ورود به فروشگاه اینترنتی
نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران
۰۲اردیبهشت

نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران

دانستنی های فنی آشپزخانه

ساخت یک رستوران جدید و یا بازسازی و به روز رسانی رستوران، در حال حاضر یک اقدام بزرگ اقتصادی است. بنابراین، قبل از شروع استفاده از لوازم جدید، اطمینان حاصل کنید که تحقیق خود را انجام داده‌اید و دقیقا می‌دانید که چه چیزی را برای شروع فعالیت نیاز دارید. 

 در اینجا ۷ نکته برای خرید تجهیزات رستوران را برای شما بیان می‌کنیم:


1. منوی خود را برنامه‌ریزی کنید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خرید تجهیزات رستوران این است که شما زمان و پول خود را صرف خرید چیزهایی می‌کنید که نیازی به آن‌ها ندارید. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از ایجاد یک لیست خرید، ابتدا منوی رستوران خود را برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب، شما می‌دانید که برای سرمایه‌گذاری در رستوران خود به چه تجهیزات خاصی نیاز دارید و چه تجهیزات گران قیمتی مورد نیاز شما نیست.

2. بودجه تنظیم کنید.

اینکه خرید تجهیزات رستوارن، مستلزم صرف هزینه‌های بسیار است بر هیچ کس پوشیده نیست. هنگامی که شما قصد دارید رستوران خود را بازسازی کنید، مهم است که ابتدا یک بودجه برای خودتان تنظیم کنید و تا پایان راه آن را به خوبی حفظ کنید. کلید این موفقیت این است که تعادل را بین کیفیت و آنچه شما می‌توانید تهیه کنید، حفظ کنید. البته، شما همیشه لوازم با کیفیت بالاتر را می‌خواهید چرا که این امر به تولید غذای با کیفیت بهتر و کارآمدتر کمک خواهد کرد. اما اگر شما نمی‌توانید تمام هزینه‌های بالا را بپردازید، تعیین کنید که کدام یک از تجهیزات رستوران مهم‌تر است و اولویت بندی آن را در بودجه خود قرار دهید.

3. فضای خود را اندازه‌گیری کنید.

این مساله ابتدا ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما هنگامی که شما قصد دارید تجهیزات رستوران خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای مورد نظر شما مناسب این تجهیزات خواهد بود. متاسفانه، بسیاری از خریداران در سفارش تجهیزات جدید بدون اندازه‌گیری فضای خود مرتکب خطا می‌شوند و هزینه‌های زیادی را متضرر می‌شوند.

4. برچسب انرژی را دنبال کنید.

پیدا کردن آنچه که شما به صورت ترکیبی از انواع لوازم آشپزخانه و تجهیزات رستوران نیاز دارید بسیار سخت و پیچیده است. هزینه اولیه تجهیزات و میزان هزینه آن برای اجرای واحد، مهمترین هزینه‌های مورد ارزیابی است. یک راه آسان و دقیق برای پیدا کردن محصولات با ارزش‌تر این است که برچسب انرژی تجهیزات را بررسی کنید. محصولاتی که دارای برچسپ انرژی معتبر هستند، از لحاظ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تامین پس انداز بلند مدت به خریدار تضمین شده‌اند. برچسپ انرژی نشان می‌دهد که تجهیزات مطابق با نیازهای استاندارد تعریف شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست و مناسب آشپزخانه‌ها‌ی صنعتی و رستوران‌ها هستند. با این حال اگرچه استفاده از تجهیزات رستوران دارای برچسپ انرژی الزامی نیست اما اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید مطمئن باشید که برق کمتری نسبت به تجهیزات فاقد برچسپ انرژی مصرف می‌کنید و این مساله به صرفه‌جویی بیشتر و تولید آلاینده‌های کمتر منجر می‌شود.

5. تمام کدهای بهداشتی را در نظر بگیرید.

عدم رعایت قوانین بهداشتی یکی از بزرگترین کابوس‌های هر مدیر و مالک رستوران است. بهترين راه جلوگيری از وقوع این گونه موارد، پيشگيری است. قبل از اقدام به خرید تجهیزات رستوران، اطمینان حاصل کنید که شما با تمام قوانین سلامت، ساختمان، آتش‌نشانی، و سایر کدهای منطقه آشنا هستید. به یاد داشته باشید کد های بهداشتی در هر منطقه متفاوت هستند.

6. از اعتبار و اصالت ضمانت نامه مطلع شوید.

هنگامی که شما برای تجهیزات رستوران جدید خرید می‌کنید، فریب ظاهر زیبا و جذاب تجهیزات مختلف را نخورید، به یاد داشته باشید که دفترچه اطلاعات تجهیزات را خوب بخوانید و به طور خاص، تحقیق خود را در مورد ضمانت‌نامه‌های موجود در تجهیزات انجام دهید. اینکه گارانتی تا چه حد طول می‌کشد؟ در این گارانتی تعمیرات شامل کدام موارد می‌شود؟ در چه مواردی ضمانت نامه نامناسب خواهد بود؟ بررسی تمام این موارد در هنگام خرید تجهیزات رستوران بسیار اهمیت دارد.

7. ایجاد ارتباط با ارائه دهندگان تجهیزات رستوران.

هنگامی که شما در حال خرید تجهیزات بزرگ و صنعتی همانند تجهیزات رستوران هستید، نیازمند مشاوره با متخصصان در این زمینه خواهید بود. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب بهترین محصول کمک کنند و به شما این اطمینان را بدهند که سرمایه گذاری درست را انجام می‌دهید. روابط خود را با ارائه‌دهندگان خدمات عمده رستوران بهبود دهید. حفظ یک رابطه خوب در طول زمان می‌تواند در بلند مدت به شما کمک کند؛ زیرا ارائه‌دهنده تجهیزات به شما می‌تواند اکنون و پس از آن به صورت دوستانه به شما کمک کند.

×