ورود به فروشگاه اینترنتی
5 نکته برای خرید و نگهداری تجهیزات فست فود
۲۱فروردین

5 نکته برای خرید و نگهداری تجهیزات فست فود

دانستنی های فنی آشپزخانه

این که آیا شما می‌خواهید یک نانوایی راه‌اندازی کنید، یا یک تهیه غذای متروکه را احیا و مجددا راه اندازی کنید و یا یک کافی شاپ یا فست فود را افتتاح کنید، همه‌ آن‌ها تنها به یک چیز نیاز دارند و آن تجهیزات مناسب است. از اجاق گاز و دستگاه‌های بخارپز تا سرخ‌کن‌ها و فر‌ها و پیشخوان‌های آماده‌سازی غذا، وجود تجهیزات مناسب یک جزء حیاتی در مورد هر مکان غذاخوری می‌باشد. شما نه تنها باید بدانید که چه نوع تجهیزاتی را برای فست فود خود خریداری می‌کنید بلکه دانستن این نکته که چگونه این ابزار را حفظ و نگهداری کنید نیز ضروری و مهم است. 


در اینجا پنج نکته ضروری برای تهیه و نگه‌داری همه وسایل مرتبط با تجهیزات فست فود و رستوران وجود دارد:

1. تهیه تجهیزات صنعتی

بسته به تامین‌کننده، ممکن است چندین گزینه مختلف در هنگام خرید تجهیزات فست فود وجود داشته باشد. انتخاب تجهیزات صنعتی بسیار مهم‌تر از خرید تجهیزات جدید است. تجهیزات فست فود صنعتی نه تنها دوام بیشتری دارند و برای تقاضای زیاد رستوران‌های معمولی ساخته می‌شوند، بلکه اکثر استانداردهای بهداشتی را نیز برآورده می‌کنند. بعضی از سیستم‌های بازرسی و بهداشتی حتی رستوران‌های فاقد تجهیزات صنعتی را ارزیابی نیز نخواهند کرد.

2. یک مصرف کننده محتاط باشید.

بودجه مناسب، سنگ بنای هر رستوران موفق است. اطمینان حاصل کنید که هرگز بیش از آنچه که لازم دارید، خرج نمی‌کنید و اهمیت این مساله در مورد تهیه تجهیزات فست فود دوبرابر است. پس از آن، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و قیمت‌ها را هر زمان که ممکن است مقایسه کنید. هرگز با خرید اولین مورد موجود موافق نباشید، مهم نیست چقدر ارزان باشد. شما بیشتر اوقات به این تجهیزات نیاز دارید و باید اطمینان حاصل کنید که بعد از شش ماه آن ها دچار مشکل نخواهند شد.

3. میزان کارایی تجهیزات خود را در نظر بگیرید.

همانطور که تجهیزات به خودی خود مهم هستند اما میزان کاربردی بودن آن‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، بسیاری از تجهیزات جدید فست فود بدون آب، گاز و برق، به هیچ وجه کار نخواهند کرد. پس ضروری است که هنگام تهیه تجهیزات فست فود مشخصات آن‌ها و همچنین میزان نیاز آن‌ها به برق یا گاز، میزان نیاز به انرژی و میزان تولید گرمایش و دمای مطلوب برای فعالیت را نیز مطالعه کنید. دانستن این نکته‌ها اطمینان لازم برای انتخاب موثر‌ترین گزینه را برای شما فراهم می‌کند.

4. وظایف خود را به درستی انجام دهید.

هر زمان که یک وسیله‌ جدید از تجهیزات فست فود را تهیه می‌کنید، یک فرصت خوب برای انجام یک بازرسی کامل برای شما فراهم می‌شود. تجهیزات فست فود خود را همواره از وجود هرگونه آسیب خارجی، مانند شکاف در سطح و یا وجود ترک در قسمت‌های شیشه‌ای و یا آسیب در بخش‌های الکتریکی بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز در بهترین حالت قرار دارد. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، در این حالت شما از اینکه تجهیزات گارانتی‌دار برای فست فود خود تهیه کرده‌اید راضی خواهید‌ بود. دستگاه‌ها و تجهیزات فست فود در محیط رستوران و آشپزخانه اصولا باید بسیار سریع تنظیم شوند. بنابر‌این درصورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی، داشتن ضمانت‌نامه یا گارانتی می‌تواند شما را از ضرورت صرف هزینه‌های بالا برای جایگزینی تجهیزات و یا قطعات بی‌نیاز کند. فقط فراموش نکنید که شما باید از شرایط دقیق استفاده از هر یک از گارانتی‌ها اطمینان حاصل کنید.

5. ایجاد مشارکت‌های جدید

بخشی از فرایند خرید تجهیزات فست فود با کیفیت بالا، تعامل با یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد است. هنگامی که شما با فروشندگان و تامین کنندگان تجهیزات فست فود ملاقات می‌کنید، لازم است که سوالات خود را درباره تجهیزات مورد نظرتان مطرح کنید، مهم نیست که سوال شما چه قدر ساده است. هرچه تامین کننده‌ تجهیزات معتبر‌تر باشد میزان اطلاعات شما از تجهیزات مد نظرتان بیشتر خواهد بود. در حقیقت تعامل با یک تامین‌کننده تجهیزات فست فود صرفا به تهیه و خرید یک محصول ختم نمی‌شود و این یک مشارکت طولانی مدت است. مادامی که شما از یک وسیله استفاده می‌کنید این شراکت ادامه دارد پس مهم است که برای تهیه‌ تجهیزات فست فود خود با شرکت‌های تامین کننده و فروشندگان معتبر ارتباط برقرار کنید.

×