ورود به فروشگاه اینترنتی
انتخاب یک دستگاه بستنی ساز خوب
۱۷امرداد

انتخاب یک دستگاه بستنی ساز خوب

تکنیک های توسعه

بستنی یکی از گزینه‌های انتخابی برای تمام فصول و هر زمان از سال است اما در تابستان شادی بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند. بهتر است قبل از اینکه یک ظرف بستنی را به سبد خرید خود اضافه کنید، مواد تشکیل دهنده‌ی آن را بررسی کنید.

اگر شما به تثبیت کننده‌ها، امولسیفایرها و سایر مواد افزودنی و معماهای موجود در بستنی اهمیت می‌دهید، شاید زمان آن رسیده است که بستنی خود را تهیه کنید. تهیه‌ بستنی به کمک دستگاه بستنی ساز برقی کار آسانی است. اما چگونه یک دستگاه بستنی ساز با کیفیت را انتخاب می‌کنید که مناسب شما باشد؟


دستگاه بستنی‌ ساز وسیله‌ای است که وجود آن برای هر کافی‌شاپ یا مغازه‌ بستنی فروشی لازم است و یکی از تجهیزات اصلی کافی‌شاپ به شمار می‌آید. دستگاه‌ بستنی‌ساز مقادیری از مواد را ترکیب کرده و بستنی مورد علاقه‌ی شما را آماده می‌سازد. این دستگاه علاوه بر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها عموماً در خانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه بستنی ساز برقی روی این اصل کار می‌کند که مواد بستنی را تا زمانی که غلیظ شوند و به بستنی خامه‌ای تبدیل شوند، خرد می‌کنند.

اگر بستنی در حین انجماد به طور مداوم خرد نشود، این مواد به کریستال‌های بزرگ یخی تبدیل می‌شوند و در نتیجه بستنی با کیفیت بسیار پایینی ایجاد می‌شود. بنابراین، برای تولید بستنی نرم و یکدست، مواد تشکیل‌دهنده‌ آن باید به طور مداوم هم‌زده و هوادهی شوند.

تمام دستگاه‌های بستنی‌ساز برقی دارای سه بخش اصلی هستند:

یک مخزن استوانه‌ای خارجی ، یک محفظه و یک همزن.

محفظه‌ی اصلی دستگاه بخشی از دستگاه است که مواد بستنی در آن قرار می‌گیرد. سپس محفظه داخل مخزن خارجی نگه داشته می‌شود. همزن دستگاه در مرکز محفظه‌ اصلی ثابت است. همزن توسط موتور الکتریکی کوچکی هدایت می‌شود که نیروی خارجی را تامین می‌کند و یا ممکن است در برخی از مدل‌ها به وسیله‌ باتری کار کند. دستگاه‌های بستنی‌ ساز برقی که بخشی از تجهیزات کافی‌شاپ‌ ها و تجهیزات رستوران را تشکیل می‌دهند تقریباً به دو دسته تقسیم می‌شوند: دستگاه‌هایی که نیاز به فریز کردن کاسه از قبل دارند و دستگاه‌هایی با واحدهای فریزر داخلی.

دستگاه کاسه‌ای جمع و جور‌تر است اما ضروری است که کاسه‌ مربوط به مواد از قبل کاملاً یخ‌زده باشد وگرنه به سادگی کار نخواهد کرد. هنگامی که کاسه را درون فریزر می‌گذارید، مایع درون دیواره‌های آن شروع به انجماد می‌کنند و سپس دستگاه آماده استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های دستگاه کاسه‌ای اندازه آن است. از آنجایی که این دستگاه‌های بستنی‌ساز کوچک‌تر هستند، امکان جابجا کردن آن‌ها هنگامی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند راحت‌تر بوده، همچنین ارزان‌تر هستند. اگر تازه‌کار هستید، شاید قبل از خریدن دستگاه بستنی‌ساز دارای فریزر داخلی، بهتر باشد یکی از دستگاه‌های ساده را امتحان کنید. قبل از اقدام به خرید، مشخصات محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاسه‌ آن داخل فریزر شما قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های بستنی‌ساز کاسه‌ای که از سری تجهیزات مهم کافی‌شاپ هستند، به صورت دستی کار می‌کنند ، بنابراین باید مراقب آن‌ها باشید و دستگاه را بعد از زمان توصیه شده برای خاموش کردن خاموش کنید.

گزینه دیگر برای تکمیل تجهیزات کافی‌شاپ و انتخاب یک دستگاه بستنی‌ساز، دستگاه بستنی‌سازی است که دارای یک فریزر داخلی است. این دستگاه‌ها قطعات بزرگ‌تری دارند و روی میز آشپزخانه یا کافی‌شاپ قرار می‌گیرند. کاسه‌ این دستگاه‌ها نیازی به فریز شدن از قبل ندارند. چرا که دستگاه به صورت خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد. معمولاً یک دکمه برای شروع سرد شدن کاسه وجود دارد و پنج تا ۱۰ دقیقه پس از فشردن آن، می‌توانید مخلوط بستنی خود را درون آن بریزید.

به طور معمول، می‌توانید نوع فرایند انجماد مانند ژلاتو، سوربت یا بستنی را انتخاب کنید. دستگاه بعد از زمان مشخص شده برای هر نوع، به طور خودکار متوقف می‌شود و بعد از چند ساعت وارد حالت ذخیره‌سازی می‌شود.

آیا طرفدار دستگاه‌های بستنی ساز دارای فریزر داخلی هستید؟ باید بدانید که در میان تجهیزات کافی‌شاپ و تجهیزات رستوران، آن‌ها تقریبا جزو دستگاه‌های گران هستند و قیمتشان چندین برابر دستگاه‌های معمولی است. همچنین این دستگاه‌های بستنی‌ساز فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. اگر آشپزخانه یا کافی‌شاپ بزرگی دارید که دارای تعداد زیادی میز است، انتخاب این مدل از دستگاه برای شما ایده‌آل است. علاوه بر این باید بدانید که آن‌ها سبک نیستند و اگر آن را روی پیشخوان قرار دهید، بعد از هربار استفاده باید اجازه دهید تا مایعات داخل آن به طور کامل خشک شود.

×