ورود به فروشگاه اینترنتی
عجیب ترین رستوران ها
۱۴آذر

عجیب ترین رستوران ها

اخبار

رستوران‌ها بر اساس غذایی که سرو می‌کنند در دسته‌های مختلفی مانند سنتی، فست‌فود و …. قرار می‌گیرند. ولی در این بین تعدادی از رستوران‌ها نیز وجود دارند که به دلیل فضا و ویژگی خاص محل رستوران متمایز است.


علاوه بر منوی غذایی، رستوران‌هایی در دنیا وجود دارند که به لحاظ سبک دکور و محیط خود را از سایر رقبا متمایز کرده و البته باعث جذب مشتریان شده‌اند. در اینجا ۱۸ رستورانی رادر سطح جهان معرفی خواهیم کرد که با فضایی متفاوت چشم‌ها را خیره می‌کنند.

۱. رستوران  Ithaa – مالدیو، زیر دریا

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در عمق ۵ متری زیر دریا قرار دارد و دارای نمای ۱۸۰ درجه از فضای زیر آب است. رستوران بخشی از اقامتگاه معروف جزیره رانگالی مالدیو است که در آن می‌توان صرف یکی از جذاب‌ترین شام‌های دنیا را تجربه کرد. لغت  Ithaa به معنی مادر مرواید است. رستوران توسط ام.جی.مورفی با فضایی به وسعت ۹*۵ متر ساخته شده و ظرفیت پذیرایی از ۱۴ نفر را دارد. رستوران Ithaa در ۱۵ آوریل سال ۲۰۰۵ بصورت رسمی آغاز به کار کرده است. ورودی رستوران از یک کلبه کوچک در انتهای اسکله شروع شده و از طریق راه‌پله‌ای مارپیچ به فضای اصلی رستوران می‌رسد.

 

۲. رستوران Grotta Palazzese – ایتالیا، داخل غار با منظره دریا

عجیب ترین رستوران ها

در شهر Polignano a Mare (استان باری) واقع در جنوب ایتالیا می‌توان غذایی رویایی را در رستوران GROTTA PALAZZESE صرف کرد. این رستوران در داخل غاری طبیعی در کنار دریا قرار دارد و بخشی از هتل GROTTA PALAZZESE بوده و فعالیت آن محدود به ماه‌های فصل تابستان است.

 

۳. رستوران برفی – کمی، فنلاند

عجیب ترین رستوران ها

رستوران برفی در قلعه لومی‌لینای کمی ( Kemi) فنلاند قرار دارد. این رستوران بصورت سالانه بازسازی شده و در پایان ماه ژانویه، برای دو وعده غذایی ناهار و شام، گشایش می‌یابد. برودت هوا در این رستوران در حدود ۵ درجه زیر صفر است. برای صرف غذا در این رستوران باید از قبل جا رزرو کرد. منوی رستوران پیش از آغاز به کار در فصل جدید قابل مشاهده است.

 

۴.  شام در آسمان – سراسر جهان

عجیب ترین رستوران ها

میزی معلق در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین با گروهی متشکل از ۵۰ نفر افراد حرفه‌ای که می‌توانند به اقصی نقاط جهان سفر کرده و از مهمانان ماجراجوی خود در فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع پذیرایی کنند. این رستوران عجیب از امنیت کافی برخوردار است. در هر وعده غذایی ۲۲ نفر مهمان به همراه ۳ نفر خدمه (آشپز، گارسن و فرد مسئول سرگرمی) به مدت ۸ ساعت در این رستوران حضور دارند. رستوران شام در آسمان در حدود ۴۰ کشور وجود دارد.

 

۵.رستوران Berggasthaus Aescher – سوئیس

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در ارتفاع ۱۴۵۴ متری از سطح دریا قرار دارد و همه ساله از اول تا ۳۱‌ام اکتبر از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. منظره زیبای منطقه Alpstein در Wasserauen سوئیس در چشم‌انداز این رستوران قرار دارد. ارتفاع صخره‌ای که این رستوران بر روی آن قرار دارد ۱۰۰ متر است و از طریق کابل می‌توان به داخل دره کناری نیز رفت.

 

۶. رستوران صخره – زانزیبار، تانزانیا

عجیب ترین رستوران ها

رستوران صخره در جنوب‌شرقی جزیره زانزیبار در شبه جزیره  Michamwi Pingwe قرار دارد. این رستوران روی صخره‌ای کوچک در نزدیکی ساحل قرار گرفته است و برای دسترسی به آن، در صورت نبود جزر و مد بصورت پیاده و در صورت وجود جزر و مد با قایق رستوران تردد کرد.

 

۷. رستوران سارنیچ – استانبول، ترکیه

عجیب ترین رستوران ها

محل این رستوران آب انباری قدیمی در استانبول ترکیه است. این آب انبار هزار ساله به دلیل ستون‌های بلند خود معروف است و بر روی تپه‌ای در انتهای خیابانی باریک در پشت مسجد ایاصوفیه قرار دارد.

