ورود به فروشگاه اینترنتی
نقش دستگاه ها و تجهیزات آشپزخانه در موفقیت یا شکست فست فود
۲۱مهر

نقش دستگاه ها و تجهیزات آشپزخانه در موفقیت یا شکست فست فود

دانستنی های فنی آشپزخانه

امروزه بسیار شاهد این قضیه هستیم که نسبت تعداد فست فودهای موفق به کل فست فودهایی که در یک شهر یا منطقه وجود دارد بسیار کم است. در واقع درصد بسیار بالایی از فست فودها بعد از مدتی مجبور به نقل مکان به منقطه‌ای دیگر و یا تغییر شغل خود می‌شوند. در این مقاله سعی داریم یکی از مهمترین نکاتی که موجب شکست یک فست فود می‌شود را بیان کنیم. البته دلایل بسیاری در ورشکستگی فست فودها تاثیر دارد اما تمرکز این مقاله مربوط به ضعف در انتخاب و استفاده از دستگاه ها و تجهیزات فست فود می‌باشد.


دلایل اصلی شکست در راه اندازی فست فود

عدم تعیین استراتژی راهبردی، منابع انسانی ناکارامد، عدم توانایی جذب و نگه داری مشتریان و در نظر نگرفتن رقبا و بررسی مدل کسب و کار آن‌ها از دلایل شکست راه اندازی فست فود موفق است. اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای هر کدام از دلایل فوق را بسنجیم می‌بینیم که تاثیر دستگاه ها و تجهیزات آشپزخانه صنعتی قابل چشم پوشی نیست.

قطعا شما هم با فست فودهایی مواجه شده‌اید که بسیار کند هستند و در هنگام تحویل ساده‌ترین سفارشات، بسیار وقت شما را به هدر می‌دهند یا غذای آن‌ها کیفیت مورد نظر شما را ندارد. همچنین نیروهای انسانی آن‌ها از سرعت عمل پایینی برخوردارند. همه این مشکلات به خاطر نبود تجهیزات مدرن در آشپزخانه فست فود می‌باشد.

تاثیر تجهیزات مدرن در فست فود

درون آشپزخانه فست فود، هر چقدر کوچک باشد یا بزرگ، باید از تجهیزات فست فود تخصصی برای آماده سازی غذا و انواع سفارشات استفاده کرد. تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌تواند شامل تجهیزات پخت، تجهیزات آماده سازی غذا، تجهیزات سرخ کردنی، تجهیزات پخت پیتزا و ... باشد.

اگر تعداد دستگاه ها و تجهیزات فست فود شما بسیار زیاد باشد، باعث می‌گردد که بتوانید سفارشات را بسیار سریع‌تر به دست مشتریان‌تان برسانید. بنابراین تصور این را نداشته باشید که دستگاه ها و تجهیزات کمتری بخرید و از آن‌ها استفاده اشتراکی کنید که باعث صرفه‌جویی گردد. برای مثال در کنار دستگاه سرخ کن که در فست فود بسیار پرکاربرد است و همچنین از نظر استاندارد های بهداشتی مورد توجه است، بهتر است دستگاه تصفیه روغن نیز قرار دهید. این دستگاه برای فیلتراسیون سریع و کاربردی طراحی شده است و در تمام فست فود های موفق وجود دارد.

صرفه‌جویی در هزینه ها مهم‌ترین عامل برای بقای یک کسب و کار است. در فست فودها مهمترین تاثیر این عامل در خرید تجهیزات می‌باشد. راه حل منطقی در این شرایط بدین ترتیب است که در هنگام تهیه دستگاه ها و تجهیزات فست فود، به خرید محصولات با کیفیت بپردازید که در مدت زمان کوتاه نیازی به پرداخت هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری نداشته باشید. اما اگر تجهیزات شما کیفیت مناسبی نداشته باشند، مجبور هستید در مدت زمان کم آن‌ها را تعمیر یا تعویض نمایید.

با مهیا کردن تجهیزات فست فود با کیفیت می‌توانید از شیشه‌های شفاف برای بخش آشپزخانه خود استفاده کنید تا مشتریان شما بتوانند آشپزخانه شما را ببینند و تنوع دستگاه ها و تجهیزات آشپزخانه شما را مشاهده کنند. به طور مثال می‌توانید فرهای پیتزای خود را در دیدرس آنان قرار دهید.

×