ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات مختلف فست فود
۲۴مهر

تجهیزات مختلف فست فود

تکنیک های توسعه

همانطور که می‌دانیم با گسترش و گرایش مردم در سراسر دنیا  به سمت فست فود، ابزارها و تجهیزات فست فود در طیف گسترده‌ای تولید می‌گردد که می‌تواند با فناوری‌های نوین در ایجاد سرعت بیشتر در فست فودها موثر باشد. از آن‌جایی که تجهیزات فست فود توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود می‌توان گفت که تنوع در این تجهیزات می‌تواند به چشم بیاید. همچنین کیفیت تجهیزات فست فود در ارائه خدمات مربوط به فست فودها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. در اینجا به بررسی تجهیزات مورد استفاده در فست فودها می‌پردازیم.


سرخ کن فشار در تجهیزات فست فود

معمولا از سرخ‌کن برای سرخ کردن بهتر مواد غذایی استفاده می‌شود و مواد غذایی تحت فشار سرخ می‌شوند. این دستگاه مانند اجاق گازهای فشار غذا را سرخ می‌کنند. سرعت طبخ غذا در این تجهیزات بسیار زیاد می‌باشد و هدف از تولید آن استفاده در مقاصد تجاری است.

این دستگاه در اندازه‌های مختلف برای استفاده‌کنندگان تولید می‌شود. همچنین می‌تواند عطر و طعم غذا را حفظ کند. از آن‌جایی که عمق سرخ کن‌های فشار زیاد می‌باشد غذاها می‌توانند به راحتی سرخ شوند. همچنین آب موجود در غذا در این تجهیزات فست فود از بین نمی‌رود و غذای شما خشک نخواهد شد.

از سرخ‌کن فشار نمی‌توان برای سرخ کردن مواد استفاده کرد زیرا در صورت بسته شدن درب، این دستگاه می‌تواند در اثر گرما به واشر صدمه وارد شود. درجه حرارت در سرخ کن فشار می‌تواند تا ۲۵۰ درجه فارنهایت تولید شود. همچنین در برخی از این سرخ‌کن‌ها از درپوش شیشه‌ای استفاده می‌شود تا بتوانید طریقه سرخ شدن و طبخ غذا را مشاهده کنید.

این سرخ کن دارای واشرها و مکانیسم‌های ایمنی می‌باشد که قبل از باز کردن در سرخ‌کن می‌تواند فشار در سرخ‌کن را کاهش دهد.

میکسر خمیر

این تجهیزات فست فود می‌تواند در ایجاد خمیرها و نان ها مورد استفاده قرار گیرد. همان‌طور که از نام آن مشخص است می‌تواند محصولات و تولیدات خمیری را در کم‌ترین زمان ممکن آماده کند. این میکسرهای خمیر می‌توانند از ۸ کیلو تا ۱۲۰ کیلو خمیر را ورز دهند. این دستگاه‌های اتوماتیک عمل چرخش و ورز دادن خمیر را به راحتی و بدون هیچ‌گونه دخالتی انجام می‌دهند.

این دستگاه می‌تواند در تجهیزات فست فود بسیار پرکاربرد باشد. این میکسر خمیر توسط جریان برق می‌تواند کار کند. همچنین با داشتن تایمر و سیستم‌های کنترل دیگر در این نوع از تجهیزات فست فود، به راحتی و در سرعت بالا و پایین، همچنین داشتن کاسه معکوس، ترکیبات آرد با آب را، به خوبی انجام دهد.

با داشتن میله‌ای در وسط کاسه میکسر خمیر، عمل چرخش خمیر برای ور آمدن آن انجام می‌شود. انواع مختلفی از میکسرهای خمیر توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود که می‌تواند بنا به کاربری که دارند در محیط‌های متفاوتی از جمله مسکونی و صنعتی و تجاری از آن‌ها استفاده کرد.

اجاق گاز های مخصوص در فست فود ها

اجاق گازها در فست فود می‌تواند به عنوان قلب اصلی تجهیزات فست فودها باشد. از این‌رو می‌توان گفت که با داشتن یک اجاق گاز خوب می‌توانید در کیفیت پخت غذاها و همچنین سرعت طبخ تا حدود زیادی تاثیرگذار باشید. از آن‌جایی که شرکت‌های مختلفی انواع متفاوتی از اجاق گازها را تولید می‌کنند می‌توان گفت که این تجهیزات می‌تواند بنا به نوع مصرف در اندازه‌ها و قدرت‌های متفاوتی ساخته شوند.

قطعا اجاق گازی که برای فست فودها استفاده می‌شود باید دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به اجاق گازهایی که در خانه‌ها استفاده می‌شود باشد. می‌توان ویژگی‌های این اجاق گازها را به این صورت بیان کرد.

  • از آن‌جایی که این اجاق گازها در فست فودها استفاده می‌شود باید دارای ابعاد و اندازه‌های بزرگ‌تری نسبت به نوع خانگی آن‌ها باشند.
  • جنس مورد استفاده در گازهای مورد استفاده در فست فودها باید از نوعی باشد که در اثر استفاده زیاد خراب نشود و بتواند تا مدت زیادی دارای ماندگاری باشد. بنابراین جنس آن باید از فولاد ضدزنگ ساخته شده باشد. می‌توان از استیل ضدزنگ نیز استفاده شود. این مواد علاوه بر ماندگاری زیاد قابلیت تمیز شدن راحت‌تر را دارند.
  • گرمایی که اجاق گازهای فست فود تولید می‌کنند باید دارای دمای بالایی باشد تا بتواند در کمترین زمان بهترین پخت و کیفیت را ارائه دهد. اجاق گازهای بزرگ با شعله‌های بزرگ می‌توانند این گرما را تولید کنند.
  • این اجاق‌ها باید دارای گریل ذغالی، فر و شعله‌های پخت و پز باشند تا بتوان سفارشات مختلف را همزمان با یکدیگر بر روی آن‌ها انجام داد.

یخچال فریزر های مخصوص تجهیزات فست فود

برای اینکه بتوان مواد غذایی را به صورت سالم نگه داشت و از ایجاد فساد در آن جلوگیری کرد باید از یخچال فریزر مخصوص به فست فودها استفاده کرد. این یخچال‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که در فست فودها بتوانند اعتماد مشتری را از لحاظ سالم بودن مواد غذایی جلب کنند.

  • اندازه این یخچال می بایست تا حدی باشد که انواع مواد غذایی بتواند با فضای مناسبی در دسترس مشتریان قرار گیرد.
  • درب یخچال ها باید شیشه ای باشد تا مشتری بتواند راحت تر خوراکی ها و نوشیدنی های داخل یخچال را ببینید و از آنها استفاده کند.
  • درجه دمای یخچال های فست فود باید در حدودی باشد که مواد دچار یخ زدگی نشوند. البته در قسمت فریز این یخچال ها دمای بالایی برای یخ زدن لازم است تا مواد فاسد نشوند.
  • جنس یخچال های مورد استفاده به عنوان تجهیزات فست فود باید از فولاد مقاوم ، ضد زنگ و سبک باشد تا بتوان به راحتی آن را جا به جا کرد. همچنین قابلیت تمیز شدن راحت را نیز داشته باشد.
  • باید نور LED که در یخچال ها استفاده می شود به حدی باشد که در زمان تاریکی به راحتی عمق یخچال قابل مشاهده باشد.

این تجهیزات گفته شده از جمله مهمترین و ضروری‌ترین تجهیزات فست فود می‌باشند که باید در هر فست فودی وجود داشته باشد. با استفاده از این امکانات عمل پخت و سرخ کردن غذاها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

×