ورود به فروشگاه اینترنتی
اهمیت توجه به تجهیزات کافی شاپ
۱۲شهریور

اهمیت توجه به تجهیزات کافی شاپ

دانستنی های فنی آشپزخانه

امروزه و در فرهنگ جوامع مختلف رفتن به مکان‌های آرام و دنج همچون کافه ها و یا کافی شاپ ها رونق بسیار زیادی پیدا کرده است، به‌گونه ای که در بیشتر شهرها محله‌های اندکی می‌یابید که فاقد یک کافه دنج با طراحی زیبا و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه نباشند.


از طرفی برای بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشغله‌های کاری بسیاری که دارند، امکان رفتن به این مکان‌ها وجود ندارد به همین دلیل به دنبال راهی برای تهیه مزه‌های دلپذیر کافه ها و طبخ خوراکی‌های آن می‌گردند و به سراغ ابزار و تجهیزات کافی شاپ می‌روند.

لازم است بدانید یکی از مشکلات اساسی این راه که اغلب خانواده‌ها با آن رو به رو می شوند، ظرافت و نیاز به مراقبت بسیار از این دستگاه‌هاست و اغلب گزارش می‌کنند که پس از مدتی مزه موادی که تهیه می‌کنند تغییر کرده است. در فرهنگ ایرانی رعایت نظافت امری ضروری است. افرادی که از تجهیزات کافی شاپی در منزل استفاده می‌کنند، باید دقت کنند این دستگاه‌ها به دلیل حرارت ناشی از روغن و چربی معمولا دچار رسوب شده که لازم است در زمانی که کاربری چندانی از آن ندارید، خوب شستشو داده تا در دفعات بعد با تغییر مزه مواجه نشوید.

یکی از دلایل علاقه شدید باریستاها به طبخ مواد خوشمزه، اصولا استفاده آن‌ها از دستگاه‌های شیک و کاربردی است که باعث می‌شوند سرعت عمل و تبحر خود را به‌راحتی نشان دهند. شاید یکی از جنبه‌هایی که سبب می‌شود شما لذت نوشیدن یک اسپرسو یا دیگر مواد را به خوبی نچشید، استفاده شما از دستگاه‌های قدیمی و با طراحی ضعیف است. از دیدگاه بسیاری از روانشناسان بخش عمده لذت بردن از انجام فعالیت‌ها مربوط به اجزای تشکیل دهنده آن فعالیت است، که در این موضوع استفاده از دستگاه‌هایی که علاقه و هیجان شما را به سمت خود جذب می‌کند، پیشنهاد می‌شود.

بسیاری از محصولات و تجهیزات کافی شاپ در ابعاد گوناگون و با مشخصه‌های خاص تولید می‌شوند که دقت در ویژگی‌های آن‌ها امری ضروری است، در اینجا به بیان بخشی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • سرعت تجهیزات کافی شاپ: اغلب این تجهیزات سرعت بالایی در تهیه مواد دارند، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که معمولا زمان کمی برای این کار دارید لازم است پرسرعت‌ترین آن‌ها را تهیه کنید.
  • حجم تجهیزات کافی شاپ: بسیاری از این تجهیزات به دلیل ظرافت خاص خود حجم و ظرفیت پایینی دارند و برای تعداد نفرات کم طراحی شده‌اند اما اگر شما نیازمند دستگاهی با حجم بالاتر هستید حتما به دنبال گزینه‌های با ظرفیت بیشتر باشید.
  • توان تجهیزات کافی شاپ: به دلیل نوع کاربرد محصولات کافی شاپ و نیاز به حرارت، معمولا اگر استفاده مکرر از دستگاه داشته باشید و زمان کافی برای ریکاوری آن سپری نکنید، ممکن است با مشکلات فنی رو به رو شوید.

ابزار کافی شاپ به دلیل نیاز به آموزش در استفاده درست از آن‌ها، ممکن است تا مدتی کسل کننده باشند و هیجان ابتدایی را به دلیل کیفیت پایین نوشیدنی‌ها و یا خوراکی‌ها در شما از بین ببرند، ولی توجه به این نکته که هر کاری نیازمند صرف مدت زمان برای یادگیری دقیق است، به شما کمک می‌کند تا به دنبال مهارت آموزی برای هر چه بیشتر لذت بردن در استفاده از آن‌ها باشید.

×