ورود به فروشگاه اینترنتی
آماده سازی آشپزخانه صنعتی
۰۱بهمن

آماده سازی آشپزخانه صنعتی

تکنیک های توسعه

تجهیزات و آماده سازی آشپرخانه صنعتی مختص مکان های بزرگ خدماتی و رفاهی می باشد، در واقع تجهیزات آشپرخانه های صنعتی باید مقاومت و استقامت بالایی داشته باشند چرا که برای پخت و پز با حجم بالا بکار گرفته می شوند از همه مهم تر اینکه  تجهیزاتی که در آشپزخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند همواره باید از سلامت کامل برخوردار باشند و بتوانند نیازهای رستوران ها و سایر آشپزخانه ها را برآورده سازند. 


کاربرد تجهیزات آشپزخانه صنعتی
هر کدام از محصولات آشپزخانه های صنعتی باید بر اساس اصول استاندارد طراحی شده تا نیازمندی های آشپزخانه ها را فراهم سازند و پاسخگوی حجم بالا غذایی باشند. عمده کاربرد تجهیزات آماده سازی آشپرخانه صنعتی برای مکان های چون دانشگاها، هتل ها ، رستوران ها، بیمارستان ها ، مراکز نظامی ، استادیوم های ورزشی و ... می باشد.

شش مدل از تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی

بعضی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی تنها مختص همان مجموعه ای است که استفاده می گردند اما در این میان تجهیزاتی هستند که در تمام آشپزخانه های صنعتی وجودشان الزامیست این تجهیزات شامل موارد زیر می باشند که در ادامه هریک را بطور مختصر توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

  • تجهیزات آماده سازی
  • تجهیزات پخت و پز
  • تجهیزات برودتی
  • تجهیزات حمل و نقل و نگهداری
  • تجهیزات سرو
  • تجهیزات شست و شو

تجهیزات آماده سازی در آشپزخانه صنعتی

همواره قبل از شروع پخت و پز وجود برخی وسایل در فرآیند کار تاثیر بالایی دارد، به گونه ای که گاهی نبود حتی کوچکترین مورد باعث اختلال در فرآیند پخت می شود، تجهیزات و آماده سازی آشپزخانه صنعتی شامل : چاقو ،آبکش ،چرخ گوشت، خلال ساز، سیب زمینی، سماور، ترموس، سیخ گیر و تمام تجهیزاتی که مواد اولیه غذایی نظیرسیب زمینی، برنج، گوشت، مرغ و... به آن ها احتیاج دارد می باشد.

تجهیزات پخت و پز در آشپزخانه صنعتی

در آشپزخانه تمامی وسایلی که موجب پخت مواد می شوند در دسته تجهیزات و آماده سازی آشپزخانه صنعتی بخش پخت و پز جای می گیرند این وسایل شامل انواع دیگ (دیگ برنج ، دیگ خورشت ) ، ماهی تابه ها، سرخ کن، انواع گریل پز ها ،خشک کن ها و ...

تجهیزات برودتی در آشپزخانه صنعتی

وجود وسایل برودتی از وسایل الزامی و مهم در تمامی آشپزخانه هاست چرا که بسیاری از مواد غذایی به سرعت فاسد می شوند و نیاز به انجماد دارند یا خوراکی ها نظیر ژله خاصیت اصلی خود را از دست می دهند. در تجهیزات و آماده سازی آشپزخانه صنعتی وسایل بردوتی شامل یخ ساز ، یخچال های نگهداری گوشت ، آب سرد کن ها و ...می باشد.

تجهیزات حمل و نقل و نگهداری در آشپزخانه صنعتی

این گروه از تجهیزات همواره به دو صورت کاربرد دارند، گام اول قبل از سرو غذاست که جهت گرم نگه داشتن و جلوگیری از آلودگی ها و گام دوم هنگام سرو غذا نکته دیگر اینکه تجهیزات حمل و نقل در زمان جابه جایی مواد اولیه به آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

تجهیزات سرو در آشپزخانه صنعتی

این دسته از وسایل تنها در سالن ها مخصوص سرو کاربرد دارند و همواره به دلیل استفاده مکرر و شست و شوی روزانه باید مقاومت خوبی داشته باشند، لذا جنس این تجهیزات بهتر است استیل ضد زنگ باشد.

تجهیزات شست و شو در آشپزخانه صنعتی

تمام وسایل و تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی بعد از اتمام کار نیازمند شست و شو هستند. سینک ، شلنگ های مخصوص شستن فرها و شیرآلات همگی جزء تجهیزات شست و شوی آشپزخانه صنعتی می باشند.

×