 

۸. سیروکو، هتل لبوئا – بانکوک، تایلند

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در طبقه ۶۳‌ام – پشت بام- هتل لبوئا در بانکوک قرار دارد و برنده جایزه شده است. در این رستوران غذاهای مدیترانه‌ای همراه با چشم‌انداز زیبایی از شهر به مهمانان ارائه می‌شود.

 

۹. رستوران Treepod – کوه‌کود، بانکوک

عجیب ترین رستوران ها

مهمانان این رستوران شام خود را به طرز جالبی در بالای درخت صرف می‌کنند. آن‌ها در داخل سبدهایی از جنس بامبو می‌نشینند که به درختان جنگل قدیمی کوه‌کود متصل شده‌اند. در حین صرف غذا وو لذت از منظره بکر ساحل گارسن‌ها همانند بندبازهای حرفه‌ای از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

 

۱۰. رستوران آبشار لاباسین – فیلیپین

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در اقامتگاه Escudero Plantations فیلیپین قرار دارد. منوی این رستوران به سبک بوفه‌ای بوده و فقط در وعده ناهار به میهمانان خدمات خود را ارائه می‌کند. افراد در این رستوران غذای خود را بر روی میزهایی از جنس چوب بامبو میل می‌کنند. جریان آب این آبشار باعث ایجاد دریاچه‌ای شده است و در کنار آن رستوران‌ها و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد.

 

۱۱. رستوران The Bedford – شیکاگو، آمریکا

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در ویکر پارک شهر شیکاگو قرار دارد. این مکان در سال ۱۹۲۶ محل بانکی خصوصی بوده و بعدها به رستوران تغییر کاربری داده است. فضای داخلی آن در حدود ۷۴۳ مترمربع است که با انواع سنگ‌های مرمر و موزائیک تزئین شده است. البته همه این تزئینات یادگار دوران استفاده از این محل برای بانک است. در بخش ویژه این رستوران دیوارها با جعبه‌های مسی تزئین شده‌اند.

 

۱۲. رستوران اتمسفر – برج خلیفه، دبی

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران با وسعتی در حدود ۱۰۳۰ متر در طبقه ۱۲۲ بزرگ ترین برج جهان قرار دارد و از این لحاظ نام آن در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مرتفع‌ترین رستوران جهان ثبت شده است.

 

۱۳. نوای سکوت – اقامتگاه Ayers Rock، استرالیا

عجیب ترین رستوران ها


در این رستوران می‌توان شام را در زیر آسمان زیبا و پرستاره کویر صرف کرد. وعده غذایی در این رستوران جالب با صرف پیش غذاهای سبک در حین تماشای منظره زیبای پارک ملی  Uluru-Kata Tjuta شروع می‌شود. غذاهای این بوفه با استفاده مواد اولیه محلی مانند کروکودیل، کانگورو … تهیه می‌شود. پس از آن نیز یک ستاره‌شناس به تفسیر وضعیت ستارگان در آسمان می‌پردازد.

 

۱۴. رستوران چرخ و فلک – سنگاپور

عجیب ترین رستوران ها

این چرخ و فلک با ارتفاع ۱۶۵ متر مرتفع‌ترین چرخ جهان با نمایی وسیع است. در این چرخ و فلک این امکان نیز فراهم شده است تا افرادی که تمایل دارند در حین تماشای منظره غذایی رویایی را بصورت عمومی یا خصوصی میل کنند.

 

۱۵. رستوران Pitcher & Piano – ناتینگهام، انگلستان

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران در داخل بنای کلیسایی در  Lace Market قرار داردو به دلیل داشتن پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، شمع‌های کلیسا و … شهرت دارد. این رستوران در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

 

۱۶. رستوران Da Pancrazio – رم، ایتالیا

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران بر خرابه‌های تئاتر Pompey متعلق به قرن نخست پیش از میلاد ساخته شده است. نکته مهم اینکه ژولیوس سزار در آنجا کشته شده است. رستوران به دلیل تالارهای و همچنین غذاهای رومی معروف شده است.

 

۱۷. رستوران Fangweng Restaurant – ییچانگ، چین

عجیب ترین رستوران ها

این مکان در استان Hubei و در دره‌ای به نام Happy Valley در نزدیکی شهر ییچانگ قرار دارد. رستوران در کنار صخره و در ارتفاع چند صد متری از سطح زمین قرار دارد و از بالا منظره رود Yangtze پدیدار است.

 

۱۸. رستوران برج ایفل – پاریس،فرانسه

عجیب ترین رستوران ها

این رستوران برنده جایزه در طبقه اول برج ایفل قرار دارد و در شب می‌توان شامی رویایی همراه با منظره زیبای شهر پاریس صرف کرد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

آداب رستوران رفتن آداب غذا خوردن صبحانه در کشورهای مختلف خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا
آداب رستوران رفتن آداب غذا خوردن صبحانه در کشورهای مختلف خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا

 

×