ورود به فروشگاه اینترنتی
ابزار ضروری مورد استفاده در پخت پاستا
پاستا یک غذای ایتالیایی است به معنای خمیر، که یک اصطلاح عمومی برای گونه‌های مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل) درست شده از خمیر آرد، آب یا تخم مرغ است. اشکال معروف پاستا اسپاگتی، فوسیلی، ماکارونی، و لازانیا (به صورت ورقه‌ای) هستند. اگر پاستا یکی از پرطرفدارترین اجزای منوی رستوران یا فست فود شما است، بنابر این شما باید از نظر تجهیزات آشپزخانه آمادگی کامل را برای پخت و سرو پاستا داشته
تنها راه گرفتن تلخی زیتون
اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی - شكسته و بی هسته هستند .
مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند
بعضی از غذاها در صورت دوباره گرم شدن مواد سمی و خطرناکی تولید می کنند که برای بدن مضر و پرخطر می باشند.
سس انار
وقتی از انار سس تهیه می شود دانه ها از آن جدا شده و آب را غلیظ می کنند. سس انار عمده خواص آب انار را دارد اما از آنجا که مجبوریم برای غلیظ شدن آب را بجوشانیم برخی از ویتامین های آب انار از جمله ویتامین C آن از بین می رود اما قسمت عمده مواد موثر در سس انار باقی می ماند. رنگدانه های موجود در انار نیز از جمله ترکیب های ارزشمندی هستند که در رب باقی می مانند و باعث قرمزی آن می شوند.
نکاتی در ارتباط با خرید روغن زیتون
در قدیم روغن زیتون را به این طریق تهیه می ‌کردند. ابتدا به تنه درخت با چوب ضربه می ‌زدند تا میوه‌ها به زمین بریزد. بعد با کمک سنگ آنها را در داخل کاسه‌های چوبی له می ‌کردند تا به روغن بیفتد. امروزه برای تهیه روغن زیتون، میوه را ریز کرده و از آن خمیری به دست می ‌آورند. این خمیر را با آب مخلوط کرده و داخل دستگاه سانتریفوژ می ‌ریزند و روغن را جدا می‌ کنند.
نکاتی در ارتباط با خرید سرکه بالزامیک
سرکه بالزامیک از نوعی انگور سفید به نام Trebbiano که در منطقه شمال ایتالیا وجود دارد تهیه می شود. این نوع انگور دارای قند بالا است و از آب تخمیر نشده خود برای تبدیل شدن به سرکه استفاده می کند. سرکه بالزامیک سه ساله یا بیشتر دارای شهد غلیظ، طعم و عطر شیرین و قوی و گاه تلخ است.
×