ورود به فروشگاه اینترنتی
فر پیتزا

به جرات می‌توان گفت که پیتزا پرطرفدارترین غذای فست فودی است. انواع مختلف این غذا که با مواد غذایی متنوعی ساخته می‌شود، باعث جذابیت پیتزا شده است. اما آماده کردن یک پیتزای خوشمزه نیازمند تجهیزات فست فود خاص خود می‌باشد. به همین علت پیتزاهایی که در فست فودها آماده می‌گردند از نظر طعم و کیفیت فرق زیادی با پیتزاهایی که در منازل درست می‌شوند، دارند. یکی از تجهیزات آماده سازی و پخت پیتزا در فست فودها، فر پیتزا است. 


فر پیتزا چیست؟

فر پیتزا دستگاهی است برای آماده سازی پیتزا و دیگر غذاهای فست فودی که نیاز به گرما دارند. عملکرد این دستگاه به این صورت می‌باشد که گرما را از جهات مختلف به پیتزا وارد می‌کند. زمان آماده شدن هر پیتزا بستگی به نوع فر پیتزا دارد. هنگامی که ماده اولیه پیتزا آماده گردید، آن را درون دستگاه قرار می‌دهند و دستگاه با انتقال گرما به صورت یکنواخت پیتزا را آماده خوردن می‌کند.

انواع مختلفی از فر پیتزا وجود دارد، مانند فر ریلی، فر گردان، فر آجری، فر صندوقی و ... . با گذشت زمان تکنولوژی هر کدام از فرها پیشرفت قابل توجهی کرده است به همین علت است که کیفیت پیتزاها نیز هر روز در حال بهتر شدن می‌باشد. برای مثال در فر صندوقی، زمانی که پیتزا در محفظه قرار می‌گیرد امکان جابه‌جایی و چرخش ندارد و ممکن است به بعضی از قسمت‌ها گرمای کافی نرسد اما در فرهای ریلی جدید هم قابلیت چرخش پیتزا وجود دارد و هم گرما از تمام جهت‌ها به غذا وارد می‌گردد.

روش‌های پخت غذا درون فر

شاید تصور کنید که غذاهای درون فر تنها با حرارت پخته می‌شوند که البته در مورد دستگاه های فر پیتزا قدیمی درست می‌باشد اما در دستگاه های جدید دو روش دیگر نیز برای پخت غذا وجود دارد. روش اول استفاده از حرارت و بخار به صورت ترکیبی و روش دوم نیز استفاده از بخار به تنهایی می‌باشد. بنابراین مشاهده می کنید که تجهیزات فر پیتزای جدید تمام امکانات لازم برای تهیه یک غذای کامل و خوشمزه را برای شما مهیا کرده‌اند.

مزایای استفاده از فر

فرهای پیشرفته‌ای که در فست فودها و آشپزخانه‌ها موجود است علاوه بر موارد مطرح شده در بالا دارای مزایای بیشتری نیز هستند همچون:

• افزایش سرعت آماده شدن پیتزا

هنگامی که شما از فرهای مجهز برا پخت پیتزا استفاده می‌کنید، می‌توانید تعداد زیادی پیتزا را با توجه به ظرفیت فر پیتزا وارد دستگاه کنید، که همزمان آماده گردند.

• استفاده آسان از فر و کیفیت بالای پیتزا

برای استفاده از دستگاه فر پیتزا تنها کافی است پس از آماده شدن ماده اولیه، پیتزا را در محل مخصوص قرار داده و تنظیمات دستگاه را با توجه به کاتالوگ محصول ست نمایید. بعد از گذشت زمان مورد نظر پیتزای با کیفیت خود را از فر تحویل بگیرید.

×