ورود به فروشگاه اینترنتی
ابزار آشپزخانه
۲۴دی

ابزار آشپزخانه

دانستنی های فنی آشپزخانه

در این مطلب سعی می کنیم لیست کاملی از ابزار و تجهیزات رستوران یک آشپزخانه مدرن را به صورت کلی برای شما بیان کنیم تا هنگام پخت و آماده سازی غذا با خیال آسوده این کار را انجام دهید.


 

 

 

 

ابزار آشپزخانه در حالت کلی شامل موارد زیر می باشند:

  1. ابزار آماده سازی
  2. تابه و قابلمه
  3. تخته کار
  4. چاقوها
  5. سس ریز
  6. بن ماری

دسته اول: ابزار آماده سازی

دسته اول از ابزار آشپزخانه ها، ابزار اماده سازی غذا می باشند که شامل محصولات و تقسیم بندی ادویه پاش، ابزار آرایش غذا، بیفتک کوب، قاشق، کفگیر و ملاقه، قیف و صافی، شعله حرارتی، اسپاچولا، همزن و سایر ملزومات، کاسه و ظروف نگهدارنده و کاهو خشک کن می باشند.

به طور مثال از دسته قاشق و چنگال می توان به قاشق های پلی کربنات جدید اشاره کرد که برای سرو یا تست مزه غذا کاربرد دارند و هیچ اسیبی به کف ظروف نخواهند انداخت و کاملا همسو با محیط زیست می باشند.

دسته دوم: تابه و قابلمه

دسته دوم از تجهیزات رستوران ها، شامل تابه و قابلمه می باشند که معمولا از جنس استیل یا تفلون می باشند که در تمامی مکان اعم از فست فود، رستوران، کافی شاپ، هتل ها، سلف سرویس و کترینگ استفاده می شوند و دارای سه نوع تابه، قابلمه و وک می باشند.

از جدیدترین محصولات این دسته می توان به تابع استیل وک اشاره کرد که به راحتی با یک ماده شوینده تمیز میشود و به علت داشتن دسته بلند به راحتی روی گاز و اینداکشن قابل استفاده است.

دسته سوم: تخته کار

تخته کارها که از جنس پلاستیک فشرده یا چوب هستند سرعت و دقت کار را موقع آشپزی افزایش می دهند و وسیله ای ضروری برای هر آشپز حرفه ای می باشند. استفاده از چوب های طبیعی باعث شده که تخته ها کاملا استاندارد بوده و رنگ و طعم مواد غذایی را به خود نگیرند و به راحتی نیز تمیز گردند.

دسته چهارم: چاقوها

چاقوها شامل چاقوی آشپزخانه و قصابی می باشند. جنس دسته چاقو از موادی مانند استیل، پلی پروپیلن، ضد برش و پروفلکس پلاس می باشند و سایز تیغه آنها با توجه به کاربرد آنها تغییر میکند. انواع کاربرد چاقوها موارد ذیل می باشد:

  • چاقو سرآشپز
  • چاقو همه کاره
  • چاقو نان و قنادی
  • چاقوهای خاص
  • چاقو پوست کن
  • چاقو مرغ
  • چاقو دریایی
  • چاقو استخوان گیر
  • چاقو سوشی

دسته پنجم: سس ریز

پمپ ها و بطری های فشاری سس ریز نیاز تمامی آشپزخانه از یک خانه کوچک تا بزرگترین هتل ها و رستوران ها می باشند. تهیه سس های دست ساز همواره محبوبیت بیشتری نسبت به موارد کارخانه ای دارد و قرار دادن آن ها درون سس ریز برای استفاده افراد مشکل نوع استفاده از سس را برطرف کرده است.

دسته ششم: بن ماری

ظروف بن ماری برای نگهداشتن مواد غذایی در شرایط گرم و سرد استفاده می شوند. این ظروف دارای دو مدل درب دار و بدون درب می باشند که در تجهیزات رستوران، تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ، بستنی فروشی، کترینگ و هر نوع آشپزخانه صنعتی موجود هستند. جنس ظروف بن ماری از استیل، پلی کربنات و پلی پروپیلن ساخته می شوند.

×