ورود به فروشگاه اینترنتی
چند مورد از تجهیزات ضروری که هر رستورانی به آنها نیاز دارد
۲۶اسفند

چند مورد از تجهیزات ضروری که هر رستورانی به آنها نیاز دارد

دانستنی های فنی آشپزخانه

بازگشایی یک رستوران جدید با نام تجاری جدید می‌تواند برای هر سرمایه‌گذاری دشوار و استرس‌زا باشد. با توجه به وجود دامنه‌ گسترده‌ای از تجهیزات رستوران، بهتر است تجهیزات و وسایل آشپزخانه‌ای را که برای کسب و کار شما ضروری نیستند را فراموش کنید. برای انتخاب تجهیزات رستوران، شما باید تفاوت بین تجهیزات حرفه ای صنعتی و خانگی را درک کنید. 


در قدم اول، باید بدانید که تجهیزات رستوران‌های حرفه‌ای بسیار بزرگ‌تر از حد معمول هستند. شما باید بدانید که احتمالا قرار است در رستوران خود پانزده استیک در یک زمان واحد بپزید و یا سه کیلوگرم ماهی آزاد در یخچال ذخیره کنید. انتخاب لوازم آشپزخانه به طور مستقیم به مفهوم رستوران و مقیاس تولید وابسته است. به عنوان مثال، اگر شما یک کافه کوچک دارید، نیازی به خرید 15 فر پخت پیتزا نیست، یا اگر صاحب یک رستوران دوست داشتنی هستید، احتمالا نمی‌توانید بدون وسایل پخت و پز آن را مدیریت کنید.

در قدم دوم، شما نمی‌توانید تضمین کنید که حتی در یک رستوران بزرگ نیز، آشپزخانه‌ی آن فضای زیادی را اشغال کند و گاهی ممکن است مجبور شوید در یک آشپزخانه‌ کوچک، تجهیزات رستوران را به سختی کنار هم قرار دهید، و این رفت و آمد و حرکت را برای کارکنان دشوار می‌کند، با این حال، به لطف پیشرفت روزافزون در تجهیزات رستوران، امروزه بیشتر این تجهیزات به صورت فشرده و مدرن تولید می‌شوند.

سوم، تهیه‌ چنین تجهیزات پیچیده و گران قیمتی برای رستوران باید با دوام باشد. بنابراين، حضور انتخاب كنندگان معتبر تجهیزات رستوران كه انتخاب خدمات و پوشش گارانتي را براي محصولات خود ارائه مي‌دهند، نیز ضروري است.

چهارم، از آنجا که آشپزخانه همواره باید کاملا تمیز باشد، بنابراین تمام وسایل آشپزی و ذخیره سازی و تجهیزات رستوران باید قابلیت پاکسازی آسان را نیز داشته باشند.

و در نهایت، تجهیزات رستوران علاوه بر استفاده‌ کارکنان، باید برای صرفه جویی در انرژی نیز به کار گرفته شوند، زیرا هزینه اضافی برق بر بودجه رستوران به شدت تاثیر می‌گذارد.

تجهیزات سرمایشی

وجود تجهیزات سرمایشی در یک رستوران بسیار حیاتی است زیرا مانع از فساد یا ذوب شدن مواد غذایی منجمد می‌شود. رستوران‌های مختلف با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خود به یخچال و فریزر نیاز دارند. خوشبختانه، انواع یخچال و فریزر در هنگام انتخاب تجهیزات رستوران وجود دارد، بنابراین شما به راحتی قادر به پیدا کردن یکی از آنها که برای رستوران شما مناسب‌تر است، خواهید بود.

کباب پز صنعتی

کباب پز‌های صنعتی یا گریل‌ها بخش مهمی از تجهیزات رستوران هستند. گریل‌ها در شکل‌ها، اندازه‌ها و انواع مختلفی وجود دارند، و شما به راحتی می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که به طور کامل نیازهای کسب و کار شما را برآورده می‌کند.

دستگاه یخ ساز

هنگامی که حرف از نوشیدنی‌ها به میان می‌آید، اهمیت وجود دستگاه‌های یخ‌ساز در تجهیزات رستوران، نمایان می‌شود. یخ ساز‌ها یخ را ایجاد می‌کنند و سپس آن را به ظرف یخ و یا آب نوشیدنی اضافه می‌کنند. وجود یخ‌ساز‌ها برای خنک کردن آب معدنی و آب شیرین نیز ضروری است، همچنین شما می‌توانید از دستگاه‌های یخ‌ساز برای مخلوط کردن نوشیدنی‌‌ها نیز استفاده کنید.

وسایل و تجهیزات بهداشتی

یکی از مهمترین وظایف هر رستوران و آشپزخانه تجاری، حفظ بهداشت مواد غذایی و نظافت محیط است. عدم توجه به مساله بهداشت و نظافت در رستوران می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و آلودگی شود و همچنین موجب دید منفی و ناخوشایند بازرسین بهداشت در هنگام بازدید از رستوران شما می‌شود. در عوض، برای جلوگیری از وقوع اینگونه موارد، بهتر است اطمینان حاصل شود که کارکنان شما هر روز با تمیز کردن وسایل و تجهیزات، سطح قابل قبولی از بهداشت را در رستوران فراهم می‌آورند.

چاقوی سرآشپز

بعد از اینکه شما سرآشپز مخصوص خود را استخدام کردید، وقت آن است که یک کیت چاقوی سرآشپز کامل برای آن تهیه کنید. وجود یک مجموعه تیز چاقوی آشپزی برای سرآشپزها در هر سرویس غذایی ضروری است. چاقوی آشپزی در ابعاد و سبک‌های مختلفی وجود دارد و سرآشپزها را قادر می‌سازد گزینه‌ای را انتخاب کنند که با وظیفه آنها مناسب باشد. اکثر چاقو‌‌های آشپزی دارای دسته‌های راحت ارگونومیک هستند که برای تهیه و خرد کردن مقدار زیادی از مواد غذایی که به وقت نیاز دارند مناسب هستند.

قفسه‌های صنعتی

وجود قفسه‌بندی در رستوران و به خصوص آشپزخانه، کمک می‌کند تا تجهیزات مربوط به پخت و آماده‌سازی غذا سازماندهی شوند، بسیاری از قفسه‌ها از مواد با دوام ساخته شده و سنگین هستند، که می‌توانند بدون خم شدن، مقدار فراوانی از محصولات را نگه دارند. علاوه بر این، برخی از قفسه‌ها در برابر زنگ‌زدگی نیز مقاوم و دارای پوشش اپوکسی هستند که آنها را برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند یخچال و فریزر مناسب می‌سازد.

مخازن ذخیره سازی مواد غذایی

ظروف ذخیره‌سازی مواد غذایی، یکی از اجزای ضروری تجهیزات رستوران است که برای هر نوع تاسیسات غذا مناسب هستند. آن‌ها در عین نگه‌داری غذا، به جلوگیری از فساد و یا خورده شدن توسط جانوران نیز کمک می‌کنند. شما می‌توانید یک تن از مواد تشکیل دهنده سوپ، سس، غذاهای خرد شده و کالاهای خشک را در این مخازن ذخیره کنید. علاوه بر این، بسیاری از ظروف ذخیره‌سازی اکنون کد رنگی دارند که به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را راحت‌تر سازماندهی کنید و همچنین برای جدا کردن مواد غذایی آلوده به آلرژن نیز مناسب هستند.

×