ورود به فروشگاه اینترنتی
استفاده از تجهیزات پیشرفته و ضروری فست فود
۱۰اردیبهشت

استفاده از تجهیزات پیشرفته و ضروری فست فود

تکنیک های توسعه

در مراکز ارائه فست فود؛ یک آشپزخانه تجاری پیشرفته به کمک تجهیزات فست فود مناسب مدیریت می‌گردد. تنوع گسترده‌ای از تجهیزات در این زمینه تولید می‌شوند که برای ارتقاء کیفیت فست فود تولیدی ضروری است در یک الگوی خاص تهیه و سازماندهی شوند. هر پنج بخش اصلی یک واحد ارائه فست فود شامل بخش شستشو، انبار، آماده‌سازی فست فود، پخت فست فود و بخش خدمات باید مجهز به تجهیزات مناسب باشند. 


تاثیر افزایش قیمت تجهیزات فست فود بر این صنعت

براساس آمار منتشر شده افزایش قیمت تجهیزات فست فود سبب شده است که قیمت تمام شده مواد غذایی تولید شده در این صنف در مقایسه با سایر فعالیت‌های غذایی افزایش بیشتری را داشته باشد. از این جهت با توجه به اینکه فست‌فود ها بعلت دسترسی سریع و قیمت مناسب مورد استقبال مصرف‌کنندگان می‌باشند؛ این موضوع را با چالش بزرگی مواجه نموده است. بزرگترین چالش و خطری که این صنعت را تهدید می‌کند، کاهش فاصله ارزش قیمتی آن با سایر مواد غذایی است که فست‌فودها در گذشته جایگزین آنها شده‌اند. این موضوع با کاهش درآمد جامعه نیز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

 در توسعه یک واحد عرضه کننده فست فود وجود تنوع در آیتم‌های منو یکی از عوامل بسیار مهم تلقی می‌گردد. افزایش قیمت تجهیزات فست فود عملا می‌تواند تفکر تولید غذای جدید و افزودن آن به منو را تحت تاثیر قرار دهد. از اینرو شاید واحد صنفی با ایجاد اخلال در کار دستگاه‌های فعلی و عدم توانایی در جایگزینی آنها با کاهش تعداد تنوع محصولات غذایی نیز مواجه شود.

یکی دیگر از فاکتورهای توسعه یک واحد تولید فست فود امکان تعداد وعده‌ها و تعداد دوره‌های ارائه غذا می‌باشد. بسیاری از تجهیزات فست فود ظرفیت محدودی برای کار روزانه دارند. از اینرو الزاما باید از تعداد بیشتری از این تجهیزات در واحد استفاده نمود که موضوع افزایش قیمت تجهیزات فست فود این موضوع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
با توجه به گسترش واحدهای عرضه کننده فست فود تفکر بازاریابی حکم می‌کند برای پیروزی در بازار رقابتی از ایجاد تمایز در محصولات غذایی استفاده شود. موضوع تولید محصولات غذایی جدید خود وابستگی شدیدی با امکان تهیه تجهیزات فست فود جدید با فناوری بالا دارد که افزایش قیمت تجهیزات فست فود می‌تواند این موضوع را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
خطرناک ترین تصمیمی که یک فست فود در چنین شرایطی می تواند بگیرد کاهش کیفیت غذاهای خود می‌باشد. در این شرایط بسیاری از سازمان‌ها به این سمت می روند که کیفیت محصولات خود را کاهش دهند تا بتوانند افزایش قیمت شدیدی نداشته باشند اما باید بدانند که چنین تصمیمی در بلند مدت باعث نابودی کسب و کارشان می‌گردد. در این شرایط باید با حفظ و ارتقا کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در منو غذایی همچنان این بازار را پر رقابت نگه داشته و مردم را جذب محصولات جدید خود نمایند. بنابراین افزایش قیمت تجهیزات فست فود را در یک بازه زمانی میان مدت باید مدیریت نموده تا حداقل ضرر و زیانی متوجه کسب و کارتان نگردد.

×