ورود به فروشگاه اینترنتی
۵ مورد از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ
۱۷امرداد

۵ مورد از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ

دانستنی های فنی آشپزخانه

تجهیزات کافی شاپ و دکوراسیون داخل آن، دو عامل مهم در موفقیت یک کافی شاپ هستند که باید حتما به آن‌ها اهمیت دهید، که در ابتدا برای باز کردن یک کافی شاپ موفق، شما نیاز به تجهیزات برای ساخت و تهیه قهوه، چایی و دسر، و همچنین دکور و میزهایی برای ایجاد یک فضای دوستانه دارید. تجهیزاتی که برای کافی شاپ می‌خرید می‌تواند از پایین‌ترین قیمت تا تجهیزات بسیار گران قیمت را شامل شود و انتخاب آن‌ها به این موضوع بستگی دارد که قهوه را با چه کیفیتی می‌خواهید برای مشتریانتان سرو کنید. 


در این قسمت به بررسی چند مورد از تجهیزات کافی شاپ می‌پردازیم که شاید کمتر شنیده باشید ولی آنقدر ضروری هستند که به کافی شاپ شما یک چهره خاص و با کیفیت بین مشتریان می‌دهند.

 

قهوه ساز، مهم ترین دستگاه تجهیزات کافی شاپ

قهوه سازها قهوه می‌سازند، بنابراین برای باز کردن یک کافی شاپ نیاز به تجهیزات تخصصی برای تهیه قهوه خواهید داشت. برای این کار شما می‌توانید یک دستگاه قهوه صنعتی یا دستگاه اسپرسو یا هر دو را انتخاب کنید. هنگام انتخاب دستگاه قهوه، نوع مشتریانی که قصد دارید قهوه را برای آن‌ها سرو کنید، در نظر بگیرید. یک کافی شاپ با کیفیت بالا، باید تجهیزاتی با کیفیت برای تولید قهوه درجه یک داشته باشد، در واقع یک کافی شاپ جهت سرعت بخشیدن به حجم زیاد سفارش قهوه توسط مشتریان، باید تجهیزاتی داشته باشد که بتواند بازده و کارایی فرآیند تهیه قهوه زیاد را نیز داشته باشد.

آسیاب قهوه ساده یا صنعتی را فراموش نکنید

به منظور سرو یک فنجان قهوه با کیفیت، شما نیاز به خرد کردن دانه‌های قهوه دارید. با توجه به دیگر تجهیزات کافی شاپ ، غذاها و نوشیدنی‌هایی که می خواهید در کافی شاپ تان سرو کنید، یک دستگاه آسیاب قهوه صنعتی مناسب بخرید، مثلا می‌توانید یک قهوه خردکن ساده که معمولا برای خرد کردن دانه‌های اسپرسو استفاده می‌شود، تهیه نمایید. فقط با توجه به اینکه ممکن است سرتان بسیار شلوغ شود، سعی کنید تا آسیاب قهوه ای را انتخاب کنید که بتواند حجم زیادی دانه را همزمان خرد کند.

با داشتن یخچال‌های صنعتی مناسب، تجهیزات کافی شاپ تان را کامل کنید

برای نگه‌داشتن شیر در دمای مناسب، به یک یخچال نیاز دارید. یک کافی شاپ کوچک می‌تواند با یک یخچال و فریزر مخصوص استفاده در منزل(ساده) کارش را راه بیاندازد، اما اگر حجم مشتریانتان زیاد است و نیاز به حجم ذخیره بیشتری در یخچال‌هایتان دارید، باید یک یخچال صنعتی که می‌تواند مقدار زیادی از مواد را نگهداری کند، خریداری کنید.

لیوان‌های حرارتی، یک ترفند جذاب

اگر شما به صورت سلف سرویس قهوه یا شیر سرو می‌کنید، باید از لیوان‌های حرارتی استفاده کنید. این لیوان‌ها حتی زمانی که در دمای اتاق قرار دارند، قهوه را گرم و شیر را سرد نگه می‌دارند.

علامت “باز” بودن کافی شاپ، یک مدل کلاسیک

یک کافی شاپ باید یک علامت "باز" با لامپ‌های نئونی داشته باشد تا به مشتریان پیش روی خود بگوید که باز است. این مدل کلاسیک که مورد پسند بسیاری از مشتریان است می‌تواند در سبکی که می‌‌خواهید به کافی شاپ خود بدهید، بسیار تاثیر گذار باشد.

×