ورود به فروشگاه اینترنتی
دلیل اصلی شکست در راه‌اندازی فست فود و رستوران
۰۸اسفند

دلیل اصلی شکست در راه‌اندازی فست فود و رستوران

تکنیک های توسعه

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه اوهایو، ۶۰ درصد ورشکستگی‌ها در صنعت رستوران و فست فود در سال اول و ۸۰ درصد آن‌ها در ۵ سال اول پس از راه‌اندازی فست فود یا رستوران رخ می‌دهد. دلایل زیادی برای موفق نشدن کسب و کارها در زمینه مواد غذایی وجود دارد. در این جا برخی از مهمترین دلایل شکست در راه‌اندازی فست فود و رستوران را برای شما شرح خواهیم داد.


مکان نامناسب

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت در زمینه راه‌اندازی فست فود، مکان در نظر گرفته شده برای آن است. مکان بد و نامناسب قطعا یکی از بزرگ‌ترین دلایل ورشکستگی فست فودها و رستوران‌هاست. دید ضعیف، عدم در نظر گرفتن فضا برای پارکینگ و کمبود مشتری از جمله مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند فست فودها نتوانند به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند.

انتخاب مکان مناسب برای راه‌اندازی فست فود حتی می‌تواند از بروز برخی از مشکلات دیگر موجود در این فهرست نیز پیشگیری کند، اما باید توجه داشت که این امر نباید بهانه‌ای برای سرویس بد یا سهل‌انگاری در موارد دیگر باشد.

عدم حضور صاحبان رستوران‌ها و فست فودها در هنگام سرو غذا

صاحب رستوران بودن به معنی کار در رستوران است. حضور تمام وقت در رستوران و به دست آوردن شهرت در زمینه ارائه مواد غذایی برای صاحبان رستوران‌ها امری ضروری است. صاحبان فست فودهای موفق اولین نفری هستند که در طول روز وارد مغازه شده و آخرین نفری نیز هستند که از آن خارج می‌شوند، چرا که بیشترین سود و همچنین بیشترین ضرر این کسب و کار مربوط به آن‌ها می‌شود.

به جز مواردی که صاحب ملک آن را تنها برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده و اجاره داده باشد و یا مالک در خارج از شهر زندگی کند، صاحبان فست فودها باید حضوری فعال در مغازه خود داشته باشند و راه‌های جدیدی برای گسترش حاشیه سود و ایجاد مشاغل پیدا کنند.

تیم مدیریتی ضعیف

معمولا کارآفرینان پس از راه‌اندازی فست فود و رستوران سعی می‌کنند از یک تیم مدیریتی مانند مدیر کل، مدیر آشپزخانه و مدیر پرسنلی استفاده کنند زیرا این افراد دارای دانش و تجربه مربوط به این کار هستند. اما پس از گذشت چند ماه، بسیاری از فست فودها مشاهده می‌کنند که مدیران نه تنها رستوران را اداره نمی‌کنند بلکه رابطه بین آن‌ها و کارکنان نیز دچار مشکل شده و حتی از کسب و کار دزدی نیز می‌کنند.

متاسفانه فشار و ساعات کاری در فست فودها و رستوران‌ها ممکن باعث بروز چنین مشکلاتی شود. بنابراین باید سعی کنید تا به طور مرتب وضعیت مدیریت مجموعه خود را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنید که مدیران در بالاترین پتانسیل خود مشغول به کار هستند.

عدم پرداخت مالیات‌های کسب و کار

چنانچه مالیات‌های مربوط به رستوران‌ها و فست فودها پرداخت نشوند قطعا جریمه‌های سنگینی را برای صاحبان این کسب و کارها در پی خواهند داشت. اما هنگامی که رستوران‌ها دچار مشکلات مالی می‌شوند ممکن است پرداخت به موقع مالیات برای آن‌ها کار دشواری باشد. در این شرایط برخی از رستوران‌داران از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند و امیدوارند که مشکلی نیز برای آن‌ها ایجاد نشود.

این کار حتی برخی از مواقع جواب می‌دهد و ممکن است مشکلی نیز پیش نیاید، اما باید توجه داشت که سهل‌انگاری در پرداخت مالیات ممکن است منجر به جریمه‌های بسیار سنگین مانند تعطیلی یا حتی محکوم شدن به زندان را در پی داشته باشد.

ارائه خدمات ضعیف به مشتری

خدمات ضعیف یکی از اصلی‌ترین دلایل ورشکستگی و بسته شدن رستوران‌ها و فست فودها است. شناخت یک فست فود به واسطه ارائه خدمات بد و ضعیف مانند یک آتش‌سوزی در حال گسترش است و گاهی اوقات خسارات جبران‌ناپذیری را برای این کسب و کارها به همراه خواهد داشت.

برای ارائه خدمات و غذای خوب به مشتری باید از ابتدای راه‌اندازی فست فود و رستوران برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داد. حتی بهترین رستوران‌ها نیز اگر کیفیت خدمات خود را از دست بدهند دیگر نمی‌توانند با بقیه رستوران‌ها رقابت کنند. دریافت بازخورد از مشتریان در مراحل ابتدایی راه‌اندازی فست فود و رستوران می‌تواند برای ادامه راه بسیار مفید واقع شود، پیش از آن که دیگر دیر شده باشد.

تعداد زیاد کارکنان

اگر هر کدام از پرسنل فست فود یا رستوران کاری برای انجام نداشته باشند، نشان‌دهنده این است که تعداد پرسنل از تعداد مورد نیاز بیشتر است. این مساله هزینه‌های اضافی را برای کسب و کار به همراه خواهد داشت. همچنین دستمزد هر کدام از پرسنل باید با توجه به کارایی آن‌ها تعیین شود.

به همین دلیل در هنگام استخدام پرسنل فست فود باید دقت داشت تا از افرادی کارآمد استفاده شود و همچنین به تعداد مورد نیاز پرسنل استخدام شود.

×