ورود به فروشگاه اینترنتی
آداب غذا خوردن در ایتالیا
۰۴بهمن

آداب غذا خوردن در ایتالیا

اخبار

یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی که به‌هنگام سفر به ایتالیا می‌توان انجام داد، خوردن غذاهای ایتالیایی می‌باشد. مردم ایتالیا غذا خوردن را خیلی جدی می‌گیرند و عاشق غذا خوردن هستند. هر منطقه و هر شهری در ایتالیا دارای غذاهای مخصوص به خود می‌باشد


منوی ایتالیایی :

منوی ایتالیایی دارای چندین بخش است: یک وعده غذای کامل معمولاً شامل پیش‌غذا، بخش اول، بخش دوم که همراه با مخلفات میز است. لزومی ندارد حتماً تمام بخش‌های غذا را سفارش دهید. معمولاً افراد حداقل 2 بخش را سفارش می‌دهند. صرف غذا معمولاً 1 الی 2  ساعت و یا حتی بیشتر ممکن است به طول بیانجامد.

 

 

پیش‌غذای ایتالیایی Antipasti

 Antipasti قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. پیش‌غذاها معمولاً در مناطق مختلف، متفاوت است و اغلب از سبزیجات و یا مواد غذایی مخصوص آن منطقه تهیه می‌شود. در جنوب ایتالیا رستوران‌هایی وجود دارند که به آنها بوفه     Antipasti  می‌گویند و می‌توان در آنجا انواع پیش‌غذا را برای خوردن انتخاب کرد.

بخش اول  Primo

بخش اول از غذای ایتالیایی شامل انواع پاستا، سوپ، یا ریسوتو شامل (انواع برنج که به ‌ویژه در شمال ایتالیا وجود دارد) می‌باشد. معمولاً چندین نوع پاستا برای انتخاب وجود دارد. پاستاهای ایتالیایی معمولاً با سُس کمتری سرو می‌شود نسبت به امریکائی‌ها که عادت دارند با سُس فراوان آن را میل کنند. در ایتالیا، نوع پاستا معمولاً مهم‌تر از سُس آن است. معمولاً هر بشقاب ریسوتو به اندازه‌‌ای زیاد است که می‌توان آن را دو نفری میل کرد.

بخش دوم   Secondo

بخش دوم که شامل غذای اصلی می‌باشد اغلب گوشت قرمز، مرغ و یا ماهی است در ایتالیا در این بخش معمولاً سیب‌زمینی و یا هر نوع سبزیجات دیگری سرو نمی‌شود. معمولاً برای افراد گیاهخوار که گوشت نمی‌خورند یک یا دو نوع غذای گیاهی وجود دارد.

مخلفات میز Contorni

معمولاً با غذای اصلی می‌توان مخلفاتی مانند سیب‌زمینی، سبزیجات (Verdura) و یا سالاد (insalata) سفارش داد.

دسر  Dolce

آخرین بخش از وعده غذایی را اغلب دسرها تشکیل می‌دهند؛ در این بخش می‌توان برای دسر، میوه سفارش داد که یک ظرف حاوی چند نوع میوه برای شما آورده می‌شود تا از بین آنها انتخاب کنید، ایتالیایی‌ها پنیر را نیز به‌عنوان دسر می‌خورند. پس از دسر می‌توان سفارش قهوه داد. قهوه قبل از غذا سرو نمی‌شود.

کجا غذا بخورید!؟

اگر در ایتالیا قصد خوردن فقط ساندویچ را داشته باشید می‌توانید به «بار» بروید؛ می‌توان برای صرف قهوه صبحانه و یا کیک و شیرینی و یا حتی خوردن ساندویچ و یا خریدن بستنی به آن‌جا رفت. بعضی «بارها» تعداد محدودی از انواع پاستا و یا انواع سالادها را نیز سرو می‌کنند. بنابر این اگر مایلید که فقط یک بخش از غذای ایتالیایی را میل کنید «بار» می‌تواند جای خوبی برای شما باشد. مکان‌هایی به نام tavolo coldo فقط غذاهای آماده سرو می‌کنند که نسبتاً سریع بوده و در آنجا زیاد معطل نمی‌شوید.

اوقات صرف غذا :

مردم ایتالیا معمولاً در فصل تابستان وعده‌های غذایی (ناهار، شام) را دیر صرف می‌کنند؛ ناهار قبل از ساعت 1 و شام قبل از ساعت 8 سرو نمی‌شود. رستوران‌ها در فواصل بین زمان ناهار تا شام بسته می‌باشند. در مناطق توریستی، رستوران‌هایی وجود دارند که در تمام مدت روز باز می‌باشند.

مقررات غذا خوردن در ایتالیا :

در ایتالیا، تخم‌مرغ و سوسیس و کالباس به‌هنگام صبحانه سرو نمی‌شود مگر در هتل‌ها که برای مهمانانی که دارای ذائقه انگلیسی و امریکایی هستند سرو می‌شود. در ایتالیا معمولاً کاپوچینو و نان بُنچیک (brioches) برای صبحانه سرو می‌گردد.
ترتیب بخش‌های مختلف یک وعده غذایی عبارتند از (1) پیش‌غذا، (2) پاستا (3) گوشت قرمز یا مرغ و ماهی همراه با سبزیجات و یا سالاد، (4) سالاد، (5) پنیر، (6) میوه، (7) شیرینجات و قهوه.
پاستا هرگز همراه با نان خورده نمی‌شود. برخلاف امریکا و آسیا که معمولاً پاستا همراه با نان خورده می‌شود.

ایتالیایی‌ها برخلاف امریکایی‌ها مخلفات دور بشقاب را که شامل سبزیجات پخته شده می‌باشد کاملاً می‌خورند زیرا معتقدند سالم‌ترین غذا می‌باشند.
ایتالیایی‌ها همراه با سالاد خود از روغن زیتون و سرکه استفاده می‌کنند. برخلاف امریکائی‌ها که از سُس فراوان و یا سُس هزارجزیره (thousand island) استفاده می‌کنند.

 

مطالب مرتبط :

بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا
بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا

 

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

×