ورود به فروشگاه اینترنتی
ویژگی‌های یک کافی شاپ خوب
۲۵تیر

ویژگی‌های یک کافی شاپ خوب

تکنیک های توسعه

با گذشت زمان، فروشگاه‌های قهوه و کافی‌شاپ‌ها هر روز محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند و به نظر می‌رسد که کافی‌شاپ‌ها مفهوم اصلی خود را در سال‌های گذشته تغییر داده‌اند. کافی‌شاپ‌ها امروزه فضای بسیار متمایزی دارند و از مکان‌هایی که شما به سادگی وارد آن‌ها شده، قهوه خود را گرفته و خارج می‌شوید، فاصله گرفته‌اند. اما چه چیزی برخی از کافی‌شاپ‌ها را بسیار محبوب‌تر از دیگران می‌سازد؟

یک مطالعه کیفی در سال 2006 نشان می‌دهد که نمونه موفق یک کافی شاپ (از دیدگاه مشتریان) دارای پنج ویژگی اصلی است که شامل پاکیزگی، عطر و رایحه، نورپردازی، مبلمان راحت و دید کافی می‌شود.


 

1. پاکیزگی در کافی‌شاپ

مطمئنا اکثر ما تمیز بودن را به عنوان یک معیار ضروری در انتخاب یک کافی‌شاپ می‌دانیم و این قابل درک است که چرا پاکیزگی در انتخاب یک فضای مرتبط با خوردن و آشامیدن ضروری است. بنابراین، یک دلیل خوب وجود دارد که چرا الزامات قانونی سختگیرانه برای استانداردهای بهداشتی در این نوع مکان‌ها وجود دارد. استفاده از ابزار و موادی با قابلیت تمیز کردن آسان و موادی که به طور موثر میتوانند لکه‌های اجتناب ناپذير و تصادفی را به راحتی بزدایند و برای استفاده مکرر طراحی به خصوص شده‌اند، در طراحی فضای کافی‌شاپ علاوه بر مراقبت مداوم مديريت و پرسنل براي پاکيزی به شما کمک میکند تا کافی‌شاپی تمیز و پاکیزه داشته باشید.

2. عطر و رایحه در کافی‌شاپ

تقریبا یک واقعیت مهم زمانی که ما در مورد یک کافی شاپ صحبت می‌کنیم، این است که اولین ارتباط طبیعی یک کافی‌شاپ با آنچه که ما انتظار داریم با آن مواجه شویم، عطر قهوه است، بنابراین تعبیه‌ یک سیستم تهویه که به طور خاص برای استفاده از این عطر در فضای کافی‌شاپ طراحی شده است مطمئنا به شما کمک می‌کند تعداد سفارش‌های مشتریان خود را افزایش دهید و در صورتی که برخی از جریان هوای خوش عطر به سمت خارج هدایت شود، مشتریان بیشتری را نیز دریافت می‌کنید.

3. نورپردازی در کافی‌شاپ

به نظر می‌رسد سیستم روشنایی مهم‌ترین مورد در لیست مواردی است که افراد در مورد ویژگی‌های یک کافی شاپ خوب به ذهنشان می‌رسد و از آن جالب‌تر این است که کافی‌شاپ‌های امروزی مکانی محبوب برای مطالعه و کار هستند و این به این دلیل است که این نوع کسب و کار تبدیل به نوع خاصی از فضای اجتماعی شده است که به همین خاطر ارائه نورپردازی مناسب به مشتریان، استفاده از منابع نور طبیعی، ایجاد فضای دوستانه و همچنین استفاده از اشیاء و نورپردازی تکمیلی که دارای ویژگی‌های بازتابی مناسب هستند، بسیار مهم است.


4. مبلمان راحت در کافی‌شاپ

ویژگی چهارم برای یک کافی‌شاپ خوب، استفاده از مبلمان و میز و صندلی خوب و راحت است که برای ما جای تعجب نیست. بله، علاوه بر ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، مبلمان یک کافی‌شاپ نیز باید راحت باشد. با این حال، مطالعات نشان می‌دهند که صاحبان در مورد این موضوع با دقت کافی فکر نمی‌کنند. در حقیقت، در این مطالعه در یکی از  کافی‌شاپ‌ها مشخص شد که محبوب‌ترین بخش از یک دست مبلمان، یک صندلی پشتی‌دار بود که کثیف و پوشیده شده از خاک بود و مشتریان آن را به طور مداوم استفاده می‌کردند، اما سوال اصلی این است که چرا افراد باید از این مبل کهنه و کثیف استقبال کنند؟ و پاسخ ما به شما این است که این مبل تنها صندلی راحت در دسترس بوده است. اما همچنین باید ذکر شود که گاهی مبلمان‌هایی که خیلی جذاب و راحت هستند ممکن است از دیدگاه مالک بهترین انتخاب باشد و مهم است که بدانیم گاهی سادگی و کارایی مبلمان و میز و صندلی می‌تواند مشتریان بیشتری برای ما جذب کند.

5. دید خوب در کافی‌شاپ

آخرین مسئله‌ مهم طراحی در پنج نکته‌ گفته شده ما وجود دید کافی و منظره خوب در کافی‌شاپ است. در حالت ایده‌آل، بهتر است که حداقل برخی از مشتریان به نمای خارجی اشراف داشته باشند و بتوانند به فضای بیرون از کافی‌شاپ نگاه کنند و به آنچه در اطراف کافی‌شاپ اتفاق می‌افتد آگاهی داشته باشند و ترجیحاً بهتر است که این فضا بخشی از طبیعت یا محیطی با نور طبیعی باشد.

عناصر دیگری که در ایجاد یک کافی‌شاپ خوب اهمیت دارند عبارتند از: عطر دلپذیر فضا، روشنایی طبیعی، دکور، رنگ و طراحی کلی دلپذیر. به هر حال، شما را تشویق می‌کنیم که از تمام مواردی که در راه‌اندازی کافی شاپ خوب، موثر هستند آگاه باشید، زیرا این یک فرصت برای تجربه اتفاقات جدید است، به عنوان مثال، نوع تعاملات اجتماعی، ایجاد حس دلبستگی و یا تاثیر ارتباط با جامعه از موارد مهم در موفقیت کافی‌شاپ است.

×