ورود به فروشگاه اینترنتی
نکاتی در رابطه با خرید تجهیزات رستورانی کارکرده
۰۱آبان

نکاتی در رابطه با خرید تجهیزات رستورانی کارکرده

تکنیک های توسعه

تهیه تجهیزات رستوران، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کار برای رستوران‌داران و کسانی که می‌خواهند یک واحد غذایی تاسیس کنند، است. برای تاسیس یک رستوران نیاز به تجهیزات دارید، که برای شرایط کاری مختلف مناسب باشد. گاهی اوقات ممکن است دستگاه‌ها برای مدتی خاموش شوند و در برخی موارد برای تعمیرات تا چندین روز از دسترس خارج شوند. به همین دلیل رستوران‌ها ممکن است سود و مشتریان خود را از دست بدهند.

بسیاری از رستوران‌داران تمایل دارند، تا از تجهیزات رستورانی کارکرده برای کار خود استفاده کنند. همه تجهیزات رستورانی کارکرده ممکن است با یکدیگر یکسان نباشند، اما در این جا قصد داریم برخی نکات در مورد استفاده از تجهیزات رستوران کارکرده را بیان نماییم.


 

۱- کیفیت خوب

طبق برآوردهای صورت گرفته از هر ۱۰ رستوران، ۳ رستوران در سال اول کاری خود شکست خورده و ۶۰ درصد از کل رستوران‌ها در ۳ سال اول خود ورشکسته می‌شوند. در این موارد تجهیزات مورد استفاده در این رستوران‌ها باید در جای دیگری به کار گرفته شوند و در اکثر موارد این دستگاه‌ها به رستوران‌های دیگر فروخته می‌شوند. نکته قابل توجه این است که تجهیزات رستوران زیادی در رستوران‌های ورشکسته وجود دارد که زیاد از آن‌ها استفاده نشده است، اما قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دستگاه‌های نو دارند.

۲- پس‌انداز کردن

استفاده از تجهیزات رستوران کارکرده برای افرادی که بودجه محدودی دارند، بسیار مناسب است. با این که تجهیزات و دستگاه‌های نو، زیبا به نظر رسیده و ممکن است دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشند، اما هزینه بسیار زیادی برای خریداران به همراه دارند. به دلیل وجود برخی هزینه‌های دیگر مانند حقوق و دستمزد پرسنل، دریافت مجوزها، بیمه، بازاریابی و مواد اولیه غذایی، بسیاری از رستورانداران ترجیح می‌دهند بودجه کمتری را به تجهیزات رستوران اختصاص داده و از دستگاه‌های کارکرده استفاده کنند.

۳- تجهیزات استاندارد

در زمان خرید تجهیزات رستوران کارکرده، باید به امتیاز تجاری آن توجه کرد. این مورد نه تنها به دلیل استانداردهای ادارات بهداشت محلی امری اجباری است، بلکه تجهیزات رستوران دارای امتیاز تجاری مربوطه، هزینه نگهداری کمتری داشته و تمیز کردن و استفاده از آن‌ها نیز آسان‌تر است.

۴- شناسایی برندهای معروف و با کیفیت

در هنگام خرید تجهیزات رستوران باید به تولیدکننده آن نیز توجه کرد. برندها و تولیدکنندگانی که سابقه خوبی در تولید تجهیزات رستوران دارند را بشناسید و از آن برندها بیشتر استفاده کنید. این برندها معمولا دستگاه‌های با کیفیت و طول عمر بالا تولید می‌کنند.

۵- بازرسی تجهیزات

اگر شما قصد خرید از یک حراجی تجهیزات رستوران یا حتی یک فروشگاه خرده‌فروشی را دارید، حتما در هنگام خرید دستگاه را مورد آزمایش قرار دهید. مواردی مانند زنگ‌زدگی، قطعات گم شده یا آسیب دیده و سایر مشکلات را بررسی کنید. هر چیزی که از طریق آن بتوان فهمید که دستگاه برای چه مدت مورد استفاده قرار گرفته و همچنین چگونه از آن نگهداری شده است، باید بررسی شود. حتی اگر سعی کنید بفهمید که دستگاه قبلا در چه مکانی مورد استفاده قرار گرفته، می‌توانید از این طریق درباره میزان کار و نحوه نگهداری آن در گذشته اطلاعات کسب کنید.

۶- ضمانت و گارانتی

هیچ‌گاه نباید یک دستگاه جدید را بدون ضمانت و گارانتی خریداری کنید. اما در برخی موارد، ممکن است بتوانید یک دستگاه کارکرده همراه با گارانتی را خریداری کنید. در هنگام خرید تجهیزات رستوران دست دوم در این مورد سوال کنید، چرا که چنین دستگاه‌هایی تا مدت‌ها بدون مشکل برای شما کار کرده و هزینه‌های بسیار کمتری به همراه خواهند داشت.

۷- مطابقت با قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی

در هنگام خرید تجهیزات رستوران باید به این نکته توجه داشت که این تجهیزات طبق جدیدترین قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی ساخته شده باشند. معمولا این قوانین توسط ماموران بهداشت منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل توجه به آن ضروری است. به خصوص در مورد دستگاه‌ها و تجهیزات قدیمی‌تر و با کارکرد بیشتر این موضوع اهمیت زیادی دارد.

۸- احتیاط در مورد سرخکن‌ها

با این که در هنگام خرید هر نوع دستگاه و تجهیزات رستوران، باید بررسی‌های لازم انجام گیرد، اما در مورد دستگاه‌های سرخکن باید احتیاط بیشتری به خرج داد. سعی کنید سرخکن‌هایی را خریداری کنید که کمتر مورد استفاده قرار گرفته و نگهداری بهتری از آن‌ها به عمل آمده باشد. اهمیت این موضوع به این دلیل است که دستگاه‌های سرخکن نرخ خرابی بالاتری نسبت به دستگاه‌های دیگر دارند. به همین دلیل سعی کنید امکان وجود نشت و خسارات دیگر وارد شده به دستگاه را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

×