ورود به فروشگاه اینترنتی
راه اندازی آشپزخانه صنعتی
۱۱خرداد

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

تکنیک های توسعه

هر آشپزخانه ی رستوران و آشپزخانه صنعتی به عنوان یک مکان جداگانه به تجهیزاتی مطابق با شرایط خاص خود نیاز دارد. همیشه تجهیزاتی را انتخاب کنید که مخصوص آشپزخانه های صنعتی هستند، فرقی نمی کند که نو و یا دست دوم باشند.


 

 

 

 

در حالت کلی تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

شکل های مختلفی از طراحی رستوران | آشپزخانه صنعتی

میز کار آماده سازی در آشپزخانه صنعتی باید سطحی از جنس استیلس استیل داشته و مجهز به کابینتی برای قراردادن تجهیزات پخت و پز باشد. با قرار دادن میزها در چیدمان های مختلف کل پیکربندی آشپزخانه رستوران تغییر خواهد کرد.

چهار نوع پیکربندی برای آشپزخانه صنعتی وجود دارد.

 

  1. پیکربندی خطی: برای رستوران هایی (آشپزخانه صنعتی) که تنوع زیادی در منوی خود ندارند و آماده سازی غذاها به صورت خطی اتفاق می افتد. این نوع پیکر بندی برای آشپزخانه فست فودها، ساندویچی ها و پیتزا فروشی ها بسیار مناسب است.
آشپزخانه صنعتی
   
  1. پیکربندی ارگونومیک: این نوع پیکربندی برای آشپزخانه هایی که آماده سازی سریع غذاها را انجام می دهند مناسب است. برای مثال در این نوع آشپزخانه صنعتی بدون در نظر داشتن هدر رفتن انرژی ممکن است یخچال کنار سرخ کن قرار گیرد تا سرعت آماده سازی سیب زمینی های سرخ کرده افزایش یابد.
آشپزخانه صنعتی
   
  1. پیکربندی منطقه ای: میز کارها با توجه به نوع کاری که انجام می شود در منطقه ای کنار هم قرار می گیرند ( نظافت، برش، ترکیب و ...) در این نوع طراحی میزها با تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای عملکرد بهتر تجهیز می شوند (سطل آشغال، مخلوط کن، چاقوها و ...)
آشپزخانه صنعتی
   
  1. پیکربندی جزیره ای: در این نوع آشپزخانه ها میزها مانند نوع منطقه ای قرار میگیرند با این تفاوت که در وسط آشپزخانه صنعتی یک بلوک اصلی قرار می گیرد. قسمت مرکزی معمولا برای پخت و پز استفاده می شود در حالی که آماده سازی (شستشو و خرد کردن) در میزهای کناری انجام گرفته اند. برعکس این مدل نیز امکان پذیر است.
آشپزخانه صنعتی

 

 

شما برای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی به طراحی دقیق نیاز دارید که در ابتدا لوله کشی ها مشخص شود، تهویه در نظر گرفته شود، هودها در جای مناسب قرار گیرند، نقشه الکتریکال طراحی شود و ...

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره، طراحی و راه اندازی آشپزخانه صنعتی خود با ما تماس بگیرید.

 

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

×