ورود به فروشگاه اینترنتی

یکی از مهترین قسمت های موجود در صنعت غذایی فضایی تحت عنوان کافه می باشد. پیش تر کافه فضایی برای سرو غذاهای سبک و انواع نوشیدنی های گرم بر پایه قهوه بود.


امروزه کافی شاپ علاوه بر حفظ تعریف پیشین خود دارای بعد اجتماعی قوی‌تری نیز گردیده است. بدین معنا که امروزه کافی شاپ ها صرفا جایگاهی همانند یک فست فود و یا یک واحد غذایی صرف را ندارد بلکه فضایی هستند برای تعاملات اجتماعی. کافی شاپ مکانی است که مخاطبان آن می‌توانند ساعت‌ها در کنار هم درباره مسائل مختلف صحبت کنند و تبادل نظر کنند. در بعضی از فرهنگ‌ها کافی شاپ به عنوان فضای سوم تعریف می‌شود بدین معنا که مکانی است مابین خانه و دفتر کار و در عین حال که دارای فاکتورهای فضایی خانه می‌باشد، امکان انجام قرارهای کاری و جلسات کاری را نیز دارد.

علاوه بر بعدهای اجتماعی کافی شاپ که اهمیت بسیار زیادی دارد، بحث گردش مالی و سودآوری این کانسپت غذایی نیز امری است که بر محبوبیت آن افزوده است. کافی شاپ با داشتن قابلیت‌هایی همچون امکان راه اندازی با سرمایه کم، سود دهی بیشتر نسبت به کانسپت‌های غذایی دیگر، فراگیر بودن میان اقشار مختلف جامعه، امکان استفاده در ساعات مختلف روز توسط افراد و همچنین وابستگی کمتر به تعداد زیاد نیروی کار، محبوبیت زیادی برای سرمایه گذران و افرادی که به دنبال یک بیزینس پلن سود ده هستند دارد.

طراحی و راه اندازی کافی شاپ با چنین ویژگی‌هایی باید دارای استانداردهای لازم باشد. طراحی فرآیند یافتن راه حل مناسب از میان انبوهی از راه حل‌هاست. کافی شاپ محلی است که مخاطبین ساعت‌ها در یک مکان می‌نشینند و به تمام جزئیات موجود با دقت توجه می‌کنند. بنابراین بسیار مهم و ضروری است که طراح توقعات فضایی مخاطب را بشناسد، حواس پنجگانه وی را در پروسه طراحی وارد کند و با توجه به تصویر فضایی مخاطب نسبت به طراحی سکانس‌های حرکتی اقدام نماید. تقسیم بندی و سلسله مراتب طراحی در یک کافه به دو قسمت اصلی سالن و بار تقسیم می شود. قسمت بار به جرات مهمترین قسمت یک کافه می باشد چون فرآیند اصلی تولید محصول و سرو در آن اتفاق می افتد . بنابراین با رعایت کردن استاندارد های عملکردی همانند نحوه قرار گیری دستگاه ها , حفظ فاصله مناسب جهت ایجاد فضا برای فعالیت آزادانه پرسنل و سایر مسائل , می توان فضایی را تدارک دید که ضمن حذف دستگاه های غیر ضروری و همچنین کاهش تعداد پرسنل مازاد، امکان سرویس دهی بهتر با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر را به وجود آورد.

شرکت حبتور اینترنشنال با سابقه ۱۸ ساله در صنعت غذایی در ایران،  با اشراف به امر جهانی شدن و تاثیرات آن بر عادات غذایی در جامعه همواره پیشتاز طراحی و تعریف انواع کانسپت های غذایی در کشور عزیزمان بوده است. طراحی و تجهیز کافه های مطرح در ایران نمونه ای از تلاش این شرکت در جهت معرفی طراحی کافه به عنوان یک فرآیند مهندسی , هنری می باشد. فرآیندی که در آن صرفا جنبه های زیبایی شناسی مورد توجه نیست بلکه عملکرد دارای اهمیتی فزاینده است.

ماموریت ما , اشتیاق ما و وسواس ما تلاش برای لذت بردن همه کسانی است که زندگی را گرامی می دارند. در این راستا مفتخریم از بهترین تکنولوژی های موجود در صنعت قهوه بهره جسته ایم.

تجهیزات کافی شاپ

کافی شاپ یا کافه ها از زمان قدیم همواره مکانی خاص برای کاربردهای مختلف بوده است. از قرارهای کاری صمیمی گرفته تا ملاقات های عاشقانه و حتی تصمیم گیری های بزرگ همگی در کافه ها اتفاق می افتاده است. در بسیاری از فیلم ها و سریال ها نیز، سکانس هایی به یاد ماندنی درون کافه ها ضبط شده است. ایجاد چنین محیط آرامشبخشی نیاز به دقت و ظرافت خاصی در طراحی آن می باشد. تجهیزات کافی شاپ نقش اول این طراحی را بازی می کنند. حتما شنیده اید که طعم قهوه خاص یک کافه درون شهر شهرت عجیبی به آن کافی شاپ داده است.

