ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات فست فود
۳۱تیر

تجهیزات فست فود

دانستنی های فنی آشپزخانه

امروزه تعداد زیادی از مردم از غذاهای آماده رستوران ها استفاده می‌کنند و در حال حاضر فست فودها یکی از محبوب ترین غذاهای آماده برای مردم هستند و همین علت باعث ایجاد کسب و کارهای پر رونق و پردرآمد در این صنعت و افزایش تعداد این رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها شده است. 


با وجود رقابت شدید در این کسب و کار هر کدام از این رستوران ها تلاش می‌کنند تا با ترفندهای مختلف، مشتری‌های بیشتری را جذب کنند، یکی از راه‌های جذب مشتری بهبود کیفیت غذا و به طور کل کیفیت فست فود است که لازمه این کار داشتن تجهیزات فست فود مناسب و با کیفیت برای پخت و آماده سازی انواع غذاها است.

 

انواع تجهیزات فست فود

 از جمله غذاهای مورد علاقه و پرطرفدار فست فود می‌توان به انواع پیتزاها، ساندویچ و برگرها اشاره کرد. برای این همه تنوع بهتر است تجهیزات فست فود را به گونه‌ای انتخاب کنیم که چند کاره باشد تا بتوانیم با اشغال کمترین جا و صرفه‌جویی مالی و زمانی نیاز مشتری را رفع کنیم. مثلاً برای پخت پیتزا، نیاز به فرهایی داریم که همزمان بتوانند چند پیتزا را آماده کنند به همین منظور نیاز به  فرهای ریلی داریم که کاربرد فراوانی دارند.

برای ساندویچ ها نیز بدلیل تنوع بسیار زیاد، ابتدا باید مواد اولیه سالم و با کیفیت مخصوصا سبزیجات و گوشت و مرغ را تامین کرد و آن‌ها را در یخچال‌های جادار و دارای ویترین جذاب و قابل رویت برای مشتری قرار داد.

یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز در فست فودها، اجاق گازهای مدرن هستند که بیشتر برای سرخ کردن مواد به کار می‌روند. سعی کنید حتی الامکان از اجاق گازهای صفحه‌ای استفاده کنید تا هم در مصرف مواردی مانند روغن صرفه جویی شود و هم باعث کاهش هزینه‌‌های مالی‌تان گردد.

همچنین در تزیین غذا با لوازم ساده یا مواد غذایی دیگر مانند گوجه فرنگی، زیتون و غیره سلیقه به خرج دهید، زیرا باعث جذب مشتری و افزایش محبوبیت رستوران می‌شود.

سینک‌های ظرفشویی جدید و جادار در رستوران‌ها امری ضروری هستند زیرا مواد اولیه مورد نیاز باید به سرعت شسته و تمیز گردند و آماده استفاده در آماده سازی سفارشات بعدی گردند.

مثال‌هایی از تجهیزات فست فود در بالا مطرح شد و کاربرد هرکدام از آن‌ها نیز به اختصار بیان گردید. هدف از بیان این مطالب تاثیر استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد برای رشد کسب و کار است. جالب است بدانید که اولین نوع فست فودها به شکل امروزی در  شهر نیویورک در کشور آمریکا به وجود آمدند. اما قبل از آن تیز در آسیای شرقی مغازه‌‌هایی بودند که رشته فرنگی آماده می‌فروختند و یا در آسیای میانه پخت فلافل و فروش آن انجام می‌شده است. امروزه فست فودها به خاطر طرفداران زیادی که دارند، درآمد مالی قابل توجهی برای کسانی که در این صنعت مشغول هستند، ایجاد کرده است. از این حیث ایالات متحده آمریکا در بین تمامی کشورهای پیشرفته، بزرگترین رستوران‌های فست فود را در خود دارد که درآمد سالیانه آن‌ها به میلیون‌ها دلار می‌رسد.

×