ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات کافی شاپ
۱۰آبان

تجهیزات کافی شاپ

تکنیک های توسعه

قبل از راه‌اندازی کافی شاپ خود نیاز است که یک سری تجهیزاتی که بسیار ضروری است هم بشناسید و هم از کارکردهای آن‌ها مطلع شوید. این باعث می‌شود روند کار رو به رشد باشد و سریع  مشتری‌های زیادی پیدا کند. 


وجود تجهیزات باکیفیت و درست از اصولی‌ترین و مهم‌ترین اقلام برای راه‌اندازی یک کافی شاپ حرفه‌ای است و اینکه تجهیزات موردنیاز خود را بر اساس سلامت کالا و میزان فضای اختصاصی در کافی شاپ خریداری کنید. دیگر آنکه تمرکز خود را برای محصولات و نوشیدنی‌هایی بگذارید که توان مالی خریداری تجهیزات موردنیاز و باکیفیت آن را داشته باشید؛ و در آخر اینکه محل قرارگیری کافی شاپ شما می‌تواند تعیین‌کننده‌ی این باشد که چه تجهیزاتی با چه کیفیتی فراهم کنید؟ چراکه هر منطقه با توجه به شرایط زندگی و تمکن مالی نیازها و خواسته‌های متفاوتی دارند. از همین روی تجهیزات و منوی موردنظر خود را بر اساس جیب مشتریان خود بسنجید. در این قسمت تعدادی از ضروری‌ترین تجهیزات کافی شاپ‌ ها را نام می‌بریم و به‌صورت مختصر کارکردهایشان را توضیح می‌دهیم.

 

دستگاه اسپرسو: برای داشتن کافی شاپی منحصربه‌فرد داشتن دستگاه اسپرسو باکیفیت بسیار مهم است. دستگاه اسپرسو از جمله اصلی‌ترین تجهیزات کافی شاپ و به عبارتی قلب کافی شاپ است. بهترین توصیه برای خرید دستگاه اسپرسو این است که با صرف بیشترین هزینه بهترین کیفیت را داشته باشید؛ زیرا در طول روز نیاز به دستگاه اسپرسو حس می‌شود؛ زیرا هر یک از دستگاه‌های اسپرسو به‌عنوان تجهیزات کافی شاپ نوع مصرف انرژی و لوله کشی خاصی دارند که در میزان استفاده از دستگاه بسیار دخیل است.

دستگاه قهوه ساز حرفه‌ای: در یک کافی شاپ حرفه‌ای تجهیزات ریز و درشت بسیاری نیاز است. از جمله تجهیزات موردنیاز داشتن دو دستگاه است یکی برای اسپرسو و دیگری برای قهوه و دم کردن آن. وجود دستگاه قهوه ساز حرفه‌ای می‌تواند در نوع و کیفیت و قوام قهوه تأثیر بسزایی بگذارد. یک دستگاه قهوه ساز تجاری در میزان حرارت دهی به قهوه در طول فشرده شدن دانه‌های قهوه تبحر دارد. اینکه از هر دانه قهوه بهترین کیفیت و عصاره و طعم گرفته شود، یکی از دلایل وجود این تجهیزات در کافی شاپ هاست. دستگاهی که میزان فشار بر دانه‌های قهوه را اندازه‌گیری کند و به‌طور دقیق آن‌ها را به هم فشرده سازد. این روند در چگونگی کیفیت قهوه یا اسپرسوی شما بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند محصولات شما را تبدیل به برند کند و مشتریان زیادی خواهان آن باشند.

ماشین ظرف‌شویی: از تجهیزات ضروری برای کافی شاپ ها وجود این ظرف‌شویی‌هاست. به این دلیل که شما مدام در حال شستشو ظروف و پاک‌سازی آن‌ها هستید و ممکن است در کمترین زمان ممکن بیشترین میزان ظروف کثیف شده را داشته باشید. برای اطمینان از تمیزی ظروف نیازمند ظرف‌شویی‌های جداگانه هستید تا از قاطی شدن ظروف چرب و غیر چرب جلوگیری شود و روند شستشو راحت‌تر صورت گیرد.

آب‌گرم‌کن تجاری: یکی دیگر از تجهیزات موردنیاز برای کافی شاپ ها داشتن آب گرم و جوش است؛ زیرا برای آماده‌سازی قهوه نیازمند آب جوش همیشه هستیم. به‌طوری‌که نیاز به وجود آب جوش در یک حرارت معین در طول روز احساس می‌شود. مخصوصا در کافی شاپ ها و رستوران‌ها برای شستن ظروف هر لحظه نیاز به آب گرم دارند و در کافی شاپ ها وقتی پایه‌ی اصلی قهوه است به همین دلیل نیاز است که آب گرم همیشه موجود باشد.

×