ورود به فروشگاه اینترنتی
کاپوناتا سیسیلی
۱۸بهمن

کاپوناتا سیسیلی

اخبار

کاپوناتا سیسیلی (Caponata sicilian) جزو انواع سالاد میباشد که در حدود 1 ساعت آماده سازی مواد اولیه و 30 دقیقه زمان پخت می باشد.
کاپوناتا سیسیلی (Caponata sicilian) را می توانید در وعده پیش غذا - سرو کرد.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .


 

 

 

 

مواد لازم کاپوناتا سیسیلی (Caponata sicilian)

بادنجان 1 کیلوگرم

کرفس 600 گرم

گوجه فرنگی 500 گرم

زیتون سیاه بدون هسته 200 گرم

تخم کاج 70 گرم

شکر 50 گرم

سرکه سفید ½ پیمانه

پیاز سفید 2 عدد بزرگ

ریحان 1 دسته

کیپر 3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون بکر به میزان لازم

 

طرز تهیه کاپوناتا سیسیلی (Caponata sicilian)

در مرحله اول بادنجان، گوجه، کرفس و پیاز را خوب شسته و آب کشی کنید.
بادنجان ها را به صورت مربع های 2 سانتی متری خرد کرده و در یک سبد بریزید، روی بادنجان ها نمک پاشیده و می گذاریم برای 1 ساعت بماند تا تلخی آن ها گرفته شود.
با یک پوست کن، پوست ساقه های کرفس را گرفته و به صورت مربع خرد کنید. سپس در یک قابلمه آب در حال جوش که کمی نمک به آن اضافه شده، کرفس ها را بریزید و بگذارید 5 دقیقه بمانند تا پخته شوند. سپس کرفس ها را آبکشی کرده و در یک تابه که کمی روغن زیتون به آن اضافه شده بریزید و حدود 10 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید.
در تابه ای دیگر پیازهایی را که به صورت نواری برش داده شده با کمی روغن زیتون و با حرارت کم به مدت 10 دقیقه تفت دهید. سپس کیپر، تخم کاج و زیتون سیاه بدون هسته را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم. 10 دقیقه می گذاریم روی حرارت کم باشد تا طعم ها کامل باهم بیامیزند.
در مرحله بعد گوجه های فیله شده را به تابه حاوی پیاز و سایر مواد اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید بماند. این تابه در کل به 30 دقیقه زمان پخت نیاز دارد.
حال به سراغ بادنجان ها رفته و آن ها را با دستمال خشک کنید. در تابه ای جادار کمی روغن زیتون ریخته و بادنجان ها را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شوند.
وقتی بادنجان ها طلایی شدند، محتویات دو تابه که آماده شدند را به آن اضافه کرده و شکر و سرکه را اضافه کنید تا طعم نهایی ترش و شیرینی داشته باشید. شعله زیر تابه باید کم باشد تا سالاد جا بیفتد و طعم ها کامل با هم آمیخته شوند. توجه داشته باشید که از این سالاد نباید بوی اذیت کننده سرکه به مشام شما برسد.
سالاد را در ظرف سرو ریخته و ریحان ها را با آن مخلوط کنید.

 

مطالب مرتبط :

بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا
بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا

 

×