ورود به فروشگاه اینترنتی
لوازم شستشو و نظافت رستوارن
۲۷آبان

لوازم شستشو و نظافت رستوارن

دانستنی های فنی آشپزخانه

 

شاید برای بسیاری از افراد همواره این سوالات در جایی از ذهنشان وجود داشته باشد که لوازم شست و شو و نظافت ظروف و تجهیزات رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی، به صورت دستی است یا مکانیزه؟ و مهم‌تر اینکه آیا ماشین‌های شستشو تجهیزات را کاملا پاک و تمیز می‌کنند یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات و معرفی بعضی از لوازم شست و شو و نظافت رستورران ها تا انتها با ما همراه باشید.


 

ویژگی‌های ابزار شست و شو و نظافت رستوران ها

شست و شو با آب داغ

اولین ویژگی لوازم شست و شوی مکانیزه استفاده از آب داغ با دمایی حدود ۸۰ درجه است که باعث می‌شود تجهیزات و ظروف کاملا ضدعفونی گردند و سخت‌ترین لکه‌ها مانند چربی‌ها و رنگدانه‌ها نیز پاک گردند و به صورتی طراحی شوند که ظروف بلافاصله خشک ‌گردند. معمولا در ماشین‌های ظرفشویی، آب با درجه حرارت مابین ۴۰ الی ۶۰ درجه سانتی گراد تزریق می‌گردد و به کمک یک هیتر تقویت‌کننده دما تا حدود ۸۰ درجه بالا می‌رود. ماشین‌های ظرفشویی به عنوان یکی از تجهیزات رستوران ها، از سیستم شست و شوی آب داغ استفاده می‌‌کنند، اگرچه هزینه اولیه بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند ولی دیگر برای استفاده نیازی به تامین مواد شیمیایی و هزینه‌های اضافی ندارند و مورد نیاز تمام رستوران‌های بزرگ هستند.

از سایر لوازم شست و شو و نظافت در رستوران می‌توان موارد زیر را نام برد:

سبد ظرفشویی

سبدهای ظرفشویی خود دارای سه نوع سبد برای استفاده‌های مختلف هستند که شامل سبد لیوان ظرفشویی، سبد بشقاب ظرفشویی و سبد قاشق و چنگال می‌باشند. استفاده از این سبدها برای ماشین ظرفشویی نیاز است چرا که باید لیوان، بشقاب، قاشق و سایر موارد را درون این سبدها قرار داد و سپس به ماشین ظرفشویی انتقال داد. جنس این سبدها معمولا از پلاستیک‌های فشره می‌باشد. چیدن مرتب وسایل در داخل سبدها باعث می‌شود تا تمام ظروف به طور یکنواخت شسته و تمیز گردند.

ابزار نظافت

ابزار نظافت شامل انواع جاروها و طی‌ها هستند که از بین این موارد ماپ های خشک کن محصولات جدیدی می باشند که به گونه ای طراحی شده اند که بعد از طی کشیدن به راحتی و بدون دخالت دست آب آنها درون محفظه تخلیه میگردد و هنگام جابه جایی طی آب بروی زمین نمی ریزد.

فرچه تمیزکننده

فرچه های تمیزکننده برای پاکسازی منافذ و سطح درونی و بیرونی تجهیزاتی که اشکال خاصی دارند و برای شست و شوی آنها زمان زیادی لازم است کاربرد دارند. به طور مثال فرچه سه تایی شستشوی لیوان اگر لیوان را دور فرچه بچرخانید به راحتی لیوان تمیز میگردد.

کف پوش نظافتی

یکی از مهم ترین بخش های هر اشپزخانه قسمت کف آن می باشد زیرا به علت ریزش آب، روغن و مایعات دیگر باعث لیز شدن سطح آن میگردد و بسیار برای ایمنی افراد چالش برانگیز می باشد که استفاده از کف پوش های نظافتی این مشکل را نیز برطرف ساخته است.

×