ورود به فروشگاه اینترنتی
دلایل کافی برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده
۲۰آبان

دلایل کافی برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده

اخبار

بر خلاف تصور عموم سیب زمینی سرخ کرده برای سلامتی مضر نمی باشد. برعکس سیب زمینی برای سالم و سرحال بودن بدن لازم و ضروری است.


عده ای از افراد تصور می کنند که سیب زمینی سرخ کرده به دلیل کالری بالا برای سلامتی مضر می باشد اما اگر آماده سازی این ماده غذایی در روغن کم و سالم صورت گیرد علاوه بر نداشتن ضرر برای سالم و سرحال بودن بدن لازم و ضروری است. پس بهتر است بدون سرزنش خود از طعم آن لذت ببرید چون برخلاف باورهای رایج سیب زمینی سرخ کرده برای سلامتی مضر نیست. این سبزی نشاسته ای از اسیدهای پیچیده ای تشکیل شده است که حدود 50 درصد نیازهای ما را تامین می کند در ادامه مطلب بهترین روش آماده کردن آن را عنوان می‌کنیم.

 

 

ارزش غذایی سیب زمینی

سیب زمینی حاوی فیبرهای غذایی، ویتامین B1 و ویتامین C و همچنین آهن و پتاسیم است. تمام این ترکیبات برای سلامتی و تناسب اندام مفید هستند.

 

سیب زمینی سیر می کند

نشاسته ی موجود در سیب زمینی باعث ایجاد احساس سیری زود هنگام می کند. در نتیجه احساس گرسنگی تان زود برطرف شده و کمتر غذا می خورید.

 

سیب زمینی آرامش می دهد

سیب زمینی حاوی تریپتوفان است. این ترکیب موجود در مواد غذایی نشاسته ای باعث بروز آرامش روحی و حتی فراهم کردن خوابی راحت می شود.

 

سیب زمینی برای خوش خلقی

سیب زمینی باعث ترشح آندورفین می شود که به هورمون خوشبختی معروف است. هر چه میزان این هورمون در مغزتان بیشتر باشد حالتان بهتر می شود و خوش خلق تر خواهید بود.

توجه داشته باشید که بدن ما به روزانه حداقل 3 قاشق چایخوری از اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی نیازمند است و حذف هر نوع روغنی از برنامه ی غذایی برای سلامتی مضر خواهد بود.

سیب زمینی سرخ کرده

بهترین روش آماده کردن سیب زمینی سرخ کرده

  • سیب زمینی ها را درشت خرد کنید
  • از فر استفاده کنید
  • روغن بادام زمینی بهتر است
  • بعد از خرد کردن سیب زمینی ها آن را به دقت خشک کنید
  • با مقداری پاپریکا آن را خوش طعم کنید
  • حد طلایی شدن سرخ کنید نه قهوه ای

مطالب مرتبط:

پنه با سس آلفردو

چیکن میلانز

اسپاگتی فصل

 

×