ورود به فروشگاه اینترنتی
نان زعتر لبنانی
۰۴بهمن

نان زعتر لبنانی

اخبار

زعتر نوعی ادویه‌ی مخلوط در خاورمیانه و شمال افریقا است که به عنوان چاشنی مستقیماً روی غذا می‌پاشند و یا با روغن زیتون مخلوط کرده، روی نان می‌مالند و به عنوان پیش‌غذا استفاده می‌کنند زعتر معمولا ترکیبی از سبزیجات خشک مانند آویشن وحشی و کنجد بوداده است.


 

 

 

مواد اولیه :


ماست دو پيمانه
روغن چهار قاشق سوپخوري
آب نصف پيمانه
شكر و نمک از هر کدام يك قاشق چايخوري
پودر زعتر سه قاشق سوپخوري
روغن زيتون و آرد به ميزان لازم

مايه خميرفوري دو قاشق مرباخوري

نان زعتر

 

نان در گوشه گوشه دنيا، انواع زيادي دارد كه با چاشني‌هاي مختلفي در سراسر جهان تهيه مي‌شود، اما برای درست کردن نان زعتر ماست، روغن و آب را با هم مخلوط كرده و مايه خمير فوري، شكر، نمك و كمي آرد اضافه كرده و با قاشق هم مي‌زنيم. سپس آرد را تا زماني مي‌ريزيم كه خمير نرمي به دست آيد و به دست نچسبد. خمير را 10 دقيقه ورز داده و بعد در محيط آشپزخانه و با در بسته يك‌ساعت استراحت مي‌دهيم. سپس در سطح آرد پاشي شده آن را به قطر نيم سانتي‌متر باز مي‌كنيم و به شكل دلخواه قالب زده و در سيني فر چرب شده مي‌چينيم. روي خمير را با قلم‌مو روغن زيتون ماليده و پودر زعتر مي‌ريزيم و در فر با حرارت 200 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه قرار مي‌دهيم.

نكته:
پودر زعتر تركيبي است از: كنجد يك قاشق سوپخوري، آويشن يك قاشق سوپخوري، زيره، پودر گردو، سماق و پودرپسته از هر كدام يك قاشق چايخوري و سبزيجات معطر يك قاشق مرباخوري.

 

 

مطالب مرتبط :

رازهایی درباره لازانیا رازهای خوشمزه شدن سالاد راز سیب زمینی های سرخ کرده رازهای خوشمزه شدن گوشت
رازهایی درباره لازانیا رازهای خوشمزه شدن سالاد راز سیب زمینی های سرخ کرده رازهای خوشمزه شدن گوشت

 

×