انواع و دسته بندی تجهیزات کافی شاپ

تنوع تجهیزات کافی شاپ هیچ وقت به اندازه رستوران و فست فود ها نبوده است. این در حالیست که تنوع نوشیدنی ها یا بستنی های کافه ها بسیار بیشتر از رستوران ها و فست فود ها می باشد. برخی از کافه ها یا کافی شاپ ها اقدام به ارائه غذاهای سرد و گرم می نمایند که در این صورت لیست تجهیزات کافی شاپ تغییر می کند. در حالت کلی قهوه سازه با کیفیت – یخچال و فریزر – بلندر (مخلوط کن) صنعتی پر کاربردترین اجزای یک کافی شاپ می باشد و اگر در کافه ای غذا نیز سرو گردد نیاز به فرها و تجهیزات پخت و پز نیز می باشد. همچنین نحوه چیدمان میز و صندلی – نورپردازی و سیستم صوتی یک کافی شاپ از عوامل موثر در دیدگاه مشتریان آن مجموعه می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر موفقیت یک کافی شاپ

  • قهوه و بستنی دو محصول اصلی یک کافی شاپ هستند. قطعا با شنیدن نام هر کدام از این دو مورد یک برند خاص یا یک کافی شاپ معروف شهر در ذهن شما نقش می بندد. بنابراین برای دست و پا کردن اسم و رسمی برای خود باید قهوه و بستنی خود را معروف کنید. برای درست کردن هر کدام از این دو مورد نیاز به تجهیزات کافی شاپ از نوع قهوه ساز و بستنی ساز است.
  • پیدا کردن محیطی آرام و طراحی و چیدمان فضای داخلی خاص. اگر قصد راه اندازی کافی شاپ را دارید حتما محل برپایی آن را در جایی در نظر بگیرید که از هیاهو و سروصدای شهر به دور باشد و البته به راحتی قابل دسترس برای افراد. در وهله ی دوم در چیدمان میز و صندلی از طرح های مختلفی استفاده نمایید. میز و صندلی های راحت تری در نظر بگیرید. نوع نورپردازی سالن را در شرایط مختلف روز در نظر داشته باشید و با یک سیستم صوتی مناسب و پخش موزیک های آرامش بخش مشتریان خود را به شوق آورید.
  • ارائه خدمات منحصر به فرد درون کافی شاپ خود: گاهی می تواند با اندکی هزینه و در واقع سرمایه گذاری مناسب به سرعت خودتان را در شهر جا بیندازید. راه اندازی سرویس اینترنت پر سرعت برای مشتریان خود – قرار دادن کتاب ها و مجلات روز برای مطالعه و حتی قرار دادن یک سیستم نظر سنجی در مورد کیفیت خدمات خود و پیشنهادات از سمت مشتری ها سلیقه آنها را تبدیل به عامل پیشرفت خود نمایید.

نحوه تهیه منو کافی شاپ و خرید تجهیزات

برای راه اندازی کافی شاپ خود اولین کاری که باید انجام دهید تهیه منو آن است. با توجه به اینکه تمرکز و قدرت یک کافه در کیفیت تجهیزات آماده سازی آن است حتما باید منو خود را سفارشی سازی نمایید. به این معنا که اگر فقط قصد دارید قهوه و بستنی ارائه دهید باید به دنبال وسائل مورد نظر آن ها باشید. برای ساخت یک قهوه خاص استفاده از دستگاه قهوه ساز با کیفیت ضروری می باشد. این دستگاه دارای متعلقات دیگری مانند آسیاب قهوه، قهوه جوش، قهوه پودر کن و... می باشد. حتما تمام این تجهیزات را خریداری نمایید زیرا بهتر است تمام مراحل ساخت قهوه خاص شما با تجهیزات تخصصی صورت گیرد. ازین عامل هم به عنوان ابزاری برای تبلیغات نوشیدنی های خود می توانید استفاده کنید، درست است که راز ساخت محصولات خود را نمی توانید در تبلیغات بیان کنید اما استفاده از تجهیزات کاملا تخصصی را شعار خود قرار دهید.

نکته مهم در خرید تجهیزات کافی شاپ

اولین اصل در موفقیت کافی شاپ باید این موضوع باشد که هرگز سعی نکنید هزینه و سرمایه اولیه ای را که برای راه اندازی یک کافی شاپ کرده اید به سرعت از مشتریان خود بگیرید. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی هزینه ای که برای خرید تجهیزات می گردد بسیار افزایش یافته است اما قرار نیست صورت حساب منو شما نجومی باشد چرا که در این صورت مشتریان خود را فقط یک بار در کافه می بینید. سعی کنید محصولات با کیفیتی و قیمتی مقرون به صرفه ارائه دهید تا دهان به دهان وصف کافی شاپ در شهر بچرخد مانند کافی شاپ ها و برندهای قدیمی که بدون هیچگونه تبلیغاتی بازار این کسب و کار متعلق به خود کرده اند.

طراحی و چیدمان تجهیزات کافی شاپ و فضای داخلی

برخی از کافی شاپ ها وجود دارند که هیچ جایی برای نشستن مشتریان خود در نظر نگرفته اند اما مشتریان آنها برای خرید از آنها حاضرند در صف منتظر بمانند. گاها نیز کافی شاپ هایی وجود دارند که فضای داخلی خود را به نحوی طراحی کرده اند که افراد زیادی عاشق فضای دنج آنها می گردند.

هیچکدام از این مسائل اتفاقی نیست بلکه همگی با برنامه ریزی عمیق و اصولی و در طی زمان باعث پیشرفت کسب و کار شما می گردد. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید طراحی داخلی آن را به فرد یا مجموعه ای حرفه ای بسپارید تا برایتان محیطی کاملا جذاب و آرامشبخش بسازد تا بتوانید سلیقه تعداد بیشتری از افراد را پوشش داده و مشتریان بیشتری جذب نمایید.

اگر مساحت کافی شاپ شما قدری کوچکتر است و برای طراحی داخلی قدرت مانور کمتری دارید می توانید تجهیزات آماده سازی منو کافی شاپ خود را در جلوی دید مشتریان خود قرار دهید تا روند آماده شدن سفارشات خود را از نزدیک ببینند تا خیالشان بابت استفاده شما از مواد اولیه تازه و همچنین روش های کاملا بهداشتی و استاندارد برای اماده سازی سفارشات آنها راحت گردد.

 

×