ورود به فروشگاه اینترنتی
4 مورد از مهمترین ابزار پخت غذا در تجهیزات فست فود
۲۳خرداد

4 مورد از مهمترین ابزار پخت غذا در تجهیزات فست فود

تکنیک های توسعه

فست فودهای مدرن امروزی رقابتی شدید در جذب مشتری و افزایش فروش خود دارند. تا چند وقت گذشته هدف این نوع کسب و کار ارائه غذاهای خوشمزه با ظاهری جذاب بود. اما با افزایش آگاهی مردم و حساسیت آن‌ها بر مواد اولیه غذاها، فست فودهای مختلف به سمت استفاده از تجهیزات فست فود متفاوت برای تهیه غذاهای سریع از مواد اولیه غذاهای سنتی نمودند.


برای مثال استفاده از مرغ، ماکارونی و قارچ در بسیاری از غذاهای فست فودی رایج است. اکثر مردم درست کردن این نوع غذاهای ساده را در منزل خود بلدند. اما راز پخت غذاهای خوشمزه فست فودی از همین مواد اولیه ساده چیست؟ یکی از عوامل این تفاوت تجهیزات فست فود حرفه‌ایست. برای مثال سیب زمینی که در منزل سرخ می‌شود را با سیب زمینی که در سرخ کن‌های مخصوص تهیه می‌شود مقایسه کنید. تنها دلیل تفاوت در ظاهر این دو را می‌توان به قدرت تجهیزات فست فود نسبت داد.

تجهیزات فست فود برای رستوران‌‌هایی که قصد دارند چنین غذاهایی را به فروش برسانند، انواع مختلفی دارند. هر کدام از این تجهیزات فست فود مسئولیت خاصی در رستوران‌های فست فودی دارند و وجود هر کدام از آنها برای این رستوران‌ها ضروری است. تنها در صورتی یک رستوران می‌تواند مشتریان خود را وادار به خرید غذا از خود نماید که با استفاده از تجهیزات فست فود مدرن آن‌ها را آماده کند. در ادامه مقاله ۴ مورد از مهم‌ترین این تجهیزات معرفی خواهند شد.

1- سرخ کن

یکی از مهمترین تجهیزات فست فود سرخ کن‌ها هستند. این تجهیزات در ابعاد مختلف هستند و با هر کدام می‌توان تعداد مشخصی از سیب زمینی‌ها را سرخ کرد. دستگاه‌های کوچک‌تر را می‌توان بر روی میز آشپزخانه قرار داد و از آن‌ها استفاده کرد و دستگاه‌های با ابعاد بزرگ‌تر و صنعتی خودشان پایه دارند و بر روی زمین آشپزخانه فست فودها نصب می‌شوند. البته به غیر از سیب زمینی می‌توان در آن‌ها ماهی، قارچ و پیاز هم سرخ کرد. سرخ کن‌ها روغن زیادی مصرف می‌کنند.

2- گریل

گریل‌ها یکی دیگر از تجهیزات مهم آشپزخانه‌‌های فست فود هستند. از آن‌ها برای سرخ کردن همبرگر، تخم مرغ، سوسیس، استیک، پنکیک، مرغ یا ماهی استفاده می‌شود. انواع خانگی آن را می‌توانید در ابعاد کوچک در خانه بر روی میز آشپزخانه قرار دهید. انواع صنعتی آن در ابعاد بزرگ که بر روی زمین قرار می‌گیرندرا در فست فودها مورد استفاده قرار می‌دهند.

3- یخچال و فریزر

یکی دیگر از مهمترین تجهیزات فست فود یخچال و فریزرها هستند که وجود آن‌ها برای تازه نگه داشتن مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن‌ها ضروری است. این تجهیزات به صورت 24 ساعته حتی در زمانی که رستوران تعطیل است باید روشن باشند بنابراین برق زیادی مصرف می‌کنند.

4- هود

هودها هم یکی از تجهیزات مهم این رستوران‌ها هستند. چرا که با کمک آن‌ها تمامی بوها و گازهای بعضا خطرناک برای سلامتی از محیط رستوران و آشپزخانه کشیده می‌شوند و به بیرون فضای آشپزخانه انتقال داده می‌شوند.

×