ورود به فروشگاه اینترنتی
خوشمزه ترین غذاهای دنیا
۰۸آذر

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

اخبار

درست شبیه آداب و رسوم مردم در کشورهای مختلف که تفاوت بسیاری با هم دارد، ذائقه‌ی آنها نیز با هم متفاوت است و تقریبا هر کشوری غذاهای مختص خود دارد که برای کشورهای دیگر گاهی عجیب یا حتی غیرقابل خوردن به نظر می‌رسد.


 

 

 

 

تخم‌مرغ دودی ۵۵ درجه

 خوشمزه ترین غذاهای دنیا 

 رستوران جان (Jann) در سنگاپور شهرت خود را مدیون آشپز فرانسوی‌اش جولیان لویر است. لویر همه‌ی منوهایش عالی و خوشمزه است، اما غذای معروفی به‌نام  55° smoked egg یا تخم‌مرغ دودی ۵۵ درجه دارد. گذشته از ظاهر هوس‌انگیز این خوراک، طعم به‌یاد ماندنی دارد که نام این رستوران را بر سر زبان انداخته است. سرآشپز جولیان تخم‌مرغ دودی را به‌مدت ۵۵ دقیقه در دمای ۶۴ درجه می‌پزد و در کنار سیب‌زمینی دودی، قارچ سیاه و سس کره قهوه‌ای فرانسوی یا کره فندق سرو می‌کند. این رستوران یکی از ۵۰ رستوران برتر آسیا است که در سال ۲۰۱۴ رتبه‌ی ۱۷ را از آن خود کرد. شک نکنید که جولیان سهم فراوانی در به‌دست آوردن این رتبه داشته است.

 

استیک

در طبقه هفتم ساختمان میزونو، در شهر کوبه ژاپن، می‌توانید استیک مخصوص کوبه را میل کنید که در هر جایی پیدا نمی‌شود. این استیک تقریبا خام در دنیا بی‌نظیر است. استیک Kobe Beef Sirlion  یکی از خوشمزه‌ترین، نرم‌ترین و طعم‌دارترین تکه‌های گوشتی است که می‌شود خورد. اگر گذرتان به کوبه افتاد، به‌سراغ این استیک بی‌نظیر بروید که تا زنده هستید طعم آن‌را فراموش نمی‌کنید.

 

صدف و تافی سیب

در طبقه دهم بلندترین ساختمان هنگ‌کنگ، تنکو ریوجین (Tenku Ryugin)، رستوران ژاپنی قرار گرفته که دو ستاره میشلن روی سینه‌ی آن می‌درخشد. این رستوران که ابتدا کار خود را در ژاپن آغاز کرد، قرار بود غذاهای خود را به‌سبک سنتی کایسکی سرو کنند. در سبک کایسکی سینی غذا در حجم کم و به‌صورت ساده تهیه می‌شود و هیچ منوی مشخصی ندارد. این‌جا سرآشپز منو را با توجه به مواد غذایی هر فصل انتخاب می‌کند. به‌ویژه دو مدل غذای رستوران بسیار چشمگیر و لذیذ است: صدف و تافی سیب. حتا اگر خوراک صدف را قبلا امتحان کرده‌اید، باید بدانید این غذا متفاوت و بی‌نظیر است.

صدف آب‌پز شده، درحالی‌که وسط آن هنوز خام است. صدف در برش نازک و لطیفی از گوشت گاو پیچیده شده، و روی آن هم کمی کرفس ریز شده می‌نشیند. ابتدا که ظرف را مقابل شما قرار می‌دهند، تصور می‌کنید خوردن آن سخت است. اما صدف به سه بخش برش خورده که این برش‌ها به‌راحتی به‌چشم نمی‌آیند. دسری که پس از آن سرو می‌شود، تافی سیب است که در دمای منهای ۱۹۶ درجه سانتیگراد یخ زده و درونش بستنی سیب ریخته‌اند. روی تافی هم با مربای سیب داغ و شیرین با دمای مثبت ۹۹ درجه تزیین شده است.

 

کارتولا

 

 یکی از نفس‌گیرترین طعم‌های دسر دنیا را کارتولا (Cartola) دارد که در شمال شرق برزیل آن‌را می‌پزند. این دسر که از موز تهیه می‌شود و چاشنی‌هایی مانند دارچین و پنیر دارد، تنها در ایالت پرنامبوکو (Pernambuco) پیدا می‌شود. بله درست خواندید، موز و پنیر. قرار دادن این دو کنار هم خیلی هوشمندانه بوده و ترکیب شکر و دارچین طعم خیلی خاصی به دسر بخشیده است. رستوران Leite’s بهترین جایی است که کارتولای خوشمزه سرو می‌کند. این‌جا از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر ریسیف است که از سال ۱۸۸۲ همچنان پذیرای مهمانان گرسنه‌ است.

