ورود به فروشگاه اینترنتی
علل بروز بي تفاوتي در كاركنان و روشهاي مقابله
۲۰خرداد

علل بروز بي تفاوتي در كاركنان و روشهاي مقابله

اخبار

برخورد کارکنان یک فست فود و یا رستوران تاثیر به سزایی در فروش و وفادار شدن مشتریان به شما دارد. عموم مردم ترجیح می دهند غذای خود را در جایی بخورند که به آن ها احترام زیادی گذاشته می شود پس باید به کارکنان فست فود خود نحوه برخورد با مشتری را آموزش دهید. در ادامه به شرح برخی از علل بروز بی تفاوتی در کارکنان می پردازیم که باید از جانب مدیریت رستوران رعایت شوند.



برخورد گزينشي با تخصص افراد: چه بسا افرادي كه داراي دانش و تخصص بالاي هستند ولي بخاطر برخورد گزينشي و انتخابي در جايگاه پاييني قرار مي گيرند و بالعكس.

عدم وجود نظارت: نظارت از جمله مواردي است كه موجب مي شود پرسنل احساس كنند كه مورد توجه هستند و كارشان ارزشمند است.

عدم شناخت نيازهاي كاركنان: كاركنان نيازهاي متفاوتي دارند. بعضي با دريافت پول بيشتر، بعضي با پذيرفته شدن، بعضي با تشويق و ... احساس رضايت مي كنند.

توجه به بعضي از شغلها: از آفات توجه به بعضي شغلها و بي توجهي به بعضي ديگر، علاوه بر بروز بي تفاوتي، موجب عدم ثبات و ماندگاري افراد در شغلي كه تجربه انجام آن را دارند مي شود.

• وجود تبعيض: تبعيض نتيجه نامطلوب تمركز قدرت در سازمان است. وجود تبعيض موجب هرز رفتن استعدادها و ضعيف شدن توانايي ها كاركنان مي شود كه نتيجه نهايي آن چاپلوسي، تملق و پذيرفتن نظرات غلط مافوق است

• بي توجهي به مسائل رفاهي كاركنان: عدم توجه به مسائل رفاهي و آسايشي پرسنل موجب كاهش انگيزه مي شود. در اين مورد ممكن است كاركنان از سازمان خود خارج شوند و به سازمان ديگري بپيوندند كه، مشكلات آنها را درك مي كند و امكانات مناسبي برايشان در نظر مي گيرد.


• عدم اطلاع كاركنان از نتايج عملكرد خود: يكي ديگر از مهمترين عوامل بروز بي تفاوتي در كاركنان، عدم اطلاع از نتيجه كاري كه انجام داده اند مي باشد. به گفته ديگر، بازخورد ناكافي از كار انجام شده و ندانستن اين كه استاندارد عملكرد او چيست، موجب پرداخت بهاء گزافي خواهد شد.

 

مطالب مرتبط :

اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران ویژگی های یک رستوران خوب انتخاب بهترین مکان برای رستوران توسعه یک طرح کلی برای رستوران
اطلاعات لازم برای تاسیس رستوران ویژگی های یک رستوران خوب انتخاب بهترین مکان برای رستوران توسعه یک طرح کلی برای رستوران

 

 

×