فروشگاه اینترنتی

یکی از مهترین قسمت های موجود در صنعت غذایی فضایی تحت عنوان کافه می باشد. پیش تر کافه فضایی برای سرو غذاهای سبک و انواع نوشیدنی های گرم بر پایه قهوه بود.


اما امروز کافه علاوه بر حفظ تعریف پیشین خود دارای بعد اجتماعی قوی تری نیز گردیده است . بدین معنا که امروز کافه صرفا جایگاهی همانند یک فست فود و یا یک واحد غذایی صرف را ندارد . امروزه کافه فضایی برای تعاملات اجتماعی می باشد . مکانی است که مخاطبان آن می توانند ساعت ها در کنار هم درباره مسائل مختلف صحبت کنند و تبادل نظر کنند. در بعضی از فرهنگ ها کافه به عنوان فضای سوم تعریف می شود . یعنی مکانی مابین خانه و دفتر کار.در عین حال دارای فاکتورهای فضایی خانه می باشد، اما امکان انجام قرار های کاری و جلسات کاری را نیز دارا می باشد.

علاوه بر بعد های اجتماعی کافه که اهمیت آن را بسیار زیاد کرده , بحث گردش مالی و سود آوری این کانسپت غذایی نیز امری است که بر محبوبیت آن افزوده است. کافه با داشتن قابلیت هایی مانند امکان راه اندازی با سرمایه کم , سود دهی بیشتر نسبت به کانسپت های غذایی دیگر, فراگیر تر بودن میان اقشار مختلف جامعه , امکان استفاده در ساعات مختلف روز توسط افراد و همچنین وابستگی کمتر به تعداد زیاد نیروی کاری , محبوبیت زیادی برای سرمایه گذران و افرادی که دونبال یک بیزینس پلن سود ده هستند دارا می باشد.

فضایی با چنین ویژگیهایی در قسمت طراحی می بایست دارای استاندارد های لازم باشد . طراحی فرآیند یافتن راه حل مناسب از میان انبوهی از راه حل هاست. کافه محلی است که مخاطبین ساعت ها در یک مکان می نشینند و به تمام جزئیات موجود در کافه با دقت نظاره می کنند. بنابر این بسیار مهم و ضروری است که طراح توقعات فضایی مخاطب را بشناسد ,حواس پنجگانه وی را در پروسه طراحی وارد کند و با توجه به تصویر فضایی مخاطب نسبت به طراحی سکانس های حرکتی اقدام نماید. تقسیم بندی و سلسله مراتب طراحی در یک کافه به دو قسمت اصلی سالن و بار تقسیم می شود. قسمت بار به جرات مهمترین قسمت یک کافه می باشد چون فرآیند اصلی تولید محصول و سرو در آن اتفاق می افتد . بنابراین با رعایت کردن استاندارد های عملکردی همانند نحوه قرار گیری دستگاه ها , حفظ فاصله مناسب جهت ایجاد فضا برای فعالیت آزادانه پرسنل و سایر مسائل , می توان فضایی را تدارک دید که ضمن حذف دستگاه های غیر ضروری و همچنین کاهش تعداد پرسنل مازاد، امکان سرویس دهی بهتر با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر را به وجود آورد.

شرکت حبتور اینترنشنال با سابقه 18 ساله در صنعت غذایی در ایران،  با اشراف به امر جهانی شدن و تاثیرات آن بر عادات غذایی در جامعه همواره پیشتاز طراحی و تعریف انواع کانسپت های غذایی در کشور عزیزمان بوده است. طراحی و تجهیز کافه های مطرح در ایران نمونه ای از تلاش این شرکت در جهت معرفی طراحی کافه به عنوان یک فرآیند مهندسی , هنری می باشد. فرآیندی که در آن صرفا جنبه های زیبایی شناسی مورد توجه نیست بلکه عملکرد دارای اهمیتی فزاینده است.

ماموریت ما , اشتیاق ما و وسواس ما تلاش برای لذت بردن همه کسانی است که زندگی را گرامی می دارند. در این راستا مفتخریم از بهترین تکنولوژی های موجود در صنعت قهوه بهره جسته ایم.

×