 

Hourai Soba

برمی‌گردیم به آسیا و کیوتو ژاپن. رستوران هونکه اواریا (Honke Owariya) بسیار قدیمی است، و از سال ۱۴۶۵ فعالیت می‌کند. اگر عددها را جمع می‌زنید، کارتان را آسان می‌کنیم، ۵۵۰ سال! این رستوران دوطبقه که هم قنادی است و هم فروشگاه نودل، کمی پایین‌تر از کاخ سلطنتی واقع شده. این‌جا قرن‌ها برای خانواده‌ی سلطنتی غذا تهیه کرده است. منوی این رستوران ژاپنی شامل همه‌ی غذاهایی است که با نودل سرد و گرم soba تهیه می‌شوند. باید بگوییم Soba نودلی است که از آرد گندم تهیه می‌شود. همچنین چند خوراک با نودل udon یعنی ضخیم‌ترین نوع نودل همراه با تمپورا سرو می‌شود. تمپورا از معروف‌ترین غذاهای ژاپنی است که شامل انواع غذاهای دریایی و سبزیجات سوخاری همراه با سس سویا است. اما جذاب‌ترین غذای این رستوران قدیمی کدام است؟ Hourai Soba که از چند لایه نودل Soba تشکیل شده است. روی نودل‌ها هشت لایه قارچ، ورقه‌های تخم‌مرغ، کنجد سبز، جلبک، تره‌فرنگی، میگوی سرخ شده، ترب سفید رنده شده و فلفل قرمز رنده‌ شده با ابهت قرار می‌گیرند.

 

حلزون دریایی

در هتل Mercer هنگ‌کنگ، رستورانی وجود دارد به نام سوشی شیکن (Sushi Shikon) که رستوران ژاپنی است و سه ستاره‌ی میشلن دارد. این رستوران که شعبه‌ی اصلی معروفی در توکیو دارد، توسط سرآشپز یوشی‌هارا کاکینوما تاسیس شد که دوست دارد او را کاکی صدا کنیم. کاکی خوراک حلزون دریایی بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند که با کمال میل حاضر است دستور تهیه و رمز و راز آن‌را با شما به اشتراک بگذارد. کنار این خوراک، برنج و سرکه هم سرو می‌شود.

 

Tsukemen

ناگی رامِن (Nagi Ramen) رستوران کوچک و راحتی است که غذای معروفی به‌‌نام Tsukemen دارد. این خوراک نوعی رامِن و یکی از غذاهای سنتی ژاپن است. Tsukemen ترکیب نودل و سوپ است که کنار هم سرو می‌شوند. سوپ با ساردین، تخم‌مرغ آب‌پز درسته، چند برش نازک گوشت، ورقه‌های جلبک دریایی خشک‌شده، ورقه‌های ترد بامبو و پیازچه تازه پخته می‌شود. کافی است نودل‌های خوشمزه را در سوپ فرو ببرید و میل کنید.

 

تخم‌مرغ مرگ

لا پونته دو گغوان (La Pointe du Grouin) رستورانی در پاریس است که غذاهای مخصوص استان برتانی را سرو می‌کند. غذاهای این رستوران مقرون به صرفه و اصیل هستند. ترجمه‌ی کلمه به کلمه‌ی خوراک لوف دو لا موغ (L’œuf de la Mort) می‌شود «تخم‌مرغ مرگ» و در واقع افراد برای خوردن چنین غذای خوشمزه‌ای می‌میرند! در این غذا تخم‌مرغ آب‌پز، قارچ سیاه و مارچوبه پیدا می‌کنید که به سس فوق‌العاده‌ای آغشته است. واقعا که این غذای ترد و خوشمزه را باید تا حد مرگ خورد.

 

ساندویچ مارتادلا

بعضی‌ها حاضرند برای خوردن غذای خوشمزه به جای دوری سفر کنند، شما چطور؟ در سائوپائولو برزیل و در رستوران Bar do Mane ساندویچ ایتالیایی مارتادلای بی‌همتایی سرو می‌شود که در دنیا نظیر ندارد. در این ساندویچ چندین و چند لایه مارتادلا روی هم قرار گرفته‌اند که در پنیر فراوان سرخ می‌شود. می‌توانید مراحل ورقه شدن مارتادلا، چیده شدن آنها، و سرخ شدن ساندویچ در پنیر را تماشا کنید. همراه با کیک ماهی و زیتون. این غذا واقعا هیجان‌انگیز و خوشمزه است!

 

 

 

مطالب مرتبط :

برگر سالمون سس باربیکیو محبوب ترین غذاهای فرانسوی صبحانه در کشورهای مختلف دنیا
برگر سالمون سس باربیکیو محبوب ترین غذاهای فرانسوی صبحانه در کشورهای مختلف دنیا

 

 

×