ورود به فروشگاه اینترنتی
بهترین نکات برای تمیز کردن یخچال‌ های صنعتی
۱۹بهمن

بهترین نکات برای تمیز کردن یخچال‌ های صنعتی

نحوه نگهداری تجهیزات

یخچال‌های صنعتی در اکثر آشپزخانه‌های صنعتی قلب آشپزخانه به شمار می‌آید. نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب یک امر مهم و حیاتی در آشپزخانه‌ها است. یکی از نگرانی‌های اصلی آشپزخانه‌های صنعتی جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی است. یخچال صنعتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است، بازرسان بهداشت دمای یخچال و فریزر و مواد غذایی را بررسی می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید از فاسد شدن و خراب شدن مواد غذایی موجود در آشپزخانه صنعتی خود جلوگیری نمایید، در میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود یخچال را فراموش نکنید. بدین صورت از مرکز معاینه بهداشت امتیاز خوبی را بدست خواهید آورد و رضایت مشتریان خود را نیز جلب می‌کنید، زیرا غذاهای با کیفیت و سالمی را به آن‌ها تحویل خواهید داد.

تمیز کردن یخچال نه تنها برای نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب، بلکه برای عملکرد کلی یخچال امری ضروری و مهم است. یخچال و فریزرهای کثیف، سبب مصرف بیش از اندازه انرژی خواهد شد و همچنین در این زمان به یخچال فشار وارد می‌شود و یخچال زودتر از کار می‌افتد که سبب ضرر بسیار زیادی به کسب و کار شما می‌شود.

در ادامه می‌خواهیم راحت‌ترین و آسان‌ترین راهکارها را برای تمیز نمودن یخچال که یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی شناخته شده است را بیان نماییم.


قطعاتی که باید در یخچال‌های صنعتی تمیز و به درستی نگهداری شوند عبارتند از:

• قسمت بیرونی یخچال صنعتی

برای تمیز نمودن قسمت بیرونی یخچال صنعتی کافیست دستمالی را مرطوب نمایید و شروع به تمیز کاری نمایید. دقت داشته باشید، با احتیاط گرد و غبار، روغن و آشغال‌ها را از روی پوشش‌هایی که از کندانسور یخچال محافظت می‌کنند، پاک کنید. به خاطر بسپارید، برقراری جریان هوا برای حفظ درجه حرارت مناسب برای متور یخچال صنعتی ضروری است.

• قسمت داخلی یخچال صنعتی

برای تمیز نمودن این قسمت از یخچال نیز کافیست دستمالی را با آب مرطوب نمایید و شروع به تمیز نمودن، کنید.

• واشر درب

برای عملکرد صحیح و درست تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به طور مرتب آن را تمیز نمایید و با دقت از آن نگهداری نمایید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به طور مرتب آن را بازرسی نمایید که صحیح و سالم باشد، واشر درب یخچال است. اگر واشر درب یخچال صنعتی آشپرخانه خراب شده باشد، به سرعت آن را تعویض نمایید تا از آسیب رسیدن به موتور آن جلوگیری نمایید. هزینه تعویض واشر درب یخچال صنعتی بسیار اندک است و به راحتی قابل تعویض است.

• سیم پیچ کندانسور

مهم‌ترین کاری که برای نگهداری از یخچال صنعتی خود می‌توانید انجام دهید این است که سیم پیچ کندانسور را تمیز نگه دارید. لازم به ذکر است، سیم پیچ کندانسور باید حداقل در ماه یکبار تمیز شود و از جمع شدن گرد و خاک در این قسمت جلوگیری نمایید. برای تمیز نمودن این قسمت از یخچال صنعتی کافیست، دستمال را مرطوب نمایید و گرد و غبار را از این قسمت پاک نمایید تا کثیفی‌ها به داخل آن نفوذ نکند. کندانسورها معمولا در یک قاب محافظ قرار دارند و اغلب درقسمت پشت یخچال قرار می‌گیرند.

• خطوط تخلیه

تمیز کردن خطوط تخلیه یخچال صنعتی یک فرایند بسیار طولانی و نیازمند یک فرد با تجربه است. بنابراین توصیه می‌کنیم، خطوط تخلیه هر سال یک بار، توسط یک فرد متخصص و آموزش دیده تمیز شود و بررسی نمایید که به درستی کار می‌کند یا خیر؟

 نتیجه گیری

زمانی که هر یک از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را خریداری می‌کنید دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه نمایید تا اطمینان یابید هر یک از قسمت‌ها را چه موقع باید تمیز و یا تعویض نمایید، بدین صورت بازدهی یخچال افزایش می‌یابد و به درستی کار می‌کند. همچنین دقت داشته باشید، قبل از آن که شروع به تمیز نمودن یخچال نمایید، ابتدا آن را از برق بکشید و سپس مواد غذایی داخل آن را خالی کنید و در نهایت با دستمالی مرطوب شروع به تمیز کردن نمایید.

به خاطر بسپارید، برای تمیز نمودن تجهیزات آشپزخانه صنعتی مخصوصا یخچال از قسمت بالایی آن شروع نمایید و به قسمت پایین بروید. هیچ گاه فراموش نکنید، با تمیز نمودن و نگهداری درست از یخچال می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده نمایید و همچنین انرژی مصرفی را کاهش خواهید داد. بنابراین برای بازدهی و استفاده بیشتر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی به طور مرتب آن‌ها را تمیز نمایید تا ضرر کمتری به کسب و کار شما وارد شود.

×