ورود به فروشگاه اینترنتی
غذای کریسمس در کشورهای مختلف
۱۲دی

غذای کریسمس در کشورهای مختلف

اخبار

کریسمس یکی از شب‌هایی است که مردم هر کشوری در کنار خانواده و دوستانشان، شام متفاوتی را تهیه می‌کنند که اغلب بر اساس سنت‌های پیشین انتخاب شده و هنوز هم آنها را روی میزهای شام شب کریسمس می‌توان دید.


اقیانوسیه

با وجود اینکه اکثر نقاط دنیا زمستان را تجربه می‌کنند، استرالیا هوایی تابستانی دارد و به خاطر وضعیت دمایی، مردم اغلب در خانه نمی‌نشینند و به رستوران‌هایی می‌روند که در آنها باربیکیو به راه است و گوشت بره، بوقلمون و غذاهای دریایی در اولویت قرار دارند. مردم فیجی انواع پرندگان کباب‌شده، مرغ‌هایی که با سیر و ادویه پر شده‌اند و ماهی‌هایی که با برگ موز پیچیده شده‌اند را برای شام کریسمس خود تهیه می‌کنند.

 

اروپا

گزینه اول بریتانیایی‌ها بوقلمون برای شام و پودینگ تهیه‌شده از میوه‌های خشک برای دسر است. در بلغارستان مردم غذاهایی سالم مانند دلمه سبزیجات، سوپ سبزیجات ادویه‌دار و کیک‌های میوه ‌ای را ترجیح می‌دهند. در ایتالیا به‌ویژه در جنوب آن رسم است که هفت ماهی به شکل‌های مختلف تردشده، در ادویه خوابانده، شکم‌پر و ... تهیه و سرو‌ می‌شود. فرانسوی‌ها اما صدف آبدار، لابستر نازک و گوشت و جگر غاز را بیشتر ترجیح می‌دهند. پودینگ برنج با بادام نیز رسم قدیمی سوئدی‌ها برای شام کریسمس است.

 

آمریکای جنوبی

برزیلی‌ها هم گزینه بوقلمون همراه با برنج رنگی و سالاد تازه تهیه‌شده از میوه و آجیل را برای کریسمس دارند. آرژانتینی‌ها میزی متنوع از همه نقاط دارند مانند شیرینی «پن دالس» مکزیکی‌ها، کیک «پنوتونه» ایتالیایی‌ها و همچنین بوقلمون و دلمه گوجه فرنگی.

 

آمریکا

آمریکایی‌ها سنت بوقلمون خود را حفظ کرده‌اند و پس از آن نوشیدنی مخصوص شیر، تخم مرغ و شکر و خامه، همراه با ادویه فصل را می‌خورند. در گرینلند، غذای عجیب «ماتاک» روی میز قرار می‌گیرد که از پوست نهنگ همراه با چربی تهیه می‌شود و با سس سویا خورده می‌شود.

 

آفریقا

در غنا مردم در شب کریسمس خورش سبزیجات، سوپ «اوکرا»، پوره ذرت و غذایی محلی به نام «فوفو» می‌خورند. مسیحیان در مصر، «کوشاری» را که ترکیبی از برنج، ماکارونی و رب گوجه است برای کریسمس تهیه می‌کنند.

 

آسیا

ژاپنی‌ها‌ اغلب عادت دارند که از یک ماه قبل به خاطر شلوغی، مرغ کنتاکی سوخاری خود را سفارش دهند. در هند مردم معمولا مرغ بریانی،گوشت گوسفندی برای شام و به عنوان دسر هم از کیک‌های شیرین یا شیربرنج استفاده می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط :

گرانترین پیتزای جهان بهترین رستوران های جهان بسته بندی جدید مک دونالد انواع پیتزا ایتالیایی
گرانترین پیتزای جهان بهترین رستوران های جهان بسته بندی جدید مک دونالد انواع پیتزا ایتالیایی

 

 

×