ورود به فروشگاه اینترنتی
تعمیر و نگهداری تجهیزات رستوران
۰۳امرداد

تعمیر و نگهداری تجهیزات رستوران

تکنیک های توسعه

برای طول عمر تجهیزات و استفاده از حداکثر بازده آن‌ها، باید به طور منظم تعمیر و نگهداری شوند. تعمیر و نگهداری منظم، که شامل تمیز کردن و رسیدگی مداوم است، به شما این اطمینان را می‌دهد که همه چیز در شرایط خوبی کار می‌کنند و این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا خرابی‌های جزئی و یا قطعات فرسوده را قبل از اینکه باعث خرابی‌های گران قیمت شوند، برطرف کنید.


با صرف نظر از نوع تجهیزات رستوران تان، ۵ مرحله مربوط به تعمیر و نگهداری که شما باید برای هر یک از تجهیزات رستوران خود انجام دهید را در ادامه بیان می‌کنیم:

۱- به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید:

قبل از اولین استفاده از تجهیزات، باید به دفترچه راهنمای مربوط به مراحل نگهداری از قطعات آن‌ها مراجعه کنید. دفترچه راهنما به شما دید خوبی از اجزای دستگاهی که خریداری کرده‌اید، می دهد. راهنمایی‌های عمومی از مقالات موجود در اینترنت هم می‌تواند مفید باشد، اما دفترچه راهنما به طور خاص به شما می‌گوید چه کارهایی را باید انجام دهید تا تجهیزات تان را به بهترین شکل نگه دارید. سایت‌های زیادی وجود دارند که تولیدکننده نسخه‌های قابل دانلود این دفترچه‌ها هستند و مجموعه کاملی از آن‌ها را ارائه می‌دهند.

۲- کارت ضمانت یا گارانتی را پر کنید و از آن استفاده کنید:

تنها راه به دست آوردن مزایای ضمانت تولیدکنندگان برای تجهیزات رستوران، که معمولا شامل ضمانت تعویض یا تعمیر قطعات و اجزای مختلف دستگاه‌ها برای چند ماه یا چند سال است، این است که کارت گارانتی را پر کنید و از آن زمان به بعد تا پایان زمان گارانتی، در صورت بروز هر گونه مشکلی از خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، بهره ببرید. پس حتی اگر برای داشتن گارانتی همراه محصولات، نیاز بود که مبلغ بیشتری خرج کنید، حتما این کار را انجام دهید.

۳- آموزش کارکنان برای استفاده مناسب از تجهیزات:

استفاده نادرست یا سهل انگاری کارکنان حین کار کردن با تجهیزات، یکی از علل اصلی خراب شدن تجهیزات رستوران هاست و اکثر ضمانت‌ها شامل تعمیرات ناشی از این استفاده‌های نادرست نمی‌باشد. حتما کارکنان خود را در مورد چگونگی استفاده، تمیز کردن و نگهداری تجهیزات، انجام کار به بهترین نحو و از بین بردن هزینه‌های اضافی که شما باید برای مسائل غیر گارانتی صرف کنید، آموزش دهید.

۴- تمام تجهیزات رستوران را روزانه تمیز کنید:

تمیز کردن روزانه شاید مهمترین نکته تعمیر و نگهداری برای تجهیزات رستوران باشد. تمیز کردن روزانه از آلودگی با مواد غذایی و یا خاکی که روی دستگاه‌ها می‌نشیند باعث می‌شود که سلامت مواد غذایی حفظ شود و آسیبی به اجزای دستگاه نرسد.

۵- نظارت بر دستگاه‌ها را به صورت منظم انجام دهید:

بسته به قطعات مختلف هر یک از تجهیزات، آن‌ها را به صورت هر هفته، ماهانه یا نیمه سالانه، از لحاظ عملکرد و سلامت بررسی کنید. با این نظارت هم مشتریان خود را حفظ کرده و هم از هزینه‌های احتمالی آتی جلوگیری می‌کنید.

×