ورود به فروشگاه اینترنتی
تفاوت انواع قهوه
۰۴اردیبهشت

تفاوت انواع قهوه

اخبار

تفاوت اصلی در قهوه ها، نوع دم کردن آنهاست و در میان انواع قهوه سه نوع آن از شهرت بیشتری برخوردار است؛ قهوه ترک، قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو. پس اسپرسو یک نوع خاص از دانه قهوه و رست نیست بلکه روشی از دم کردن قهوه است. با مطالعه مقاله زیر می توانید نوشیدنی مناسب خود را انتخاب کنید.


 

 

 

 

قهوه اسپرسو

 نرم تر از قهوه فرانسه و زبرتر از قهوه ترک آسیاب می شود. میزان تلخی اسپرسویی که سفارش می‌دهید به تعداد شات (واحد پودر قهوه استفاده شده در اسپرسو) آن بستگی دارد! در اسپرسو دوبل، پودر قهوه دو برابر حالت عادی استفاده می‌شود و اسپرسو به شدت تلخ می‌شود، تریپل هم یعنی سه شات پودر قهوه برای یک فنجان اسپرسو

 

آمریکانو

ترکیبی از یک شات اسپرسو است که با آب جوش مخلوط می شود. طعم آمریکانو از اسپرسو ملایم‌تر است و تلخی فرح‌بخشی دارد.

 

لاته

 پایه این نوشیدنی اسپرسو است که با شیر مخلوط می‌شود. معمولا یک سوم آن از اسپرسو و دو سوم از شیر تشکیل شده و حدود یک سانتیمتر کف شیر نیز روی آن قرار دارد. لانه Latte در زبان ایتالیایی به معنی شیر است  روی آن‌ حالت خامه‌ای دارد که در اصل کف شیر است. کافه لاته بسیار شبیه به کاپوچینو است و تفاوت اصلی‌شان نسبت قهوه به شیر است. شیر کافه لاته بیشتر است.

 

موکا
جزو قهوه های معروف بر پایه اسپرسو است که به علت داشتن شیر به لانه نیز شباهت دارد با این تفاوت که روی آن شکلات زیادی می‌ریزند.

 

کاپوچینو

برای کاپوچینو به همان میزان اسپرسو  به آن شیر داغ اضافه می کنند و روی آن را هم با کف شیر می پوشانند (نسبت قهوه و شیر در کاپوچینو نصف به نصف است) و برای به دست آوردن فوم (کف) مناسب روی فنجان، ابتدا فنجان را پر از کف می کنند و سپس اسپرسو و شیر را اضافه می کنند که فوم کمی بالاتر قرار بگیرد. کاپوچینو را در فنجان چینی سرو می کنند. میزان شکر آن بسته به علاقه شما متغیر است. برخی برای تزیین کاپوچینو از خامه و پودر قهوه استفاده می کنند.

 

قهوه فرانسه

 این نوشیدنی نه کف دارد و نه قهوه‌ای در آن ته‌نشین می‌شود. بسیار رقیق است و تلخی این قهوه با تلخی اسپرسو تفاوت زیادی دارد، فرانسه ملایم‌تر است.

 

قهوه ترک

این قهوه به بوی آن معروف است و لر زیادی در آن ته نشین می شود. قهوهی ترک در حالی که بسیار داغ است نوشیده می‌شود و معمولاً با یک لیوان آب سرد سرو می‌شود تا دهان تازه شود و طعم قهوه بهتر حس شود.

 

انواع قهوه

 

 

مطالب مرتبط :

رازهای مدیریت یک کافی شاپ راه اندازی یک پیتزا فروشی موفق تجهیزات کافی شاپ افزایش مشتری رستوران
رازهای مدیریت یک کافی شاپ راه اندازی یک پیتزا فروشی موفق تجهیزات کافی شاپ افزایش مشتری رستوران

 

 

×