ورود به فروشگاه اینترنتی
اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران - قسمت دوم
۰۹مهر

اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران - قسمت دوم

تکنیک های توسعه

تاسیس رستوران و فست فود ورود به یک صنعت پر ریسک است که قبل از آن باید مطالعاتی در این زمینه انجام گیرد . در این مطلب به بررسی طرح کلی، طراحی منو، نکاتی که باید در تاسیس رستوران رعایت کنیم و همچنین چگونگی راه اندازی رستوران می پردازیم.


مطالعات لازم برای تأسیس رستوران و فست فود - قسمت دوم طرح کلی و طراحی منو

طرح

شامل ساختار طرح، طرح های داخلی و طرح های خدماتی و نقشه های جانمایی و غیره می باشد.

خدمات طراحی که مشاورین غذا و نوشیدنی قادر به ارائه آن هستند از این قرار است:

 

الف- طرح ساختاری: نام طرح به خوبی گویای محتوایش می باشد.

ب- طرح داخلی: این طرح نیز روشن و گویا می اشد.

پ- خدمات: طرح خدماتی شامل تجهیزات آن مؤسسه غذایی، نقشه های جانمایی آشپزخانه، تهویه هوا، سیستم گرمایی، مراحل جریان کار، گاز پخت و پز و غیره می شود. یک مشاور طراحی حرفه ای فرد مناسبی است تا کار خدمات را آسان و ایمن به جریان اندازد. زیرا طرحی که به دقت بررسی نشده باشد منجر به اتلاف منابع میگردد.

ج-مارک بودن

چ-طرح: این کار نیاز به یک فلسفه طراحی مستمر دارد نه تنها با اینترنت یا سایت بلکه با برنامه های کاربردی، ایمیل، متون و غیره.

 

طراحی منو رستوران و فست فود

طراحی منو

به منظور طراحی منو باید فاکتورهای ذیل را در نظر گرفت:

الف-منوی خود را متمایز از بقیه نگاه دارید بدین صورت که در منوی شما باید یک نوع غذا که فقط خاص شما است حتماً وجود داشته باشد.

ب- مطمئن شوید که گرایشی نسبت به آن منو وجود دارد، زیرا دستیابی به تمایل افراد بسیار حائز اهمیت است. عادت ها غذایی به مدت طولانی وجود دارند اما تمایلات و گرایش ها کوتاه مدت و خاص همان زمان است.

پ- مطمئن شوید که منوی مناسبی تهیه کده اید بدین صورت که جزئیات منو با قیمت ها، موقعیت محلی و مشتریان متناسب باشد.

ج- قیمت ها را خارج از حوزه قیمت های بازار قرار ندهید. قیمت گذاری بسیار حائز اهمیت است. اکثر مردم برای آنچه که دوست دارند پول خوبی می پردازند، اما حتی کمی بیشتر از قیمت عرف سبب می شود تا مشتریانتان را از دست دهید. بنابراین ضروری است تا مدت زمانی را صرف قیمت گذاری کنید.

د- هزینه ها را کنترل کنید. هر چه منوی شما محتویات بیشتری داشته باشد به همان اندازه باید برای آن اقلام هزینه بیشتری جهت حمل به رستوران بپردازید.

ر- منو را کاملاً شفاف توضیح دهید. بدین صورت که از اسامی معتبر برای غذاها و خوراک های رستوران های خاص استفاده کنید و از اسامی محلی برای غذاهای محلی. نکته ضروری این است که منو به زبان ساده و قابل فهم تهیه شود.

ز- منو را به گونه ای ارائه دهید که قادر به تهیه تمام اقلام باشید. از اینکه منویی شامل تمام غذاهای جهان ارائه دهید سودی عایدتان نمی شود زیرا نیمی از اوقات مجبورید تا به مشتریان اعلام کنید که آن غذا موجود نیست. اگر در مورد تأمین دائمی اقلام خاصی از منو مطمئن نیستید باید آن را از منو حذف کنید. اگر حتی تصور می کنید که کارکنان قادر به ارائه غذای خاصی نیستند آن را از منو حذف کنید.

س- کارکنان خود را آموزش دهید. لازم است تا کارکنان آشپزخانه و بخش خدمات آموزش داده شوند. در واقع انتظاراتی که منو ایجاد می کند باید توسط کارمندان قابل اجرا باشد.

 

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

 

مطالب مرتبط :

اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران انتخاب بهترین مکان برای رستوران توسعه یک طرح کلی برای رستوران
تاسیس رستوران 1 تاسیس رستوران 3 انتخاب بهترین مکان برای رستوران طرح کلی برای رستوران

 

 

 

 
×