ورود به فروشگاه اینترنتی
ویژگی های یک رستوران خوب
۰۷آذر

ویژگی های یک رستوران خوب

تکنیک های توسعه

ویژگی های خاصی هستند که یک رستوران خوب را از یک رستوران معمولی متمایز می کنند. از جمله کیفیت غذا که با عث می شود میزهای یک رستوران خوب با مشتری های راضی پر شود. اما نکات دیگری هم هستن که توجه به آن ها باعث جذب افراد بیشتری به رستوران شما می شود.


توجه به اصول بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک رستوران باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته های اولیه ای هستند که باید به آنها دقت کرد.

 

 

آشپزخانه قابل رویت

رستوران هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل مشاهده هستند و مشتری می تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می شود ببیند، برای انتخاب مناسب تر هستند زیرا در این صورت کارکنان رستوران باید به نکته های بهداشتی و اصول حرفه ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند.

 

 

کارکنان مودب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتری از ویژگی های یک رستوران خوب است. آنها باید با کمال ادب و احترام به درخواست های مشتری پاسخ دهند و به شکایت های احتمالی آنها رسیدگی کنند. رعایت این نکته ها، ابتدایی ترین موارد در امر مشتری مداری در رستوران هاست.

 

 

تهیه پرس های غذایی به اندازه

یک رستوران خوب در مصرف مواد غذایی زیاده روی نمی کند و این ویژگی خود را به عنوان یک صفت ویژه به مشتری می شناساند. تمام پرس های سروشده در رستوران باید به اندازه یک فرد عادی باشد و در بشقاب با بهترین تزیینات در اختیار مشتری قرار گیرد به طوری که هم سیر شود و هم احساس پری نکند.

 

 

داشتن سیستم تهویه مناسب

سیستم تهویه یک رستوران بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت بوی انواع غذاها در سالن غذاخوری پخش می شود و باعث ناراحتی مشتری خواهد شد.

 

 

داشتن فضای مناسب

محیط یک رستوران نباید آنقدر کوچک باشد که میز ها بیش از اندازه به هم نزدیک قرار بگیرند زیرا در این صورت مشتریان احساس ناامنی می کنند و نمی توانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند.

 

 

حضور مسئول رستوران در کنار مشتریان

حضور مسوول رستوران در جایی که مشتریان به صرف غذا می پردازند و پرس وجو از آنها درباره اینکه کیفیت و کمیت غذا موردپسندشان است یا نه، نشانه آن است که رستوران به مشتریانش اهمیت می دهد و همواره در پی بهتر شدن است. وجود فرم های نظرخواهی نیز می تواند نشانه ای از همین اهمیت قائل شدن برای مشتری باشد.

 

 

داشتن میزهای شیشه ای

از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگی ها را به خود جذب می کنند، در یک رستوران مناسب باید میزهای شیشه ای وجود داشته باشد تا به راحتی تمیز شوند. به علاوه، از پارچ نباید برای سرو نوشیدنی ها استفاده کرد بلکه آنها باید وکیوم شده باشند و با همان بطری و نی سرو شوند زیرا استفاده از لیوان و پارچ احتمال انتقال آلودگی را بالا می برد.

 

 

رعایت تناسب در میان غذاها

بیشتر غذاهای موجود در منوی رستوران ها، غذاهای سرخ شده، چیپسی یا بسیار چرب هستند. در حالی که در یک رستوران خوب هنگام تهیه منو باید تناسبی میان غذاهای گریل، سرخ شده، کبابی یا پخته در نظر گرفته شده باشد. این کار نشان می دهد رستوران به سلامت مشتریانش توجه دارد. در ضمن، اگر غذای جدیدی در منوی غذایی قرار داده شده است که به نظر می رسد مشتری آن را نمی شناسد، بهتر است یا مواد اولیه آن جلوی نامش ذکر شوند یا سفارش گیرنده رستوران با داشتن اطلاعات کافی، این غذا را به مشتری معرفی کند.

 

 

داشتن بشقاب های محاسبه شده

بسیاری از رستوران ها از صفت «دوبل» برای برخی از غذاهایشان استفاده می کنند که این کار به غیر از اضافه دریافت کردن پروتئین و کربوهیدرات فایده دیگری ندارد. یک بشقاب مناسب، بشقابی است که ۵۰ درصد آن از سبزی ها، ۲۵ درصد از مواد پروتئینی و ۲۵ درصد دیگر از غلات تشکیل شده باشد.

 

 

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن رستوران از دیگر ویژگی های یک رستوران خوب است که مسوولان آن باید به این نکته ها دقت داشته باشند.

 

 

سرو غذاهای سالم و مغذی

در منوی غذای یک رستوران دوستدار سلامت، غذاهایی خوشمزه و سالم به چشم می خورد مثلا با در هم آمیختن مواد غذایی با کیفیت و مغذی، غذاهایی تهیه می کنند که مشتری تا به حال آنها را امتحان نکرده باشد اما با مصرف آنها مشتری همیشگی رستوران شود. برای این منظور داشتن یک آشپز خلاق و با تجربه و آگاه از ظرایف تغذیه ای بسیار مهم است.

 

 

مطالب مرتبط :

اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران راه اندازی فست فود-خط مرغ انتخاب بهترین مکان برای رستوران توسعه یک طرح کلی برای رستوران
اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران راه اندازی فست فود-خط مرغ انتخاب بهترین مکان برای رستوران توسعه یک طرح کلی برای رستوران

 

 

×