ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات فست فود های مدرن دنیا
۱۳خرداد

تجهیزات فست فود های مدرن دنیا

تکنیک های توسعه

تجهیزات فست فودهای مدرن که در دنیا به کمک تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کنند به خوبی می‌توانند بدون دخالت انسان یک پروسه کامل تهیه فست فود را طبق نظر هر مشتری تدارک ببینند. شاید عملکرد آن ها ساده به نظر آید اما نیازمند فناوری‌های خاص است.


تجهیزات فست فود مدرن بیشتر به کمک ابزار اتوماتیک کار می‌کنند و با اتوماسیون سازی این تجهیزات به مقدار زیادی می‌توان تجهیزات را از کارکرد دستی خارج و به صورت بهداشتی‌تر مورد استفاده قرار داد. این تجهیزات روز به روز مدرن‌تر می‌شوند ولی فست فودهای مدرن دنیا از روش‌هایی هزینه‌بر ولی با کارایی بالا به کمک انواع ربات کار می‌کنند که به معرفی چند مورد از آن ها می‌پردازیم.

۴ مورد از خاص ترین تجهیزات فست فودهای مدرن

این تجهیزات فست فود مدرن با تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کنند که شامل موارد زیر هستند.

  1. در سانفرانسیسکو دستگاهی ساخته شده است و جزو تجهیزات فست فود های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. این ربات از ابتدا تا انتهای ساخت همبرگر را که شامل پخت گوشت، برش گوجه و سبزیجات، مخلوط کردن سس و ... انجام می دهد. این تجهیزات به سرعت همبرگر های خوشمزه را تهیه می کند.
  2. بوینگ بار در برخی از کشتی های کروز شامل یک نوار رباتیکی است که کوکتل ها را تولید و به فروش می رساند. این ربات به خوبی می داند سفارش هر کسی با چه جزئیاتی باید انجام گیرد.
  3. Costco فروشگاه مواد غذایی محبوبی است و فرآیند تولید پیتزا را به سرعت و با کیفیت بالا توسط بهترین تجهیزات فست فود مدرن انجام می‌دهد. این ربات خمیر پیتزا را در یک ثانیه تولید می‌کند و سس و پنیر را به خوبی در پیتزا پخش می‌کند. از این رو پیتزایی با کیفیت در کمتر از 5 دقیقه تولید می‌کند.
  4. مدرن ترین فست فودهای سال 2019 از دستگاهی استفاده می‌کنند که خمیر پیتزا، نودل و ... را با توجه به تقاضای مشتریان مهیا می‌کند. این دستگاه زمان را به شدت کاهش می‌دهد و در فرآیند تولید و پخش خمیر نیازی به دخالت دست انسان در هیچ مرحله‌ای نیست.

این تجهیزات در اصل یک سری ربات هستند که کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند و دقت بالایی دارند. دقت کنید در تمامی این دستگاه از نیروی انسانی فقط به عنوان اپراتور و ناظر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. به همان صورتی که در کارخانه‌های تولیدی تمامی عملیات به صورت خودکار صورت می‌گیرد و هیچ دخالت انسانی وجود ندارد.
آینده صنعت فست فود نیز به این سمت در حال حرکت است که همه چیز به وسیله ربات‌ها صورت گیرد. البته این انتقاد به اتوماسیون سازی فست فودها نیز وارد است که استراتژی آنها برای طعم غذاها وجود دارد یا خیر. آیا این دستگاه‌ها می‌توانند غذاهایی به خوشمزگی غذایی که توسط یک سرآشپز تهیه می‌گردد آماده کنند؟ نظر شما چیست!!

×