ورود به فروشگاه اینترنتی
اشتباهات رایج هنگام پخت پیتزا
۲۸آبان

اشتباهات رایج هنگام پخت پیتزا

اخبار

پنیر پیتزا یکی از اصلی ترین مواد پخت پیتزا است که کم یا زیاد شدن آن موجب خراب شدن غذای شما میشود. پس هنگام پخت پیتزا باید اصولی را برای بهتر شدن مزه آن رعایت کنید.


 

 

 

 

ضخامت پیتزا را زیاد نکنید

حجم زیای از مواد اولیه ممکن است برای شما خوشایند باشد اما پیتزا را خراب می کند. از آنجایی که سطح رویی پیتزا زود پخته می شود میزان مواد اولیه نباید زیاد باشد. به عبارت دیگر اگر ضخامت پیتزا زیاد باشد سطح آن می سوزد و مواد درون آن خوب پخته نمی شود.

 

گوشت و حتی سوسیس را از قبل بپزید

اگر قصد تهیه پیتزای گوشت دارید قبل از آن که گوشت خام را در پیتزا استفاده کنید حتما باید آن را بپزید و از افزودن سوسیس، ژامبون، مرغ و گوشت خام به پیتزا باید خودداری کنید. ابتدا آن ها را بپزید و سپس در پیتزا استفاده کنید.

 

دمای فر را زیاد کنید

برای آن که پیتزای شما خوب پخته شود باید آن را در دمای بالا و برای مدت کمی بپزید. پیتزا فروشی ها از فر پیتزا و دمای بالاتر از 500 درجه فارتهایت برای پخت پیتزا استفاده می کنند. پیتزا را در طبقه وسط و در مرکز فر قرار دهید.

 

خمیر پیتزای مناسب انتخاب کنید

خمیرهای مخمری بهترین خمیر پیتزا می باشند زیرا در دماهای گرم ور می آیند فر را کمی گرم کنید و ظرف خمیر پیتزا را در طبقه اول فر قرار دهید. برای آنکه خمیر به میز و یا تخته کار نچسبد پیتزا فروشی ها از آرد ذرت استفاده می کنند و با دست خود گوشه های خمیر را می گیرند و کش می دهند.اگر به خمیر پیتزا زیاد دست بزنید حباب های هوا در خمیر ایجاد می شود که باعث دیر هضم شدن پیتزا می شود.

 

از ظروف نچسب استفاده کنید

بهترین ظروف برای پخت پیتزا ظروف تفلون است زیرا مانع از چسبیدن خمیر به کف ظرف می شود البته لازم است کف ظرف قبل از استفاده کمی چرب شود. چناچه ظرف تفلون به اندازه کافی در اختیار ندارید می توانید از ظروف شیشه ای و یا استیل استفاده کنید به شرط آن که از کاغذ روغنی استفاده کنید و زیر و روی آن کمی آرد بپاشید. در چنین شرایطی پیتزا نباید مدت زمان زیادی در فر باقی بماند.

 

سس فراموشتان نشود

یکی از فوت و فن های خوش طعم کردن پیتزا مزه دار کردن آن با سس مخصوص است برای این منظور باید پس از پهن کردن خمیر و قبل از قرار دادن مواد روی آن کمی سس قرمز، سس سفید و کمی آویشن را ترکیب کرده و لایه نازکی روی آن بمالید.

 

 

مطالب مرتبط :

محبوب ترین پیتزاها قالب قلبی پیتزا تجهیزات پخت پیتزا فر پیتزا لینکلن
محبوب ترین پیتزا ها  قالب قلبی پیتزا تجهیزات پخت پیتزا فر پخت پیتزا – فر لینکلن

 

 

×