ورود به فروشگاه اینترنتی
کدام روغن برای کدام شیوه طبخ
۲۳آبان

کدام روغن برای کدام شیوه طبخ

اخبار

روغن‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام را به روشی خاص می‌توان مصرف کرد؛ مثلاً روغن زیتون را که روغنی مفید محسوب می‌شود، می‌توان روی سالاد ریخت یا مواد غذایی را به مدت کوتاه در آن تفت داد و برای سرخ کردن مناسب نمی باشد.


روغن کانولا

این روغن به دلیل نقطه دود بالا، برای طبخ‌های طولانی و حتی سرخ و گریل کردن مواد غذایی مناسب است. روغن کانولا مملو از اسید چرب آلفالینولنیک اسید و از روغن‌هایی است که مقدار قابل ‌ملاحظه‌ای امگا 3 دارد و مصرفش به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند، به همین دلیل در طبخ‌های طولانی مدت بهتر است که از این روغن استفاده شود. مثلاً اگر می‌خواهید مقداری سیب‌زمینی سرخ کرده یا املتی درست کنید که از تفت دادن چند سبزی درست می‌شود، از این روغن استفاده کنید.

روغن سویا

روغن سویا از لوبیای سویا به دست می‌آید و منبع امگا 6 است. از آنجا که برای حفظ سلامت بدن، امگا 3 و امگا 6 لازم است، چه بهتر که این روغن نیز در سبد غذایی‌تان گنجانده شود. بهتر است روغن سویا را برای تهیه سس پاستا، تهیه مایونز و حتی نان و شیرینی‌های خشک خانگی به کار برید تا از خواص آن برخوردار شوید.

روغن زیتون

روغن زیتون نوع (Extra Virgin)، از بهترین روغن‌هایی است که می‌توان آن را در رژیم غذایی روزانه گنجاند. این روغن به دلیل خاصیت‌هایی مثل پایین‌آورنده کلسترول بد و حفظ سطح کلسترول خوب، برای سلامت بدن مفید است و توصیه می‌شود از آن به عنوان سس روی سالاد سبزیجات، در طبخ‌های کوتاه (1 تا 2 دقیقه‌ای) و حتی روی مواد غذایی در حال کباب شدن، استفاده کنید.

می‌توان از این روغن برای نیمرو کردن تخم‌مرغ که بیش از یک دقیقه طول نمی‌کشد کباب کردن فیله ماهی و حتی مرغ که سریع پخته می‌شوند، استفاده کرد.

روغن‌های مخصوص سرخ کردن

این روغن‌ها به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند، برای سرخ کردن طولانی‌مدت مواد غذایی مناسب هستند بنابراین مثلاً اگر می‌خواهید حجم زیادی بادمجان سرخ کنید یا می‌خواهید غذایی بپزید که روغن در آن به مدت طولانی حرارت خواهد دید، بهتر است این روغن را انتخاب کنید. روغن مخصوص سرخ کردن، انواع بسیاری دارد؛ از آفتابگردان، ذرت، سویا و حتی کانولا روغن‌هایی تولید می‌شوند که مخصوص سرخ کردن هستند. هنگام خرید دقت کنید عبارت مخصوص سرخ کردن، روی بسته‌بندی درج شده باشد و میزان اسید چرب ترانس روغن نیز معادل صفر باشد.

انتخاب روغن آشپزی

 

مطالب مرتبط :

تنها راه گرفتن تلخی زیتون طعم دار کردن سرکه نکاتی در ارتباط با خرید روغن زیتون نکاتی در ارتباط با خرید سرکه بالزامیک
تنها راه گرفتن تلخی زیتون طعم دار کردن سرکه نکاتی در ارتباط با خرید روغن زیتون نکاتی در ارتباط با خرید سرکه بالزامیک

 

 

 

×