ورود به فروشگاه اینترنتی
ابزار ضروری مورد استفاده در پخت پاستا
۰۹بهمن

ابزار ضروری مورد استفاده در پخت پاستا

دانستنی های آشپزی

پاستا یک غذای ایتالیایی است به معنای خمیر، که یک اصطلاح عمومی برای گونه‌های مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل) درست شده از خمیر آرد، آب یا تخم مرغ است. اشکال معروف پاستا اسپاگتی، فوسیلی، ماکارونی، و لازانیا (به صورت ورقه‌ای) هستند. اگر پاستا یکی از پرطرفدارترین اجزای منوی رستوران یا فست فود شما است، بنابر این شما باید از نظر تجهیزات آشپزخانه آمادگی کامل را برای پخت و سرو پاستا داشته باشید. 


1- دستگاه پاستا ساز: پاستا بهترین گزینه برای یک وعده ی غذایی شام یا ناهار است چرا که بیشترین زمان را در هنگام پخت ذخیره می‌کند. اما اگر برای آخر هفته و یا برای شام یک مهمانی به پخت پاستا فکر می‌کنید ، وقت آن است که دستگاه ها و تجهیزات رستوران خود را کامل تر کنید. پخت پاستای تازه بسیار آسان و خوشمزه است، بنابراین اگر شما در حال تجهیز رستوران خود هستید، تهیه ی یک دستگاه پاستا پز بسیار مهم است.

شما می توانید خمیر پاستا را با یک پین نورد رول کنید، اما برای اطمینان از اینکه خمیر شما درست و لایه ای شده است، به دستگاه پاستا پز نیاز دارید.

2- دیگ بزرگ: پاستا در واقع از یک خمیر ساخته شده است. این خمیر بعد از اینکه در آب قرار می‌گیرد، نرم می‌شود، بنابراین شما به یک ظرف بزرگ برای اطمینان از فضای کافی نیاز دارید، به طوری که مجبور به هم زدن خمیر با یک کفگیر بزرگ نشوید.

بنابراین، ظرف بزرگ خود را با مقدار زیادی آب پر کنید و آن را قبل از اضافه کردن پاستا به جوش آورید. اگر مطمئن نیستید که ظرف شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید تمام پاستای خود را به راحتی در آن بریزید، مقداری روغن زیتون به آب اضافه کنید تا از به هم چسپیدن رشته‌ های پاستا جلوگیری کند.

3- مقدار فراوانی نمک: نیازی نیست که درباره اهمیت طعم‌ دار کردن غذا صحبت کنیم. اگر شما فقط کمی نمک به آب خود بزنید، پاستای شما عطر و طعم سس را به خود جذب نخواهد کرد، و شما با یک ظرف پاستای بی مزه روبرو خواهید شد.

بعضی از ایتالیایی‌ ها می گویند مزه ی آب پاستا باید مانند مزه ی آب دریا باشد. ما مطمئن نیستیم که این قانون خیلی رسمی باشد، اما در بیشتر مواقع مفید واقع می‌شود. اگر نمی‌خواهید که از نمک دریای گران قیمت استفاده کنید، نمک معمولی یا حتی نمک دریای دانه درشت نیز به همان خوبی کار خواهد کرد.

4- روغن زیتون: پاستا و روغن زیتون مانند دو جزء جدا نشدنی همواره با هم همکاری می‌کنند. اگر روغن زیتون را به خمیر پاستا اضافه کنید یا اینکه بر روی پاستای آماده ی درون ظرف اسپری کنید در هر صورت روغن زیتون به هر ظرفی اضافه شود، طعم بی نظیری را برای آن رقم می‌زند. همانطور که اشاره شد اضافه کردن مقداری روغن زیتون به ظرف نه تنها مانع از به هم چسپبیدن رشته‌ های پاستا به هم می‌شود بلکه ارزش غذایی ویژه ای را نیز به آن اضافه می‌کند.

5- قاشق مخصوص پاستا: در حالی که این قطعه از تجهیزات ممکن است فانتزی یا اضافی باشد، احتمالا شما در حال حاضر در کشو آشپزخانه خود یکی از آنها را دارید. قاشق مخصوص پاستا برای چرخش بین انواع قطعات پاستا مناسب است تا از چسبیدن آنها به هم جلوگیری کند. همچنین برای کشیدن قطعه‌ ها از آب به منظور شستشو، مفید است.

6- صافی: هنگامی که زمان خارج کردن پاستا از آب فرا می‌رسد تنها یک راه صحیح برای انجام این کار وجود دارد و آن استفاده از یک صافی بزرگ در سینک ظرفشویی است. اگر شما آب پاستای خود را برای اضافه کردن به سس نیاز دارید، می‌توانید آن را به سادگی در یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و نگه دارید. کارآمد‌ترین راه خارج کردن پاستای پخته شده از آب استفاده از صافی است چرا که شما نمی‌توانید پاستا را بیش از حد در آب نگه دارید.

7- چنگک انبری: چنگک‌ های انبری یکی از قطعات پرکاربرد در تجهیزات پخت و پاستا پزی و فست فود هستند که از آنها برای برداشتن رشته‌ های پاستا در مرحله پخت و پز، بررسی چاشنی و طعم غذا و شستشوی اسپاگتی استفاده می‌شود. چنگک‌ های انبری در انواع سیلیکونی، استیل و فلزی یافت می‌شوند.

×