ورود به فروشگاه اینترنتی
اهمیت منوی فست فود
۱۹دی

اهمیت منوی فست فود

تکنیک های توسعه

در تمامی فست فودها نام برخی از ساندویچ‌ها یا پیتزاها بسیار معروف است که اکثر مشتریان بدون نگاه کردن به منوی فست فودها آن‌ها را از قبل سفارش می‌دهند که این باعث می‌گردد بسیاری از فست فودها اقدام به طراحی یک منو اختصاصی یا شیک نکنند. این نکته می‌تواند یک امتیاز منفی برای فست فودهای امروزی باشد زیرا مشتریان علاقه دارند که غذاهای جدید با طعم و مزه متفاوت بچشند که باعث بازگشت آن‌ها با فست فود مدنظرشان باشد. اگرچه برای این کار نیاز به استفاده از تجهیزات فست فود مدرن‌تری است اما در نظر داشته باشید اگر نوع خاصی از غذا با نام شما برند گردد در این صورت سیل مشتریان به سمت شما روانه می‌گردند. 


پیشنهاد ویژه سرآشپز، ارائه یک نوع غذا در یک وعده خاص در طول هفته و تخفیف‌های دوره‌ای می‌تواند مشتریان شما را منتظر و تشنه پیشنهادات‌تان نگه دارد. بنابراین سعی کنید منوی فست فود خود را خاص و متنوع نگه دارید.

نکات مهم در تهیه منو فست فود

برای تعیین منو نهایی فست فود خود اولین و سخت‌ترین کار قیمت‌گذاری غذاها است. این امر باید با توجه به میزان سود خود و وضعیت مالی افراد جامعه در نظر گرفته شود. همچنین تهیه منو مستقیما با خرید تجهیزات فست فود در ارتباط است، هر چقدر منو تخصصی‌تر باشد نیاز به تجهیزات متنوع‌تر و بالطبع گران‌تری است. یک منو هرچقدر هم جذاب باشد اگر قیمت‌های غیر متعارف داشته باشد به سرعت مشتریان خود را از دست می‌دهد. در واقع باید منوی فست فود خود را مهندسی نمایید که بیشترین سودآوری را برای شما داشته باشد.

نکته بعدی نوع طراحی کاتالوگ منو، نحوه رنگ بندی آن و همچنین نوع چیدمان غذاها و قیمت آن است. معمولا منوها به صورتی طراحی می‌گردند که غذاها به ترتیب قیمت مرتب می‌شوند و مشتریان شما سریعا با دیدن ستون قیمت به سمت پایین لیست نگاه می‌کنند. این نکته مهم است که همه عوامل منو علی‌الخصوص قیمت باید شفاف و واضح باشند اما لزومی ندارد حتما قیمت‌ها از زیاد به کم مرتب باشند بلکه می‌توانید با استفاده از یک تبلت رومیزی غذاها و پیش نمایشی از نحوه درست شدن و تجهیزات فست فود مخصوص آن را به مشتری نشان داده و سپس قیمت آن را درج نمایید.

همانطوری که چیدمان تجهیزات فست فود درون آشپزخانه باید بر اساس الگوی خاصی باشد، نوع غذاها را در درون منو به دسته‌های مخصوص تقسیم بندی نمایید. حتما ساندویچ ها و پیتزاها را به صورت جداگانه قرار دهید و توضیح مختصری از مخلفات همراه آن‌ها نیز برای آگاهی مشتریان قرار دهید.

حتما منو خود را اختصاصی قرار دهید. لزومی ندارد تمامی غذاها را ارائه دهید زیرا این کار باعث می‌گردد که کیفیت کارتان کاهش پیدا کند و جوابگویی به سفارشات مشتریان نیز سخت‌تر گردد به طور مثال یک نوع غذا در هفته به تعداد کمی سفارش داده شود که باعث خراب شدن مواد اولیه آن و بدون استفاده ماندن تجهیزات فست فود مخصوص آن می‌گردد.

به عنوان نکته نهایی که برای طراحی منو فست فود در نظر داشته باشید این است که خود را جای مشتری بگذارید و مانند او فکر کنید تا بتوانید خواسته‌های آن‌ها را پیش بینی و بر طبق آن برنامه‌‌ریزی نمایید.

×