ورود به فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فست فود سیار
۲۵آذر

راه اندازی فست فود سیار

تکنیک های توسعه

هر چه قدر زمان می‌گذرد مردم بیشتر به فست فود ها روی می‌آورند، مخصوصا در کشورها و شهرهای شلوغ تر که افراد مشغله بیشتری دارند. همین عامل و انگیزه‌های مالی و پر درآمد بودن این صنعت، باعث شد تعداد فست فود ها در سراسر شهر بسیار زیاد شوند. بنابراین می‌توان گفت که این نوع کسب و کار تقریبا نزدیک به اشباع است، در حالیکه اکثر کسب و کارهای موجود در دنیا به همین سرنوشت دچار شده اند. اما نکته مهم در شرایط فعلی این است که چه نوع کسب و کارهایی موفقیت بیشتری کسب کرده اند؟ همانطوری که خودتان نیز پاسخ این سوال را می‌دانید که تمام کسب و کارهای موفق امروزی ایده‌های خلاقانه داشته‌اند. تبلیغات و هزینه‌های سنگین برای فست فود ضامن موفقیت هیچ رستورانی نبوده و نیست.


فست فود سیار

ایده‌ای که در حال حاضر بسیار جدید و جذاب است، راه اندازی فست فود های سیار در سطح شهر است که بر اساس نمونه‌های موفق در خارج از کشور پیاده شده است و در کشور ما امروزه بسیار پرطرفدار شده است. به طوری که جوانان خوش ذوق با استفاده از یک ماشین یا کانکس سبک، تجهیزات فست فود را به سطح شهر آورده‌اند و ایده‌شان این است که به جای آن که صبر کنند مشتری به سمت آنان بیایند خود به سمت مشتری بروند.

برای اینکه مقایسه‌ای بین نوع فست فود های سیار و ثابت داشته باشیم بهتر است، هر کدام را به صورت تک تک مورد مقایسه قرار دهیم.

اولین مورد از موارد برای راه اندازی فست فود ها، مکان است. در فست فود های ثابت وجود مکان و ساختمان الزامی است. اما فست فود سیار تنها نیاز به یک ماشین یا کانکس دارد که حتی مدل‌های پایین‌تر و شکل قدیمی آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین از این نظر راه اندازی فست فود سیار بسیار به صرفه است.

مساله بعدی پیدا کردن نقطه‌ای برای استقرار فست فود سیار است. برای این کار نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای قرار گرفتن یا حرکت در سطح شهر دارید که این عامل نیز می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد زیرا در زمانی که منطقه خاص و مشتریان خود را پیدا کردید هرگونه تغییر مکان می‌تواند باعث افت فروش شما گردد.

مساله آخر در راه اندازی فست فود، دستگاه‌ها و تجهیزات فست فود است که در این مورد نوع کارکرد دستگاه‌ها شبیه به هم می‌باشد اما در فست فود های سیار باید از تجهیزات سبک‌تر و کوچک‌تر استفاده نمایید و به همین دلیل تعداد مشتریان شما محدودتر خواهد بود اما مراجعان شما می‌توانند غیر قابل پیش بینی باشند.

×