ورود به فروشگاه اینترنتی
انتخاب چاقوی سرآشپز
۲۵امرداد

انتخاب چاقوی سرآشپز

دانستنی های فنی آشپزخانه

یک چاقو مانند یک شریک همیشگی برای سرآشپز‌هاست. ممکن است شما یک چاقو داشته باشید که کاملا با آن راحت هستید اما اگر شخص دیگری چاقوی شما را در دست بگیرد، با آن راحت نباشد و نتواند به خوبی با آن کار کند.


برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، چاقویی که با آن ببرید، تکه تکه و خرد کنید، باید به نوع آشپزی خود توجه کنید و همچنین بدانید که هیچ چاقویی وجود ندارد که برای همه افراد مناسب باشد. ممکن است پیدا کردن چاقوی باب میل شما کمی زمان ببرد اما وقتی که آن را پیدا کردید و آن را در دست خود گرفتید، کاملا متوجه آن خواهید شد.

کجا می‌توان یک چاقوی خوب پیدا کرد؟

اولین قدم برای انتخاب یک چاقوی سرآشپز، پیدا کردن یک فروشگاه فروش لوازم آشپزخانه و تجهیزات رستوران است که یک آرشیو کامل از انواع چاقوهای مختلف را بتواند به شما نشان دهد و سعی کنید تا از راهنمایی‌های فروشنده‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

نکته دیگر که در هنگام خرید چاقوی آشپزخانه برای رستوران خود، باید در نظر داشته باشید این است که ذهن خودتان را در مورد انتخاب باز نگه دارید، آشپزهای حرفه‌ای بدون توجه به قیمت، ابعاد و وزن چاقوها، با چاقو های مختلف بازی می‌کنند و سعی می‌کنند بهترین گزینه را برای خود پیدا کنند. بعد از اینکه چاقوی مناسب را انتخاب کردند می‌تواند از فروشنده برای پیدا کردن چاقویی به همان سبک اما متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند، کمک بگیرند.

یک چاقوی سرآشپز مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که یک چاقو را برای اولین بار به دست گرفتید، در همان لحظه باید ببینید که آیا می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر. چاقو در دست باید احساسی طبیعی منتقل کند به‌گونه‌ای که فرد احساس کند که چاقو قسمتی از بدن اوست و کاملا با دست او هماهنگ شده است. چاقو باید اعتماد به نفس آشپز را بالا ببرد، در عوض بعضی از چاقو ها که ظاهری ترسناک دارند می‌توانند باعث خراب کردن کار آشپز شوند. خب اگر تا اینجای کار چاقویی که انتخاب کردید حس درست و خوبی به شما منتقل می ‌ند می توانید شروع کنید و با آن مقداری مواد غذایی خود را برش دهید. چند مورد که می تواند به شما کمک کند تا بهترین چاقو را پیدا کنید را در ادامه بیان می‌کنیم:

  • وزن : شما باید چندین چاقو را تست کنید تا بتوانید بفهمید که با چه وزنی از چاقو راحت هستید. بعضی آشپزها عقیده دارند که چاقوهای سنگین بهترند چون به راحتی و با فشار کمی می‌توانند مواد غذایی را خرد کنند. بعضی دیگر عقیده دارند که چاقوهای سبک به دلیل اینکه به آشپز آزادی بیشتری می‌دهند و باعث می‌شوند که آشپز با توانایی‌های خود مواد را تکه تکه کند، می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند. انتخاب وزن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و باید بفهمید که از کدام دسته آشپزها هستید.
  • ابعاد : معروف‌ترین سایز چاقو، چاقوهای 8 اینچی هستند که بین آشپزها محبوبیت بسیاری دارند. دلیل این محبوبیت قابلیت تطبیق‌پذیری آن‌هاست. چاقوهای 10 اینچی می‌توانند با هر برش، حجم بیشتری از مواد غذایی را برش دهند اما ممکن است کمی احساس ترس را به آشپز منتقل کنند. چاقوهای کوچک 6 اینچی می‌تواند به آشپز احساس چابکی منتقل کنند اما هنگامی که می‌خواهید حجم بالایی از مواد غذایی را خرد کنید و یا یک میوه بزرگ مثل هندوانه را نصف کنید ممکن است شما را اذیت کند و وقت زیادی از شما بگیرد.
×