ورود به فروشگاه اینترنتی
خرید تجهیزات فست فود؛ نو یا کارکرده؟
۱۳مهر

خرید تجهیزات فست فود؛ نو یا کارکرده؟

تکنیک های توسعه

شروع هر کسب و کاری با صرف هزینه همراه است معمولا هر چقدر میزان تجهیزات سخت افزاری یک کسب و کار بیشتر باشد هزینه‌های اولیه آن مجموعه نیز بیشتر خواهد بود. رستوران‌ها و فست فودها از این دست هستند. اگر شما قصد راه‌اندازی فست فود را دارید باید بدانید که تجهیزات فست فود بسیار متنوع و گسترده شده‌اند، چرا که رقابت در این بازار افزایش یافته است و برندهای مختلفی بر روی این محصولات کار می‌کنند که باعث افزایش کیفیت و همچنین قیمت تجهیزات فست فود گردیده است.


عجله نکنید قرار نیست کار را با بهترین تجهیزات روز شروع کنید چرا که هزینه زیادی برای شما برمی دارد و ممکن است نتوانید به زودی بازگشت سرمایه داشته باشید. هنر مدیریت شما برای شروع کسب و کار بسیار مهم است اگر قصد دارید قدم به قدم رشد و پیشرفت نمایید باید از ابتدای کار با برنامه‌ریزی شروع کنید چرا که تجهیزات فست فود رکن اصلی شروع کار است و همچنین قیمت‌های متفاوتی در بازار دارد.

یکی از راه‌حل‌ها در این شرایط استفاده از تجهیزات فست فود دست دوم یا کار کرده است. البته به این معنا نیست که دستگاه‌های قدیمی را خریداری نمایید. برخی از فست فودها به هر دلیل به دنبال جمع کردن یا تغییر کار خود هستند در این شرایط می‌توانید دستگاه‌ها و لوازم آن‌ها را خریداری نمایید یا با مراجعه به تولیدکننده‌ها دستگاه‌های مرجوعی یا تعمیر شده را خریداری کنید.

مزایای استفاده از دستگاه و تجهیزات فست فود نو در مقابل کارکرده چیست؟

درست است که استفاده از تجهیزات فست فود کارکرده می‌تواند قدری هزینه‌های شما را پایین بیاورد اما باید با مقایسه تمامی عوامل به انتخاب میان تجهیزات قدیمی و جدید بپردازید. در بعضی از شرایط می‌‎توانید بخشی از تجهیزات فست فود خود را از وسایل قدیمی تهیه کنید و بخش دیگری را از تجهیزات جدید خریداری نمایید.

از مزایای تجهیزات فست فود کارکرده علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌توان به مواردی همچون عدم نیاز به راه‌اندازی اولیه اشاره کرد. وقتی دستگاه‌ها از قبل استفاده شده باشند احتمالا به راحتی راه‌اندازی می‌گردند و تنظیمات آن‌ها کامل می‌باشد. مورد بعدی را می‌توان دست‌یابی به برندهای قدیمی که کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی داشتند اشاره کرد. همانطور که می‌دانید در برندهای قدیمی دوام و کیفیت کالاها بسیار بالاتر از برخی برندهای جدید است.

در کنار مزایای تجهیزات فست فود قدیمی باید به معایب آن‌ها نیز اشاره کرد. مهم ترین مشکل این دستگاه‌ها می‌توان طول عمر کم آن‌ها، خراب شدن یکباره، عدم پشتیبانی و گارانتی آن‌ها اشاره کرد. چرا که تضمینی برای این دستگاه‌ها و کیفیت آن‌ها وجود ندارد و تشخیص به عهده خودتان است.

مورد دیگر نیز می‌توان به عدم زیبایی برخی دستگاه‌های قدیمی و وجود خط و خش بر روی آن‌ها به خاطر کار کرده بودن اشاره کرد، عاملی که حداقل در دید مشتریان قرار بگیرد ممکن است نظر آن‌ها را راجع به استاندارد بودن دستگاه و غذاهای شما تغییر دهد.

×