ورود به فروشگاه اینترنتی
عادت‌های عجیب غذاخوردن در جهان
۲۲اردیبهشت

عادت‌های عجیب غذاخوردن در جهان

اخبار

آداب و سنن مرتبط با غذا خوردن به یکی از جذاب‌ترین موضوعات مورد توجه همه افراد جهان تبدیل شده است. در این نوشتار با ۷ عادت عجیب و غریب مردم سراسر دنیا آشنا می‌شویم که بسیاری از آنها در کشور ما یک رفتار ناشایست و شاید به دور از ادب تلقی می‌شود.


 


۱.در تایلند غذا خوردن با چنگال رفتاری به دور از ادب است
از سال ۱۸۹۷، زمانی که پادشاه تایلند به اروپا سفر کرد خوردن غذا با چنگال در تایلند ممنوع شد. از آن زمان به بعد مردم این کشور خوردن غذا با چنگال را رفتاری بی‌ادبانه می‌دانند و هیچ گاه چنگال را به داخل دهان خود نمی‌گذارند.

۲.در ژاپن با سر و صدا غذاخوردن رفتاری ناپسند نیست
تصور کنید به ژاپن سفر کرده‌اید و برای صرف غذا به رستوران رفته اید، به احتمال قوی در کنار میزهای کناری شما افرادی هستند که سوپ رشته سفارش داده‌اند و آن را با سر و صدای هر چه بیشتر می‌خورند. شاید شما این عمل را خارج از هنجارهای اجتماعی بدانید ولی برای ژاپنی خوردن غذا همراه با سر و صدا رفتاری به دور از ادب نیست.

۳.در هند غذا خوردن با دست چپ تابو است
از آنجایی که در هند کارگران بر اساس دست راست یا چپ بودن تقسیم می‌کردند، به راست دست‌ها مسئولیت مربوط به غذا خوردن محول می‌شود و چپ دست‌ها وظیفه تمیز کردن را باید بر عهده می‌گرفتند. همین شیوه تقسیم کار موجب شده امروز هندی‌ها غذا خوردن با دست چپ را یک تابو تلقی کنند.

۴.در کره جنوبی تا زمانی که بزرگ‌ترین فرد خانواده نخستین لقمه را نخورد سایرین اجازه غذاخوردن ندارند
شبیه به این رسم تقریباً در کشور خود ما دیده می‌شود، ولی در کرده با شدت بیشتری انجام می‌شود. مردم این کشور حتی اگر خواهر یا برادر دو قلویی داشته باشند که تنها اختلاف سنی چند دقیقه‌ای با یکدیگر دارند، باز هم منتظر می‌مانند تا او غذا را شروع کند. همین چند دقیقه شروع‌کننده غذا در کره را مشخص می‌کند.

۵.در ایتالیا هیچ گاه از پیشخدمت رستوران نخواهید که بر روی غذای دریایی شما پنیر بپاشد
بنا بر یک باور قدیمی ریختن پنیر روی غذاهای دریایی نوعی گناه است. هر چند بر اثر گذشت زمان و تغییر باورها نحوه برخورد مردم با این موضوع متفاوت شده است، ولی برخورد ایتالیاها در برخورد با تقاضا ریختن پنیر روی ماهی و میگو غیر قابل پیش‌بینی است. به همین دلیل بهتر است، در زمان سفر به ایتالیا چنین درخواستی را مطرح نکنید.

۶.بشقاب خالی در فرهنگ‌های مختلف معانی متفاوتی دارد

 به عنوان مثال: در هند و ژاپن شما باید غذای خود را تا انتها بخورید تا هیچ چیز در بشقابتان نماند، تنها در این صورت است که صاحب خانه گمان می‌کند شما از غذایش لذت برده اید

اما در چین بشقاب خالی معنای خوبی ندارد، زیرا میزبان گمان می‌کند شما به اندازه کافی سیر نشده اید

 

مطالب مرتبط :

بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها آداب غذا خوردن در رستوران خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا
بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها آداب غذا خوردن در رستوران خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا

 

×