ورود به فروشگاه اینترنتی
تاریخچه پاستا
۱۲اسفند

تاریخچه پاستا

تاریخچه

پاستا نامی آشنا برای تمام جوانان و افراد است، تعداد کمی از افراد هستند که با شنیدن نام این غذا به یاد سوس گوجه فرنگی  و طعم بی نظیر آن نیفتند.

این غذای بی همتا و لذیذ از جمله غذا هایی است که قدمت بسیار بالایی داشته و هنوز بر سر سفره های ما قرار دارد. 


بدون شک نام این غذا با کشور ایتالیا گره خورده است به حدی که امروز افراد ساکن در ایتالیا طبق آمار سالیانه 27 کیلوگرم پاستا مصرف می کنند که با این رقم کشور ایتالیا در زمینه مصرف پاستا از کشور آمریکا نیز پیشی گرفته است .

اما پاستا غذایی بسیار ساده است که در عین سادگی تا به حال بیش از 300 نوع از آن در جهان تولید شده است .

مواد اولیه و پایه پاستا چیزی جز خمیر آرد ، آب و تخم مرغ نیست . امروز پاستا در سفره غذایی بسیاری از کشور ها قرار دارد و هر کشور متناسب با آداب و فرهنگ خودش نوعی پاستا را ایجاد کرده است .

شکی نیست که پاستا یکی از غذا های قدیمی و داران سابقه است. باور بعضی از عوام این است که ایده پاستا پس از سفر مارکوپولو جهانگرد قرن 13 به چین و پس از دیدن نودل به ایتالیا آورده شده است.

اما تحقیقات نشان می دهد که حتی تاریخچه پاستا پیش تر از اینها بوده است. بررسی ها نشان داده که مصرف این نوع غذا در سیسیل هم رواج داشته است . برخی اسناد تاریخی غذایی نیز نشان می دهد که این غذا در بین رومی ها و اتروسک ها نیز محبوب بوده است .

در قرن 14 پاستا خشک از محبوبیت بالایی برخوردار بود و بسیاری از جهانگردان در سفر های طولانی خود از این نوع غذا استفاده می کردند و از این طریق پاستا به سایر کشور های جهان انتقال داده شد. بزرگترن و خوش مزه ترین تحولی که در تاریخ پاستا ایجاد شد در قرن 19 رخ داد و اون هم این بود که پاستا با گوجه فرنگی آشنا گشت.

طولی نکشید گوجه فرنگی که تا قبل از آن شایعه سمی بودن آن در اروپا بر سر زبان ها بود به سفره های مردم اروپا راه پیدا کرد به طوری که در بسیاری از کشور های اروپایی به خصوص ایتالیا کشت می شد.

اما محبوبیت و لذیذ بودن این غذا باعث شد تا افراد زیادی طرفدار آن شوند طوری که از یک کشور کم کم وارد سایر کشور های جهان شد و امروزه محبوبیت این غذا به حدی رسیده که افراد دوست دارند تا این غذا را در خانه های خود نیز به راحتی تولید کنند .

همین امر سبب شده تا شرکت های زیادی به این فکر افتاده تا دستگاه هایی را تولید کنند که به راحتی این امر را در خانه تسهیل کند . امروز تنها کافی است با تهیه یکی از این دستگاه ها و زدن یک دکمه به راحتی در خانه خود خوشمزه ترین غذای دنیا را درست کنیم و اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشیم.

×