ورود به فروشگاه اینترنتی
رازهای یک سوپ خوشمزه
۱۲اسفند

رازهای یک سوپ خوشمزه

اخبار

سوپ غذایی است که بخش عمده آن را مایعات تشکیل می دهد. اغلب از مواد جامد همچون سبزیجات و انواع گوشت در تهیه سوپ استفاده می‌کنند.

تهیه سوپ به زمانی مربوط می‌شود که انسان‌ها حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح، قادر به ساخت ظروف سفالی شدند. آنها با استفاده از این ظروف می‌توانستند مایعات را روی آتش بدون این که ظرف سفالی ترک برداشته و یا بشکند، قرار دهند.


اولین مکتب آشپزی دنیا روز اول مارچ 1784 میلادی در لندن کار خود را آغاز کرد. هر ملتی سوپ دلخواه خود را دارد روس‌ها سوپ برش، فرانسوی ها سوپ پیاز؛ ناروی‌ها سوپ نخود یا عدس و پولندی‌ها سوپ کلم. اولین کتاب اشپزی در چین نوشته شده و دستور تهیه چند سوپ را درج کرده مثلاً سوپ تخم کبوتر.

در برخی منابع آمده است؛ سوپ برای اولین بار در سومین هزاره قبل از میلاد مسیح در مصر به دست برده‌ای به نام منس پخته شد. او مرغی را از آشپزخانه فرعون دزدیده و آنرا جوشاند ولی قبل از این که بتواند آن را بخورد، او را دستگیر کرده و با آن سوپ نزد فرعون بردند.

مسلماً اگر بوی اشتها آور سوپ به مشام فرعون نرسیده و از آن نچشیده بود برده بیچاره محکوم به مرگ می شد . اما فرعون چنان از آن سوپ خوشش آمد که برده را به عنوان آشپز خود برگزید.

 

رازهای یک سوپ خوشمزه

 

  1. ترجیحا از جو پرک استفاده کنید هم زودتر پخته می شود هم ته نمی گیردو از آب مرغ استفاده کنید.

 

  1. سینه مرغ را آب‌پز کنید. برای اینکه مرغ لذیذتری داشته باشید،

 

  1. اگر قارچ را بجوشانید قطعا سیاه خواهد شد. به قارچ آبلیمو بزنید و بگذارید مدتی بماند. تابه را بگذارید حسابی داغ شود. کمی روغن بریزید. وقتی از حرارت بالای آن مطمئن شدید، قارچ را درون تابه بریزید. در اثر حرارت به قارچ شوک وارد می‌شود و دیگر سیاه نخواهد شد.

 

  1. برای غلیظ شدن سوپ می‌توانید 2 قاشق سوپ‌خوری آرد ذرت یا گندم را در یک دوم لیوان آب سرد حل کرده و به سوپ اضافه کنید.اما در غیر این صورت هم اگر جو خوب پخته شود، سوپ حتما لعاب خواهد داشت.

 

  1. جعفری خردشده را در مرحله سرو غذا روی آن بچینید. اگر زود‌تر در سوپ بریزید رنگ آن تیره می‌شود

 

  1. سبزیجات همیشه جادو می‌کنند. هویج، ذرت، نخود فرنگی و هر چیزی که می‌تواند سوپتان را رنگ بزند در آن ریخته و هر چه می‌توانید بیشتر هوس‌انگیزش کنید.

 

  1. هرچه سبزیجاتتان ریزتر خرد شود، قیافه‌ی سوپتان شیک‌تر و جالب‌تر می‌شود و البته که زمان پختنش هم تا حد زیادی کمتر خواهد شد.

   

  1. برای سوپ قرمز از آب گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

  1. پیش از کشیدن سوپ در ظرف، ۲۵ گرم کره را ته ظرف بگذارید. روی آن دو قاشق سوپ‌خوری آبلیموی تازه بریزید. سوپ داغ را روی کره و آبلیمو بریزید. موقع خوردن که سوپ را با قاشق هم می‌زنید، کره و لیموی تازه، طعم استثنائی به سوپ خواهد داد.

 

  1. خامه را با کمی سوپ داغ مخلوط کرده و بعد به سوپ اضافه کنید.

 

 

مطالب مرتبط :

رازهایی درباره لازانیا رازهای خوشمزه شدن سالاد راز سیب زمینی های سرخ کرده رازهای خوشمزه شدن گوشت
رازهایی درباره لازانیا رازهای خوشمزه شدن سالاد راز سیب زمینی های سرخ کرده رازهای خوشمزه شدن گوشت

 

 

 

×